تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803965211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افراط و تفريط ها تعادل مباحث فرهنگي همدان را بهم زده است/خوشنويسي يكي از سه هنر قدسي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: افراط و تفريط ها تعادل مباحث فرهنگي همدان را بهم زده است/خوشنويسي يكي از سه هنر قدسي است
همدان - خبرگزاري مهر: يك استاد خوشنويس همداني گفت: افراط و تفريط هايي كه در زمينه هاي فرهنگي و غير فرهنگي در همدان وجود دارد، باعث به هم خوردن تعادل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خوشنويسي يا خطاطي به معني زيبانويسي يا نوشتن همراه با خلق زيبايي است به‌خصوص زماني كه خوشنويسي حرفه شخص باشد.

هنر خوشنويسي تقريبا در تمام فرهنگ‌ها به چشم مي‌خورد اما در مشرق زمين و به‌ويژه در سرزمين‌هاي اسلامي و ايران در قله هنرهاي بصري واقع شده است.

از اينرو استان همدان نيز از گذشته داراي استعداد هاي درخشاني در هنر خوشنويسي بوده و توانسته اساتيد مطرحي را نيز در اين زمينه پرورش دهد كه يكي از اين اساتيد برجسته استاد احمد تيموري متولد سال 1338 در همدان است كه از 40 سال پيش در رشته خوشنويسي فعاليت دارد.

اين استاد خوشنويسي در گفتگو با مهر با بيان اينكه هنر خوشنويسي يكي از سه هنر قدسي است كه از صدر اسلام در كنار دو هنر معماري اسلامي و قرائت قرآن توجه ويژه اي به آن شده است، درباره آثار خود اظهار داشت: تا كنون كتيبه هاي بسياري در همدان و ساير شهر ها نوشته و رباعيات باباطاهر را دوبار كتابت كرده ام.

تيموري كه آثار خوشنويسي خود را در بيش از 100 نمايشگاه جمعي در همدان و ساير شهرهاي داخل و خارج از كشور به نمايش گذاشته، درمورد آغاز به كار انجمن خوشنويسان همدان گفت: قبل از اينكه انجمن خوشنويسان همدان فعاليت خود را آغاز كند، اين بخش زير نظر ارشاد همدان اداره مي شد و عنوان انجمن هم نداشت.

وي افزود: پيشنهاد تأسيس انجمن خوشنويسان همدان از سوي استانداري داده شد و اين انجمن در سال 1372 در همدان رسما فعاليت خود را آغاز كرد.

وي ادامه داد: اين انجمن پس از تأسيس فعاليت خود را به صورت مستقل آغاز كرد و با توجه به استقبال هنرجويان تعداد كلاس هاي خوش نويسي افزايش يافت.

استقبال از كلاسهاي خوشنويسي كمرنگ شده است

وي با بيان اينكه اوايل در فصولي مانند پاييز و زمستان كه مدارس نيز فعال هستند حدود 400 هنرجو و در فصل تابستان كه با اوقاق فراغت دانش آموزان مصادف است، بيش از هزار هنرجو در اين دوره ها شركت مي كردند، گفت: اما متأسفانه در حال حاضر اين تعداد بسيار كاهش پيدا كرده است.

افراط و تفريط هايي كه در زمينه هاي فرهنگي و غير فرهنگي وجود دارد، باعث به هم خوردن تعادل شده است

اين مدرس خوشنويسي در پاسخ به دلايل كاهش استقبال از هنر خوشنويسي در سالهاي اخير اظهار داشت: افراط و تفريط هايي كه در زمينه هاي فرهنگي و غير فرهنگي وجود دارد، باعث به هم خوردن تعادل شده است،به طور مثال در دو دهه اول پس از انقلاب، هنر خوشنويسي مورد توجه ويژه اي قرار گرفت و افراد زيادي به اين هنر روي آوردند اما متأسفانه با تغييرات سياست گذاري هاي فرهنگي و هنري، گرايش ها نيز تغيير پيدا كرد و از تعداد هنرجويان رشته خوشنويسي كاسته شد.

تيموري با بيان اينكه مسئولان بايد با نظر سنجي از هنرمندان خوشنويس راهكارهاي علمي و عملي را براي بسط و گسترش اين هنر زيبا به كار گيرند تاكيد كرد : خوشنويسي يك هنر كاملا شناخته شده است و در هر مكاني با كمترين امكانات مي توان به آن پرداخت.

وي گفت: براي ترويج بيشتر اين هنر در جامعه بايد مسئولان از هنرمندان حمايت كنند و اين حمايت ها صرفا نبايد مادي باشد و حتي اگر مسئولي از نمايشگاه آثار يك هنرمند بازديد كند، براي وي دلگرمي زيادي به وجود خواهد آورد.

وي ابراز داشت: براي مثال در شب هاي تابستان مي توان در اماكني همچون پارك مردم يا تپه عباس آباد غرفه خوشنويسي برپا كرد تا هنرمندان جوان، در اين غرفه ها هنر خوشنويسي را به نمايش بگذراند چرا كه قطعا چنين اقداماتي باعث ايجاد علاقه و انگيزه در ساير جوانان خواهد شد.

لازم به ذكر است كه استاد تيموري در سال 1362 موفق به اخذ گواهينامه ممتاز خوشنويسي از انجمن خوشنويسان ايران شده و تا كنون بيش از 24 نمايشگاه در ايران و 3 نمايشگاه در خارج از كشور برگزار كرده است.

وي همچنين آثار خوشنويسي خود را در بيش از 100 نمايشگاه جمعي در همدان و ساير شهرها نيز به نمايش گذاشته است.

كد خبر: 2196415

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۰:۱۶

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن