تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803503638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‎دهداستانداري گلستان خزان و بهار انتصاب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‎دهداستانداري گلستان خزان و بهار انتصاب
خزان و بهار انتصابات در گلستان از چندي قبل آغاز شده اين در حالي است كه رفت‎ و آمدهاي مديريتي در هر دوره پس از روي كار آمدن رئيس دولت جديد حداقل در كشور ما امري طبيعي و عادي محسوب مي‎شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، هر چند برخي اعتقاد دارند كه رسانه‎ها به موضوع انتصاب‎ها و بركناري‎ها در دولت كنوني زياد پرداخته‎اند، اما بي‎شك دامنه اين حساسيت در رسانه‎ها بيشتر اطلاع‎رساني است تا سهم‎خواهي.

در استان گلستان نيز همچون ديگر نقاط كشور تغييراتي انجام گرفته، تقريبا لايه مديريتي ارشد استان در حال تكميل است اما هنوز تكليف معاون پيشتيباني و منابع انساني استاندار مشخص نيست و گزينه استانداري گلستان نيز در وزارت كشور مورد تاييد قرار نگرفته است.

اما با اين وجود مي‎توان گفت، چرخه معاونين استاندار گلستان در حوزه‎هاي سياسي و امنيتي، امور عمراني و برنامه‎ريزي تكميل شده و اهم معاونين استاندار شروع به كار كرده‎اند.

اين روزها صحبت از تغييرات بسيار است، رفت‎و‎آمدها و ترافيك ملاقات‎ها با مقامات افزايش يافته، تغييراتي انجام گرفته و لابي‎گري به بالاترين حد خود رسيده است كه البته با توجه به تجربه ادوار گذشته در چنين اوقاتي اين موضوع مسئله‎اي طبيعي است.

اين واقعيت است كه در دولت‌هاي پيشين نيز بسياري از مديران قبل بركنار و عده‎اي ديگر كه همسو با سياست‎هاي دولت وقت بوده‎اند به جاي آنان سكان مديريت را به دست گرفته‎اند و مديران پيشين نيز با قبول اين وضعيت به عنوان يك كارشناس به فعاليت مشغول شده يا به محل كار سابق خود بازگشته‎اند.

شايد يكي از جلوه‎هاي اخلاق در دوره فعلي، برگزاري آئين توديع و معارفه استاندار پيشين گلستان بود، چنانچه به دلايل سفر معنوي حج استاندار پيشين و بنا به درخواست وي، مراسم معارفه هفتمين استاندار گلستان برگزار شد اما «حسن صادقلو»، استاندار جديد گلستان به اين مراسم بسنده نكرد و در اقدامي ارزشمند و اخلاقي پس از سفر جواد قناعت استاندار پيشين از وي خواست تا در مراسم توديعي كه برايش مهيا كرده بود، شركت كند.

بد بدرقه نباشيم

مراسم آبرومندي برگزار شد، چنانچه برخي از نيروها و مديران استاندار پيشين اين اقدام را بسيار اخلاقي و به زغم خود كم‎نظير ارزيابي كرده بودند و البته در مورد معاون عمراني استاندار نيز چنين برنامه‎اي تداوم يافت.

بايد بپذيريم كه بد بدرقه بودن تنها چهره دولت را تيره و غيراخلاقي جلوه مي‎دهد، چرا كه هر مدير با هر نگرش و تواني جايگاهي را در اين نظام در دست داشته كه اين جايگاه يعني مسئوليت در نظام اسلامي براساس گفته بزرگان دين، امام (ره) و مقام معظم رهبري بسيار ارزشمند، دشوار، مسئوليت آفرين و سنگين است.

حال با توجه به تغييرات چند روز اخير از اين به بعد در گلستان شاهد خزان مديريتي مديران پيشين و بهار انتصاب مديران، فرمانداران و ديگر تغييرات مديريتي در سطح استان خواهيم بود، حكايتي كه از گذشته بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.

نگاه تغييرات به سمت بيرون است

با تورق به اوايل حضور استاندار هفتم گلستان، وي بر از استفاده ازنيروهاي مجموعه استانداري و ديگر ظرفيت‎هاي استاني تاكيد كرده بود اما تاكنون سمت اكثر تغييرات وي به جاي نيروهاي استانداري به سمت دوستاني خارج از مجموعه به ويژه شرق استان و دوستان سفارشي است.

معاون سياسي استاندار گلستان هم كه بر استفاده از نيروهاي مجموعه استانداري و نيروهايي كه طي اين مدت به هر دلايلي با نامهرباني مواجه شده‎اند تاكيد كرده است، باتوجه به رفت و آمدهايي كه اين روزها در دفتر وي انجام مي‎گيرد، انگار نگاه تغييرات در حوزه وي نيز بيشتر به سمت گزينه‎هايي خارج از مجموعه است.

نيروهايي كه برخي به ادعاي خود در سه يا چهار پست مدير كلي استانداري پيشنهاد دارند و نمي‎دانند كه كدام پست مديريتي را انتخاب كنند.

تكليف 70 ليست مديريتي چه مي‎شود؟

حال در اينجا سوالي كه مطرح مي‎شود اين است كه پس تكليف 70 ليستي كه به استاندار گلستان داده شد چه مي‎شود؟

خوشبينانه‎ترين حالت ممكن آن است كه بگوييم اين ليست‎ها در جاي خاصي بايگاني شده‎اند و از اسامي طرح شده در آن به خوبي مراقبت مي‎شود.

طبيعي است كه نمي‎توان از همه افراد ليست ارائه شده استفاده كرد، اما صادقلو بايد بپذيرد كه اين نوع سهيم كردن افراد يا گروه‎ها در قدرت امر درستي نبوده و تنها به ايجاد توقعات به جا يا بي‎جا دامن زده است.

با پذيرش حق طبيعي استاندار براي انتخاب مديرانش، اينكه شما اين ميزان ليست را با پيشنهاد خودت به هم‎كيشان سياسي يا از افراد هم‎فكر دريافت كني و سپس بدون توجه به اين ليست، افرادي ديگر را انتخاب كني، از نظر اخلاقي و عرفي كار پسنديده‎اي نيست.

جدا از اين ليست‎ها، تكليف كارشناسان و مديراني كه در مجموعه استانداري به دلايل نادرست و ناعادلانه‎اي

مورد كم‎توجهي و نامهرباني قرار گرفته‎اند و در همين مجموعه استانداري حضور دارند چه مي‎شود.

پاسخ اين سوال و سوالهاي ديگر را شايد تا چند روز ديگر با انتصابات ديگر دريافت شود و نتيجه اين همه فعل و انفعالات سياسي و لابي‎گري‎هاي موجود به زودي هويدا شود، اميد كه هر چه پش آيد براي استان محروم و توسعه نيافته گلستان پيامد مناسبي داشته باشد.

آخرين وضعيت تغييرات بعد از روي كار آمدن دولت يازدهم در گلستان

لازم به ذكر است از زمان روي كار آمدن دولت تدبير و اميد يازدهم و فعاليت حسن صادقلو به عنوان استاندار گلستان 18 تغيير مديريتي در سطح استان شامل چهار مديركل استاني و 14 ابلاغ مسئوليت در سطح مجموعه استانداري گلستان صورت گرفته است.

تغيير مديران اطلاعات استان، تغيير مديركل حفاظت محيط زيست استان، مديركل آموزش و پرورش استان و رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان، انتصاب سيدرمضان حسيني به عنوان مديركل حوزه استاندار، علي مرگدري به سمت سرپرست معاونت برنامه‎ريزي استانداري گلستان، سيد عليرضا ميري به سمت مشاور استاندار در امور عمراني و محمدتقي بسطامي به سمت رابط استاندار در امور جوانان، رضا مروتي به عنوان سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري گلستان از اين جمله بوده است.

همچنين انتصاب علي‎اصغر طهماسبي به عنوان سرپرست معاونت سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري گلستان، سيد ناصر باقري‎رامياني به عنوان سرپرست اداره‌كل بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري گلستان، حميدرضا قاليباف به عنوان مشاور استاندار گلستان و اداره امور دفتر استانداري گلستان در تهران، سيد ابراهيم درازگيسو به عنوان مشاور استاندار گلستان، حجت‎الاسلام محمدمهدي ساورچمني به عنوان سرپرست جديد هسته گزينش استانداري گلستان، قدرت‎الله عابدي به عنوان دفتر برنامه‎ريزي و بودجه استانداري گلستان، يوسف بسنجيده به عنوان سرپرست دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري و محمدحسن منتظري به سمت مشاور استاندار و سرپرست اداره كل حراست استانداري گلستان از جمله اين انتصابات طي چند روز گذشته در سطح استان بوده است.

انتهاي پيام/83002/ل

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن