تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803146913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود ظرفيت‌هاي متعدد جذب توريست در استان بوشهر/ لزوم توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وجود ظرفيت‌هاي متعدد جذب توريست در استان بوشهر/ لزوم توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري
بوشهر - خبرگزاري مهر: استان بوشهر داراي ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي بسيار زيادي براي توسعه صنعت توريسم و همچنين جذب گردشگران است كه اين موضوع نيازمند سرمايه گذاري مناسب و همچنين توسعه بيش از پيش زيرساخت‌ها در اين بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر داراي قدمتي چند هزار ساله است كه داراي آثار تاريخي و جاذبه‌هاي گردشگري بسيار زيادي است و سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي گردشگري استان بوشهر علاوه بر رونق استان، مي تواند درآمد‌هاي بسياري نيز براي استان به ارمغان بياورد.

امروز صنعت گردشگري به عنوان يكي از صنايع درآمدزا در نقاط مختلف جهان مورد توجه است ولي در استان بوشهر متاسفانه به اين موضوع به خوبي پرداخته نشده است و اين در حالي است كه استان بوشهر ظرفيت‌هاي فراواني دارد.

وجود بيش از 700 كيلومتر نوار ساحلي با خليج فارس يكي از ظرفيت‌هاي استان بوشهر در بخش گردشگري است كه مي‌توان با ساخت و توسعه پارك‌هاي ساحلي و همچنين ايجاد پلاژ‌هاي مخصوص در چند شهر، راه‌اندازي بازارچه‌هاي ساحلي، برگزاري جشنواره‌هاي دريايي و ساحلي، ايجاد اسكله‌هاي تفريحي و ايجاد تورهاي گردشگري دريايي و . . . زمينه را براي حضور گسترده‌تر گردشگران در استان فراهم ساخت.

بندر سيراف نيز از جمله مكان‌هاي تاريخي استان بوشهر است كه لازم است تلاش بيشتري براي احياي اين شهر تاريخي صورت بگيرد. كاخ‌هاي دوران هخامنشي و آثار تاريخي مربوط به اين دوره نيز در چند نقطه استان موجود است كه بايد به آن توجه بيشتري شود.

طبيعت بسيار زيباي استان بوشهر به ويژه در اواخر زمستان و اوايل بهار نيز از ديگر جاذبه‌هاي گردشگري است كه بايد زمينه‌هاي لازم براي حضور گردشگران در اين زمينه فراهم شود.

وجود چندين جزيره در استان بوشهر، تاسيسات نفت و گاز در پارس جنوبي، جنگل‌ها و مراتع و دشت‌هاي استان، خليج زيباي نايبند، نخلستان‌هاي سرسبز آب‌پخش و ديگر نقاط دشتستان، آثار متعدد تاريخي و باستاني و بافت تاريخي بوشهر و . . . نيز از ديگر جاذبه‌هاي گردشگري استان بوشهر است.

در كنار اين ظرفيت‌ها و قابليت‌ها، زيرساخت‌هاي گردشگري در استان بوشهر به خوبي توسعه نيافته است و كمبود كمپ‌هاي اقامتي و استراحت‌گاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها و همچنين عدم توسعه مناسب اماكن تفريحي در استان را مي‌توان به عنوان بخشي از ضعف‌هاي ين صنعت بزرگ در استان دانست.

شناسايي 1100 اثر تاريخي در استان بوشهر

سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر در ارتباط با توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در استان، اظهار داشت: استان بوشهر داراي آثاري تاريخي متعددي است كه تاكنون يك‌هزار و 100 اثر تاريخي استان بوشهر شناسايي شده است و تعدادي از اين آثار نيز ثبت ملي شده است.

نصرالله ابراهيمي با اشاره به تصويب 10 منطقه نمونه گردشگري در استان بوشهر، تصريح كرد: بايد امكانات رفاهي و تفريحي در روستاهاي ساحلي استان بوشهر كه امكان حضور گردشگر در آنها وجود دارد فراهم شود.

وي به درآمد سه ميليون دلاري صادرات صنايع دستي استان بوشهر طي سال‌هاي 85 تا 91 اشاره كرد و بيان داشت: در اين مدت آثار هنرمندان چيره‌دست استان بوشهر در بازارهاي مختلف جهان عرضه شده و در مجموع دو هزار و 500 تن صنايع دستي از هنرمندان استان بوشهر صادر شده است.

سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر ادامه داد: انتشار كتاب نفيس در ارتباط با گردشگري استان بوشهر نيازمند يك‌ميليارد ريال اعتبار است كه در اين كتاب گردشگري در بخش‌هاي صنعتي، طبيعت گردي و تاريخي معرفي خواهند شد.

ساخت اسكله توريستي تفريحي در بوشهر

وي در ادامه به برخي از جاذبه‌هاي گردشگري استان اشاره كرد و افزود: وجود چشمه‌هاي آب گرم در استان بوشهر از جمله ديگر جاذبه‌هاي گردشگري استان است كه لازم است با احيا و بازسازي اين محل‌ها، زيمنه براي حضورگردشگران فراهم شود.

ابراهيمي توسعه استراحت‌گاه‌ها در استان بوشهر را ضروري دانست و با اشاره به حضور گسترده گردشگران و به‌ويژه مسافران نوروزي در شهر گناوه، تصريح كرد: كمپينگ گناوه از بزرگترين كمپينگ منطقه جنوب كشور است كه در حال حاضر 50 تا 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر از وجود امكانات تفريحي و رفاهي در اين كمپينگ خبر داد و اضافه كرد: كمپينگ گناوه بيش از 12 هزار متر مربع زيربنا دارد و امكانات خوبي در آن مستقر مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به ساخت اسكله توريستي تفريحي بوشهر گفت: فاز نخست اسكله توريستي تفريحي بوشهر كه به طول 250 متر در حال ساخت است، 75 درصد پيشرفت دارد و تاكنون 16 ميليارد ريال براي ساخت آن سرمايه گذاري شده است كه براي تكميل آن به هشت ميليارد ريال نياز است.

احياي بافت قديم بوشهر ضروري است

ابراهيمي در ادامه بر لزوم توسعه و احياي بافت قديمي و تاريخي شهر بوشهر تاكيد كرد و اظهار داشت: اجراي طرح مطالعه جامع بافت تاريخي بوشهر به سه ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

وي با اشاره به مساحت 40 هكتاري بافت قديم بوشهر، تصريح كرد: بافت قديم بوشهر داراي معماري منحصر به فردي است كه شيوه‌هاي جالب و مهمي در ساخت و سازهاي اين بافت استفاده شده است.

سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر با اشاره به اينكه بهسازي عمارت حاج رئيس نيازمند 20 ميليارد ريال اعتبار است، افزود: بايد شرايط لازم براي بهسازي عمارت حاج رئيس در بافت تاريخي بوشهر فراهم شود.

وي با اشاره به اينكه شش سال پيش بهسازي اين عمارت آغاز شده است، تاكيد كرد: با وجود اينكه بيش از 30 ميليارد ريال براي بهسازي آن تاكنون هزينه شده است ولي هنوز بهسازي آن بايد ادامه يابد.

ابراهيمي از تلاش براي احيا و بهبود وضعيت بافت قديم بوشهر خبر داد و گفت: بافت تاريخي بوشهر داراي چهار محله است كه هفت مركز محله اي طراحي شده است كه در بهبد فضاي اين بافت نقشي بسيار مهم خواهد داشت.

لزوم افزايش ظرفيت‌هاي اقامتي در استان بوشهر

استاندار بوشهر نيز بر لزوم استفاده مناسب از ظرفيت‌هاي گردشگري استان بوشهر تاكيد كرد و اظهار داشت: استان بوشهر داراي ظرفيت‌هاي بسيار زيادي در بخش گردشگري است كه بايد با شناسايي اين ظرفيت‌ها براي استفاده مناسب از آنها برنامه‌ريزي كنيم.

مصطفي سالاري بر لزوم توسعه طبيعت‌گردي در استان بوشهر تاكيد كرد و با اشاره به اهميت حضور سرمايه‌گذار در اين بخش، ادامه داد: بايد براي توسعه و رونق بيشتر مناطق و نمونه گردشگري در شهرها و روستاهاي استان بوشهر و استفاده بيشتر از سواحل خليج فارس تلاش بيشتري صورت بگيرد.

استاندار بوشهر خواستار استفاده از ظرفيت‌هاي تعاوني‌هاي خانوادگي براي احيا و رونق صنايع دستي استان بوشهر شد و بيان داشت: استان بوشهر از ديرباز داراي ظرفيت‌هاي بالايي در صنايع دستي بوده است و بايد زمينه رونق توليدات صنايع دستي ايجاد شود.

لزوم اجراي طرح‌هاي مهم و اساسي براي جذب گردشگر

وي بر لزوم اجراي طرح‌هاي مهم و اساسي فرهنگي و تاريخي استان براي جذب گردشگر تاكيد كرد و افزود: بندر سيراف يكي از مناطق بسيار مهم در استان بوشهر است كه مي‌توان با توسعه و بهسازي آن، زمينه حضور هر چه بيشتر گردشگران را فراهم ساخت.

سالاري با اشاره به قدمت چهار هزار ساله بندر سيراف، تاكيد كرد: طبيعت زيبا و منحصر به فرد خليج نايبند و منطقه صنعتي پارس جنوبي از ظرفيت‌هاي بسيار خوبي است كه با بهبود شرايط كنوني آن مي‌توان در افزايش جضور گردشگران در استان بوشهر تاثيرگذار باشد.

وي بر استفاده از مشاوران و صاحب‌نظران در راستاي معرفي و شناسايي آثار تاريخي و گردشگري استان تاكيد كرد و با اشاره به حضور گسترده گردشگران در گناوه، تصريح كرد: بايد زيرساخت‌هاي اقامتي و گردشگري در گناوه ايجاد شود تا مهمانان و مسافران با خيال راحت‌تري به اين شهرستان سفر كنند.

كد خبر: 2196354

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۰۷:۰۷

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن