تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805670942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سران مافيا كه از آب گرم ماندلا مي‌آمدند!/ دستوريك مسئول براي مقابله جدي با حشرات موذي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سران مافيا كه از آب گرم ماندلا مي‌آمدند!/ دستوريك مسئول براي مقابله جدي با حشرات موذي
بازداشتي فتنه 88 دبير سياسي روزنامه ايران شد!، هشداردرباره عدم اطلاع ازدواج فرزندان توسط كارمندان، استقبال شاهزاده سعودي از «ديپلماسي نوين تهران» و ... از جمله مهمترين اخبار ويژه روزنامه هاي صبح دوشنبه است.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*كيهان

سران مافيا كه از آب گرم ماندلا مي‌آمدند!

عضو جدا شده سازمان تروريستي منافقين، اظهارات ارادت سران اين سازمان به نلسون ماندلا را اشك تمساحي منافقانه توصيف كرد و يادآور شد كه سران سازمان در زمان حيات ماندلا به وي بد و بيراه مي‌گفتند.

محمد رزاقي از قربانيان گروهك منافقين كه در پاريس اقامت دارد، در اين باره مي‌نويسد: وقتي ادا اطوارهاي حقوق بشري مريم قجر مادر خوانده فرقه مافيايي و رئيس حرمسراي رجوي را مي‌بينيم ناخواسته ياد آن مثلي مي‌افتم كه مي‌گويد از شتر پرسيدند از كجا مي‌آيي گفت از حمام! گفتند از چرك زانوهايت پيداست!

وي مي‌افزايد: براي اطلاع هموطنان و روشن شدن افكار عمومي به يك خاطره از نشستهاي دروني اين سازمان مافيايي اشاره كنم كه مريم قجر در آن نشست كنار شوهرش كلت اهدائي صدام ملعون را به كمر بسته بود و رجوي از ناراحتي سفر ماندلا به ايران گفت؛ «ماندلا وزنه‌اي نيست. اين بابا فقط نان زندان بودنش را مي‌خورد و براي دلار به ايران رفته است».

رزاقي مي‌نويسد؛ حال كه ماندلا از دنيا رفت مريم قجر در اوج شيادي و بي‌شرمي از نام ماندلا سوء استفاده مي‌كند و دم از حقوق بشر مي‌زند! آن هم مريم قجر مادر خوانده اين فرقه جنايتكار كه شخصاً دستور قتل و فرمان آتش صادر مي‌كرد و از عراق تيمهاي تروريستي براي خمپاره زدن و ترور به داخل ايران اعزام مي‌كرد. او درون تشكيلات فرقه مافيايي رجوي دستور قتل و زنداني كردن مخالفان را صادر مي‌كرد و از مقر فرقه رجوي در پاريس تروريستهاي آموزش ديده فدائيان صدام براي ترور و ضرب و شتم جدا شده‌ها و مخالفان و منتقدان فرقه رجوي اعزام مي‌كرد و مستقيم در پولشويي و قاچاق انسان دست داشت.

وي مي‌افزايد: در تاريخ ايران مريم قجر تنها زني هست كه بصورت بي‌شرمانه براي شوهر دوم خود حرمسرا درست كرده، زنان ديگر را مجبور به رقص عريان نزد شوهر خود كرده و براي خوش‌آيند رجوي رذل زنباره به شغل ]...[ مشغول شده است! حال مريم قجر با اين مشخصات و با شوهر فراري و گمشده‌اش براي حقوق بشر و ماندلا اشك تمساح مي‌ريزد. بايد به حق از مريم قجر حرمسرادار رجوي پرسيد كه شما چه تشابهي و نقطه اشتراكي با ماندلاي فقيد داريد؟

وي سازمان منافقين را مرده‌خور توصيف كرده و نوشت: آيا واقعاً به اين فكر كرده‌ايد اگر ماندلا زنده بود و مي‌ديد سران يك فرقه جنايتكار از او تعريف و تمجيد مي‌كنند چه مي‌گفت؟

مطمئن هستم ماندلا اگر زنده بود به شما تف مي‌كرد و اجازه نمي‌داد سران يك فرقه جنايتكار مثل شما از نام وي سوء استفاده كنيد و به همين خاطر هم تا زماني كه ماندلا زنده بود شما جرأت نكرديد در طي سالهاي گذشته اين همه شو بنامهاي مختلف برگزار كرديد يكبار هم شده عكس ماندلا را در شوهاي مريم قجر نشان بدهيد يا نامي از وي به زبان بياوريد؟ اين نمايش و ادا اطوارهاي مريم قجر و سران فرقه جنايتكار رجوي فقط براي شستن دستان خونينشان است. آنها در زمان ولي نعمت‌شان صدام ملعون براي خاموش كردن و به سكوت كشاندن مخالفان، از شكنجه روحي دادن در نشستها، زنداني كردن و شكنجه و فرستادن اعضاي ناراضي به ميدان مينهاي بين ايران و عراق و زندان بد نام ابوغريب استفاده مي‌كردند.

خبر كيهان كمردرد دارد يا پيمان‌شكني آمريكا؟!

واكنش ضعيف وزير خارجه به تحريم‌هاي جديد آمريكا و به جاي آن تخطئه منتقدان داخلي با اعتراض مخاطبان رسانه‌ها مواجه شد.

محمد جواد ظريف طبق معمول به جاي رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي داخلي، شبكه غيرقانوني فيس‌بوك را براي موضع‌گيري انتخاب كرده و مي‌نويسد: در چند روز گذشته اقدامات نامناسبي از سوي آمريكايي‌ها صورت گرفت كه ما به شكل مقتضي و با در نظر گرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ داديم. البته برخي دوستان كه از ابتدا دل خوشي از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام كرده‌اند كه بيشتر بيان خواست تا واقعيت است. ما با جديت مذاكرات ژنو را دنبال مي‌كنيم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غيرسازنده (حتي اگر نقض توافق هم نباشد) واكنش مناسب، حسابشده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهيم داد.

وي مي‌افزايد: ضمناً دوستاني كه با استفاده از سكوت ضروري ما، مشغول خرده‌گيري از كنار گود هستند هم حتماً مي‌دانند كه فرمايشاتشان همگي جواب دارد ولي تيم مذاكره كننده وظيفه مهمتري براي پيگيري منافع ملي دارد و پاسخ عمومي به برخي موارد را فعلاً به مصلحت نمي‌داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غيرمنصفانه بخاطر منافع ملي سكوت كند ولي در زمان مناسب به همه ايرادها و ابهامات پاسخ خواهيم داد.

مخاطبان سايت جهان‌نيوز در ذيل اين اظهارنظر ديدگاه‌هايي از اين قبيل را درج كرده‌اند. چي شد، شما كه ادعا مي‌كردي اگر تحريم جديدي عليه كشور وضع كنند منجر به فسخ كل توافقنامه مي‌شود (همه هم اين ادعاي شما را كه مصاحبه با تايم بود از رسانه ملي ديدند) حالا پس چرا مي‌گيد در برابر هر اقدام پاسخ مناسب مي‌ديم. اين را مي‌گويند عقب‌نشيني هوشمندانه!/ ما كه هر چه ديديم از دولت، تحقير و اميد به تحويل‌گيري كدخدا بود!! وقتي پاسخي نداريم بهتر است پزش را بدهيم/ آخه اينم شد توافق؟ هر روز تحريماي جديد- دلتون خوشه توافق كردين؟ به قول دوستمون شما كه گفته بودي اگه تحريم جديدي وضع بشه توافقنامه بهم ميخوره پس چي شد؟ بعدشم دست دادن و خنده‌ات براي اوناست و اخم و تيكه انداختن براي ما/ مگه شما نگفتين تحريمهاي جديد در كار نيست پس اين تحريمهايي كه آمريكا اعلام كرده چيه؟/ شما اول بياييد معني تحريم را براي ما روشن كنيد. خداييش اول يك تفاهمنامه با ملت منعقد كنين. ما ببينيم تحريم از نگاه شما يعني چي؟ پس به اين كاراي اخير آمريكا و اروپا چي ميگن؟ برگشتن از مسير اشتباه شجاعت ميخواد! ايشون از يك خبر كيهان درد كمرش عود ميكنه! ولي الان با اينكه اونطرف زده زير همه چيز ولي ايشون.../ آقاي ظريف در صحبت‌هايشان دو نكته را براي همه مشخص كرده‌اند اولاً ايشان آنقدر دلخوش به اين مذاكرات بودند كه هنوز نقض توافق‌نامه توسط طرف مقابل را باور نكرده‌اند دوماً معلوم است كه نمي‌خواهند ايرادات را بپذيرند و نگراني دلسوزان نظام را برخلاف مصلحت مي‌دانند! ... در ضمن شما چرا براي مردم دلسوز خودتان خط و نشان ميكشيد و خنده‌هاي مستانه خودتان را براي دشمنان اين ملت خرج مي‌كنيد؟! همچنين مخاطبان وبسايت مشرق ذيل موضع‌گيري آقاي ظريف نوشته‌اند: طبق معمول محرمانه است.مي‌فرمايند واكنش نشان داديم، شما هم بگو خب! زياد گير ندهيد/ پاسخ‌شون اين بوده؛ اجازه بازرسي‌هاي كامل و سر زده از همه مراكز هسته‌اي و نظامي، تعليق غني‌سازي 20 درصد، تعليق نصب سانتريفيوژهاي نسل جديد، تعليق راكتور اراك، تعليق تحقيق و توسعه و... طبعاً پاسخهاي بعدي هم با تحريم‌هاي جديد قاطع‌تر از قبل داده خواهد شد!!!/ احتمالاً توي همون صفحه فيس‌بوكشون جواب آمريكا رو دادن!!/ ... / .../! (احسنت آفرين به نكته ظريفي اشاره كرديد)/ واقعاً برام جالبه كه جناب ظريف هنوز به مذاكرات و توافق نقض شده ژنو و طرف مقابل خوش‌بين هستند/ 2 خط جواب طرف مقابل است، چهار خط جواب داخلي‌ها. واقعاً جاي بسي تعجب است/ بابا ما نخواستيم تحريمها را برداريد. حداقل عزتمون رو لگدمال نكنيد. اين بازي، باخت ما را به دنبال داره. مجلس پس در چه حاله؟!/ پيامبر اكرم ميفرمايند: «يك مؤمن واقعي از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود»/ جناب ظريف! قرار شد پاسخ مناسب بديد. شما در جواب زدي نابودشون كردي!

بازداشتي فتنه 88 دبير سياسي روزنامه ايران شد!

(نسرين.و) از عناصر دستگير شده فتنه 88 اخيرا در مراسمي بي سروصدا به عنوان دبير سياسي روزنامه دولت معارفه شد.

به گزارش نداي انقلاب، پس از روي كارآمدن دولت يازدهم با شعار اعتدال، موج نفوذ و رسوخ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران افراطي و حامي فتنه 88 كه بعضا سابقه دستگيري دارند در رسانه‌هاي دولتي آغاز شده است.

تازه‌ترين نمونه از رسوخ عناصر افراطي در رسانه‌هاي مدعي اعتدال، (نسرين.و) از دستگير شدگان فتنه 88 است كه جمعه گذشته در مراسمي بي‌سروصدا در روزنامه ايران، به عنوان دبير سياسي اين روزنامه معارفه و منصوب شد.

(نسرين.و) از روزنامه‌نگاران حامي فتنه 88 است كه سابقه عضويت در انجمن منحله روزنامه‌نگاران و نيز همكاري با نشريه چشم‌انداز وابسته به ملي و مذهبي‌ها و روزنامه‌هاي زنجيره‌اي اعتماد ملي، شرق و اعتماد را دارد. وي همچنين به عنوان خبرنگار در خبرگزاري ايسنا و ايلنا و سايت خبر آنلاين، سابقه فعاليت دارد.

براساس اعلام برخي منابع مطلع، وي در ايام فتنه 88 به عنوان خبرنگار خبرگزاري ايلنا مستقر در مجلس به همراه شمار ديگري از خبرنگاران رسانه‌هاي زنجيره اي، نقش پررنگي در برجسته‌سازي موضوعات آشوب افكنانه و راهبري رسانه‌اي اغتشاشات را برعهده داشت كه به همين علت از ورود او به مجلس ممانعت به عمل آمد.

*خراسان

هشداردرباره عدم اطلاع ازدواج فرزندان توسط كارمندان

بر اساس بخشنامه اي كه توسط يك مسئول اجرايي براي مديران بخش اداري و مالي تعدادي از دستگاه هاي دولتي ارسال شده، از آنها خواسته است با توجه به ماده 68 قانون مديريت خدمات كشوري درباره نحوه برقراري حق عائله مندي و اولاد، در صورتي كه ازدواج يا اشتغال فرزندان به امور اداري اطلاع داده نشود، تمام مبالغي كه براي كارمندان تحت اين عنوان واريز شده يكجا از حقوقشان كسر مي شود.

دستوريك مسئول براي مقابله جدي با حشرات موذي

بر اساس بخشنامه مسئولان يكي از وزارتخانه ها به مديران و كارمندان اين دستگاه، اعلام شده است كه بر اساس گزارش هاي واصله ميزان كشف و مشاهده حيوانات و حشرات موذي به ويژه موش در اين وزارتخانه قابل توجه است و بر اين اساس مقرر شده اقداماتي مانند عدم نگهداري پسماندهاي خشك به ويژه نان، جمع‌آوري به موقع زباله ها و استفاده از توري و چاه بست مورد پيگيري جدي و سريع كاركنان بخش خدمات و ساير كارمندان قرار بگيرد.

*ايران

توضيح محمد هاشمي درباره خبرسازي برخي رسانه‌ها

خبر اول اين كه برخي رسانه‌ها مدعي شده بودند كه آيت‌الله هاشمي به رئيس جمهوري تذكر داده كه چرا در جلسات مجمع شركت نمي‌كند. اما محمد هاشمي به سايت ايران خبر توضيح داده كه آنچه آقاي هاشمي بيان كرده بحث گلايه نبوده بلكه اشاره به حضور رئيس جمهوري در جلسه مربوطه بوده است.

به گفته وي، موضوعي كه در اين جلسات مطرح شد نظر مستقيم خود رئيس جمهوري را نياز داشت، البته آقاي طيب نيا و انصاري نيز در اين جلسه حضور داشتند، اما ناگزير بودند مطالب را در خلال جلسه تلفني با رئيس جمهوري هماهنگ كنند، به همين خاطر آقاي هاشمي تذكر دادند كه خود رئيس جمهوري بايد در اين جلسه حاضر مي‌شد. البته آقاي هاشمي به همزماني اين جلسه با سخنراني رئيس جمهوري در دانشگاه هم اشاره كردند.

محمد هاشمي اين را هم افزوده كه: نمي‌دانيم از دوستاني كه در جلسه حاضر بودند چه كسي اين موضوع را خبري كرده، بالاخره آقايان همگي صاحب رسانه هستند و اين‌كه خبرگزاري‌ها اين خبر را چگونه و با چه هدفي شاخ و برگ داده‌اند نيز بر ما معلوم نيست.

استقبال شاهزاده سعودي از «ديپلماسي نوين تهران»

خبر ديگر اين كه يك شاهزاده سعودي ضمن استقبال از رويكرد جديد ايران در حوزه سياست خارجي و بخصوص مذاكرات هسته‌اي، مدعي شده كه تهران بايد از سوريه خارج شود! تركي فيصل كه پيش از اين وزير اطلاعات عربستان بوده، گفته كه: ايران با يك لبخند بزرگ به سمت ما مي‌آيد و ما هم اميدواريم اين لبخند جدي باشد.

به گزارش عصر ايران به نقل از رويترز، اين شاهزاده سعودي ابراز اميدواري كرده تهران در رويكرد جديد خود در قبال برنامه هسته‌اي جدي باشد و همان طور كه به دنبال اعتماد‌سازي با قدرت‌هاي بزرگ است به دنبال اعتماد‌سازي با كشورهاي عربي خليج فارس نيز باشد. او البته نقطه شروع اعتماد‌سازي بين ايران و كشورهاي عربي حوزه خليج فارس را بحران سوريه و ادعاي خروج ايران از اين كشور دانسته است.
اين درحالي است كه ادعاي حضور نظامي ايران در سوريه بارها از سوي مقامات مسئول كشورمان رد شده است.

رئيس دانشگاه شهيد بهشتي تغيير نمي‌كند

شنيديم كه بعد از انتشار گمانه زني‌هاي مختلف در خصوص بركناري رئيس دانشگاه تهران و تكذيب آن از سوي وزير علوم، حالا نوبت به خبرسازي درباره رئيس دانشگاه شهيد بهشتي رسيده است.

در واكنش به اين خبرسازي‌ها، عبدالحسين فريدون مديركل دفتر وزارتي و مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري به تسنيم گفته است كه خبر جابه‌جايي يا تغيير رئيس دانشگاه شهيد بهشتي صحت ندارد يا حداقل اكنون خبري در اين باره نيست.

توافق ژنو پنجره جديدي به سوي جهان گشود

دست آخر اين كه اقدام اخير امريكا مبني بر تحريم چند شركت و شخصيت حقوقي جديد فضا را براي مخالفان و منتقدان مذاكرات ژنو فراهم ساخته تا انتقادات خود را بلند‌تر از قبل بيان كنند.

در مقابل حسين كاشفي فعال سياسي به شبكه ايران (inn.ir) گفته مطرح كردن سخناني از جمله اين‌كه مذاكرات ژنو از ابتدا مشخص بود كه راه به جايي نمي‌برد و نتيجه‌اي نخواهد داشت مناسب نيست،‌ همه بايد بر اين نكته اذعان داشته باشند كه توافق ژنو پنجره جديدي به سوي جهان باز كرد.

*جام جم

حجاريان: دولت افشاگري كند

سعيد حجاريان در گفت و با ايسنا از نخبگان و شخصيتهاي سياسي معتبر خواست به مردم توضيع دهند كه مشكلات كشور در كوتاه مدت حل نمي شود و 4 تا 8 سال زمان لازم است. وي تاكيد كرد مردم به خاطر وجود مشكلات دلخوري دارند، اما به آينده اميدوار هستند وي در ادامه سخنانش دولت را تشويق به افشاگري كرد.

نامه 65 تشكل دانشجويي به وزير علوم

جمعي از تشكل‌هاي دانشجويي با صدور نامه‌اي سرگشاده خطاب به وزير علوم از رضا فرجي‌دانا خواسته‌اند كه انتخاب مسئولان و روساي دانشگاه‌ها به گونه‌اي باشد كه «كمترين تنش و بازخورد منفي را همراه داشته باشد.» به گزارش تسنيم، اين تشكل‌ها چهار شرط استفاده نكردن از قانون‌شكنان، ضرورت همسويي با ولايت، سوابق مورد قبول مديريتي و دوري از حواشي سياسي را به‌عنوان شروط لازم براي انتخاب روساي دانشگاه‌ها عنوان كرده و در نامه خود آورده‌اند: «خواستاريم با جديت تمام پيگيري نتايج بازرسي از دانشگاه‌ها را انجام داده و اجازه ندهيد افراد سودجو از حضور بازرسان سوءاستفاده كرده و اين رسم غلط و نادرست تعويض روساي دانشگاه با استعفا كردن خودشان بر جامعه دانشگاهي حاكم شود.

مجازات‌هاي اداري براي مسئولان متهم در پرونده بابك زنجاني

دادستان ديوان محاسبات كل كشور با بيان اين كه نظر قطعي خود را درباره وجوه واريزي توسط بابك زنجاني امروز اعلام مي‌كند، گفت: مجازات‌هاي اداري براي مسئولاني كه در پرونده بابك زنجاني كوتاهي كرده‌اند، تعيين شده است.

به گزارش ايرنا، فياض شجاعي در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره پرونده بابك زنجاني، اظهار كرد: پرونده بابك زنجاني در ديوان محاسبات درباره خريد نفت از شركت نيكو به مبلغ دو ميليارد و 60 ميليون يورو است.

دادستان ديوان محاسبات كل كشور يادآور شد: بانك مركزي بايد حساب‌هاي شركت نفت و واريزي‌هاي آن را تائيد كند تا ما اطمينان حاصل كنيم كه اين وجوه در حساب‌هاي شركت نفت، چه در حساب‌هاي خارجي و چه از طريق بانك مركزي به حساب‌هاي داخلي آن منتقل شود.

پرونده تامين اجتماعي روي ميز سازمان بازرسي

سرانجام پس از حرف و حديث‌هاي فراوان درباره گزارش مجلس از سازمان تامين اجتماعي، رئيس سازمان بازرسي كل كشور از واگذاري اين پرونده به سازمان بازرسي خبر داد.

ناصر سراج در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در ارتباط با آخرين جزئيات تحقيق و تفحص از پرونده تامين اجتماعي اظهار كرد: اكنون گزارش‌هاي سازمان بازرسي كل كشور از اين پرونده محرمانه است، اما گروه ما در آنجا مستقر هستند. وي خاطرنشان كرد: پرونده تخلفات تامين اجتماعي از سوي سازمان بازرسي كل كشور در دست بررسي است كه گزارش نهايي آن بزودي اعلام خواهد شد.

وزارت علوم پرونده‌اي از دانشگاه احمدي‌نژاد ندارد

خبرها از دانشگاه ايرانيان كه به دانشگاه احمدي‌نژاد مشهور شده، ادامه دارد و در تازه‌ترين اظهارنظرها، مديركل دفتر آموزش عالي غيردولتي وزارت علوم گفته است كه هيچ پرونده و سوابقي از دانشگاه جامع بين‌المللي (با نام دانشگاه ايرانيان) در اين دفتر موجود نيست. كارن ابري‌نيا به ايرنا گفته از آنجا كه صدور مجوز براي موسسات آموزش عالي در محدوده استان‌هاي تهران و البرز به شوراي عالي انقلاب فرهنگي واگذار شده است، متقاضيان تاسيس دانشگاه ايرانيان، مستقيما به شوراي عالي مراجعه كرده و مجوز تاسيس گرفته‌اند. وي با تشريح چگونگي تبديل يك موسسه آموزشي به دانشگاه، بيان كرده است: هم‌اكنون تعدادي از موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي با سابقه ده تا 15سال، داشتن حدود 2000 دانشجو و 30 عضو هيات‌علمي به شرايطي رسيده‌اند كه به دانشگاه تبديل شوند كه دانشگاه ايرانيان، هيچ‌يك از اين خصوصيات را ندارد.

اطلاعات جديد درباره حمله به سفارت ايران در بيروت

برخي منابع لبناني با افشاي اطلاعات جديدي درباره جزئيات حمله اخير به سفارت ايران در لبنان گفتند كه خودروي بمب‌گذاري شده در اردوگاه فلسطيني شتيلا تحويل تروريست‌ها شد.

به گزارش فارس، سالم زهران، مدير مركز اطلاع‌رساني تحقيقات راهبردي در لبنان طي گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني «ال.بي.سي» لبنان، سرنخ‌ها و دستاوردهاي جديدي را درخصوص تحقيقات درباره حمله اخير به سفارت ايران در بيروت فاش كرد. وي به نقل از يك منبع امنيتي بلندپايه لبناني گفت: يك فرد فلسطيني معروف مقيم اردوگاه شتيلا در بيروت با ده فرد فلسطيني ديگر از اين اردوگاه به منطقه‌اي مرزي در مرز لبنان با سوريه فرار كرده است. اردوگاه فلسطيني صبرا و شتيلا در فاصله يك كيلومتري از محل سفارت ايران در جنوب بيروت قرار دارد.

*جمهوري اسلامي

* خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي تحقيقي نوشت: رابرت لوينسون، شهروند آمريكايي كه به طور مرموزي در سال 1385 در جزيره كيش در ايران ناپديد شد، درحال انجام مأموريتي براي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا، سيا بود. به گزارش "صداي آمريكا" به نقل از آسوشيتدپرس، و روزنامه واشنگتن پست، لوينسون براي گروهي از تحليلگران سازمان سيا كه اجازه اجراي مأموريت در خارج از آمريكا را نداشتند، اطلاعات جمع‌آوري مي‌كرد.

رابرت بائر، مأمور سابق سي‌آي‌اي در پاسخ به اين سؤال كه آيا انتشار گزارش مربوط به لوينسون در زماني كه ايران وآمريكا درحال پيشبرد مذاكراتي حساس درباره برنامه اتمي ايران هستند، مي‌تواند به اعتبار آمريكا ضرر بزند؟ گفت: مشكل اين است كه ايرانيها ديگر مي‌دانند كه لوينسون با سي‌آي‌اي تماس داشته، ديگر مهم نيست كه مأموريت داشته يا نه. در همان زماني كه لوينسون به ايران رفت، من هم رفته بودم... اما اين كه آيا به رابطه كنوني آمريكا - ايران صدمه مي‌زند يا نه، به نظر من مي‌زند و به همكاري آسيب مي‌زند. وي در مورد تأثير اين گزارش بر خود رابرت لوينسون گفت: اين گزارش مي‌تواند به او آسيب برساند. ما اينقدر با اين مسئله بازي كرديم، در موردش دروغ گفتيم، قضيه را از خانواده‌اش پنهان نگه داشتيم كه اين گزارش مي‌تواند به آتش دامن بزند.

* با مشخص شدن حضور چند قاضي متهم ديگر "پرونده كهريزك" در پرونده فساد مالي تأمين اجتماعي، اين پرونده ابعاد گسترده‌تري يافته است. به گزارش شفاف، علاوه بر سعيد مرتضوي متهم رديف اول جنايت "كهريزك"، حالا لابه لاي اسناد، اسامي "حاج حسن زارع دهنوي" معروف به "قاضي حداد" و "علي اكبر حيدري فر" به چشم مي‌خورد. هر دو اين افراد، در سازمان تأمين اجتماعي معاونان مرتضوي بوده‌اند و در پرونده "كهريزك" متهم. براساس اسناد تحقيق و تفحص مجلس، قاضي حداد و حيدري‌فر با وجود پرونده‌هاي باز در دستگاه قضايي، مبالغي براي انجام بعضي امور حقوقي از مديريت سازمان تأمين اجتماعي دريافت كرده‌اند. اين دو نفر در دادگاه جنايت كهريزك، به همراه سعيد مرتضوي به انفصال دائم از خدمات قضائي و 5 سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شده‌اند. علي اكبر حيدري‌فر، در فروردين 1391 نيز به اتهام شليك تير هوائي با يك سلاح كمري در صف بنزين در اصفهان بازداشت شده بود.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن