تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802212645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير عامل شركت كارخانجات سيمان لامرد خبر داد: توليد در كارخانه سيمان لامرد به علت قطع گاز متوقف شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مدير عامل شركت كارخانجات سيمان لامرد خبر داد: توليد در كارخانه سيمان لامرد به علت قطع گاز متوقف شده است
متاسفانه برخوردي كه با صنعت استان فارس مي‌شود نه تنها موجب توسعه صنعت فارس نمي‌شود، بلكه موجب نابودي صنايع موجود نيز مي‌شود. مدير عامل شركت كارخانجات سيمان لامرد خبر داد: توليد در كارخانه سيمان لامرد به علت قطع گاز متوقف شده است


ايلنا: توليد سيمان در كارخانه سيمان لامرد به علت قطع گاز متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا از شيراز، مدير عامل شركت كارخانجات سيمان لامرد با اعلام اين خبر گفت: در حالي كه در كشور شرايط خاص ناشي از تحريم حاكم است و رهبر معظم انقلاب نيز به همين منظور امسال را سال حماسه اقتصادي نامگذاري فرموده‌اند و از طرفي در شرايطي كه استان فارس از نظر بيكاري در رتبه‌هاي بالاي كشور قرار دارد و تنها راه حل معضل بيكاري، توسعه صنعت و ايجاد اشتغال است؛ متاسفانه برخوردي كه با صنعت استان فارس مي‌شود نه تنها موجب توسعه صنعت فارس نمي‌شود، بلكه موجب نابودي صنايع موجود نيز مي‌شود.

ابراهيم غلامزاده با يادآوري اينكه عمده گاز مصرفي كشور از طريق استان فارس و شركت گاز پارسيان تامين مي‌شود ادامه داد: اين در حالي‌ست كه ساعت ۹ صبح روز دوشنبه هفته گذشته (18 آذرماه) شركت گاز استان فارس اعلام كرد كه تا ساعت ۱۲‌‌ همان روز گاز كارخانه قطع خواهد شد و از سوخت جايگزين استفاده شود و اين اولتيماتوم در شرايطي صادر شد كه هيچ‌گاه سابقه نداشته آذر ماه كه هنوز سرماي هوا آغاز نشده، گاز قطع شود. ضمن اينكه مواد تنظيمي اگر براي پخت با انرژي حاصل از گاز تنظيم شده باشد، ديگر امكان تغيير سوخت در بازه زماني سه ساعته وجود ندارد.

وي اضافه كرد: در خصوص معدن سيمان لامرد نيز بايد گفت كه در حالت عادي، سولفات بسيار بالايي دارد و همين ميزان سولفات بالا در سوخت مايع (مازوت) توليد را با مشكل مواجه مي‌كند. همچنين به علت ضعف ناوگان حمل و نقل و فاصله زياد كارخانه سيمان لامرد با پالايشگاه، امكان حمل ۳۰۰ هزار تن مازوت به صورت روزانه وجود ندارد و ادامه اين روند قطعا باعث تشديد مشكلات مي‌شود.

وي افزود: حال اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا در شرايطي كه كارخانه ۳۸۰۰ تني سيمان لامرد در حال توليد ۴۳۰۰ تن كلينكر بوده، بايد با اين مشكل مواجه شود و به نحوي مورد ضربه قرار گيرد كه نتواند تا ده روز آينده توليد بهينه‌اي داشته باشد؟

غلامزاده به اين نكته هم اشاره كرد كه از ديد آماري بايد گفت كه تا قبل از قطع گاز، كارخانه سيمان لامرد با توليد روزانه ۴۳۰۰ تن و تحويل و صادرات حدود ۷۰۰۰ تن سيمان و كلينكر در حال ركورد زني بود، ولي متاسفانه شرگت گاز استان فارس اين روند توليد را كه به نفع صنعت استان بود را با خلل مواجه نموده است.

وي افزود: در كنار اين اتفاق ناخوشايند بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه متاسفانه صنعت و معدن استان فارس چند ماه است كه متولي خاصي ندارد و با سرپرستي اداره مي‌شود و ساير مديران استاني نيز حساسيت خاصي در قبال اين معضل نشان نمي‌دهند و ظاهرا توقف يا ركود توليد، براي مسوولين استاني اهميتي ندارد و اين روند رفتار از جانب ايشان با شعارهاي داده شده توسط آن‌ها همخواني و سنخيت ندارد.

مدير عامل شركت كارخانجات سيمان لامرد با تاكيد بر اينكه تنها صنعت بزرگ استان فارس كه باعث رونق و اشتغال شده و توان صادراتي خوبي را به استان بخشيده، همين صنعت سيمان است اضافه كرد: در حاليكه امكان گسترش و توسعه اين صنعت، موجب پيشرفت استان نيز خواهد شد، اما آنچنان كه بايد و شايد به صنعت سيمان پرداخته نشده است و حمايت نمي‌شود.

غلام‌زاده با طرح اين سوال كه مگر اين استان چقدر صنعت دارد كه چنين صنعت بزرگي را مورد بي‌مهري قرار مي‌دهند تصريح كرد: متاسفانه ديد جزيره‌اي به امور و اهميت نداشتن بخش‌هاي ديگر فارس براي ادارات و سازمان‌هاي استان علت اصلي مشكلات است.

وي بيان داشت: در اين اوضاع و احوال، بانك‌ها نيز بدون توجه به مشكلات موجود، به دنبال وصول مطالبات خود هستند و شركت‌هاي برق، گاز، دارايي، ماليات و اداراتي مانند راه و حمل و نقل و... نيز برايشان اهميت ندارد كه توليد در چه وضعيتي است و فقط مشكلات مجموعه خود را مي‌بينند.

وي گفت: بايد به اين نكته اشاره كرد كه علي رغم تمامي مشكلات مطرح شده، حداقل انتظار در مورد كارخانه سيمان لامرد فارس، چند روز فرصت و مهلت براي تغيير مواد خود با سوخت مازوت بود كه اين حداقل خواسته نيز مورد اجابت قرار نگرفت و سيمان لامرد را با مشكلات فراواني رو به رو ساخت.

مدير عامل شركت كارخانجات سيمان لامرد در پايان به تماس تلفني نماينده لامرد با مديرعامل شركت گاز استان فارس اشاره نمود كه طي آن مقرر شد تا ۱۰ روز فرصت براي تغيير مواد به كارخانه سيمان لامرد داده شود و نكته قابل تامل آنكه يك ساعت پس از آن تماس تلفني، گاز قطع شده و هيچ يك از مسوولين شركت گاز استان فارس جوابگوي تلفن براي پاسخويي نيستند و حتي وقت ملاقاتي را براي مذاكره و حل اين مشكل به كارخانه سيمان لامرد نداده‌اند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن