تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802408165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از افزايش ۳۵ درصدي تذكراتكدام مقام دولتي بيشترين تذكر را از بهارستان‌نشينان گرفته است؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از افزايش ۳۵ درصدي تذكراتكدام مقام دولتي بيشترين تذكر را از بهارستان‌نشينان گرفته است؟
اگر چه طي صد روز آغازين كار دولت "تدبير و اميد"، رابطه بهارستان و پاستور كم‌تنش بوده اما در همين فضاي آرام، ۲۷۴ سؤال و هزار و ۴۲۹ تذكر مجلسي ها براي دولت‌مردان ليست شده است.


به‌گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس،‌ گزارش مجلس از عملكرد سه ماهه دولت "تدبير و اميد" كه در برگيرنده اطلاعات مختلفي در زمينه نظارت مجلس بر دولتي هاست، حاوي نكات جالب توجهي است كه در اين گزارش به بخشي از آنها اشاره مي كنيم:

* مردمي در صدر هرم تذكرات بهارستان‌نشينان

نمايندگان مجلس به دو صورت مي توانند درباره موضوعات مختلف به مسئولان دولتي تذكر دهند؛ تذكرات شفاهي كه در ميان جلسات علني مجلس ارائه مي شود و برخي تذكرات كتبي كه در پايان توسط يكي از اعضاي هيئت رئيسه مجلس قرائت مي شود.

از تاريخ 1/6/92 تا 7/9/92، هزار و 429 تذكر از سوي نمايندگان به دولتي ها داده شده كه بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس، اين آمار در مقايسه با گزارش قبلي اين معاونت، 35 درصد افزايش داشته است.

بنابر اين گزارش، حسن روحاني رئيس جمهور تا امروز بيشترين ميزان تذكر از نمايندگان مجلس را كسب كرده و با دريافت 222 تذكر از اهالي بهارستان، در صدر ليست قرار دارد.

پس از وي عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي با 210 و حميدرضا چيت‌چيان با 200 تذكر در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

در اين ميان حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي وزير اطلاعات در رتبه آخر اين فهرست قرار دارد كه طي 100 روزه كاري دولت يازدهم، تنها 5 تذكر از نمايندگان مجلس گرفته است.

*پاسخگويي اهالي پاستور به وكلاي ملت

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر اساس وظيفه نظارتي خود مي توانند سؤالاتي را از وزرا طرح كنند و اعضاي كابينه موظفند براي پاسخ به سوالات نمايندگان اول به كميسيون مربوطه مراجعه كنند.

در صورتي كه نماينده از توضيحات وزير قانع نشد، سؤال به صحن علني مجلس ارجاع مي شود و اگر نمايندگان از توضيحات وزير قانع نشدند، به وزير مربوطه كارت زرد داده مي شود.

3 كارت زرد نمايندگان به هر وزير يعني روبرو شدن با استيضاح و اين يعني پروسه‌اي كه هيچ وزيري علاقه‌اي براي درگير شدن در آن نشان نمي دهد.

از اول شهريور ماه تا 7 آذر، تاكنون 274 سؤال نمايندگان مجلس از وزراي دولت پرسيده شده كه در اين ميان، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي كه در گرفتن تذكر از نمايندگان در رتبه دوم قرار گرفته، با طرح 43 سؤال در رتبه اول قرار گرفته است.

در اين ميان محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان كه به عنوان آخرين راه‌يافته به كابينه روحاني به جمع پاستورنشينان اضافه شده، تاكنون در برابر 1 سؤال نمايندگان قرار گرفته و در آخر ليست سؤال شوندگان قرار دارد.

بنابر اين گزارش، البته تعداد سؤال از وزرا هميشه حاكي از نزديك‌شدن آنها به دروازه استيضاح نيست و به عنوان مثال علي طيب‌نيا وزير اقتصاد و دارايي كه طي روزهاي گذشته از مجلس كارت زرد گرفت، در رتبه چهارم اين ليست قرار دارد و تاكنون 21 سؤال نمايندگان را پاسخ داده ولي عدم قانع شدن يك نماينده از پاسخ او منجر به صدور اولين كارت زرد براي يك عضو دولت يازدهم شد.

اكنون بايد ديد با گذشت افزايش عمر دولت تدبير و اميد، ميزان سؤالات و تذكرهاي نمايندگان به رئيس جمهور و وزرا نيز افزايش مي يابد يا دولت تدبير و اميد براي رضايت‌مندي وكلاي ملت، روندي را در نظر مي گيرد تا اين تذكرات و سؤالات به تنش ميان دو قوه تبديل نشود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن