تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818826951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير كل دفتر سلامت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس خبر دادورود پوكي استخوان به كتاب دانش‌آموزان/ لزوم ايجاد ساعت آموزشي سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير كل دفتر سلامت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس خبر دادورود پوكي استخوان به كتاب دانش‌آموزان/ لزوم ايجاد ساعت آموزشي سلامت
مدير كل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: در كتاب علوم زيستي و بهداشت بحث پوكي استخوان مطرح شده است.


محمد چينيان، مدير كل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس و در پاسخ به اين پرسش كه «براي سال آينده چه موضوعاتي مي‌تواند به عنوان سرفصل آموزشي وارد كتاب دانش‌آموزان شود و آيا امكان ورود اطلاعات بيشتر در زمينه اطلاع‌رساني و پيگيري به كتاب علوم زيستي و بهداشت اول دبيرستاني‌ها وجود دارد؟» اظهار داشت: اميدواريم بحث تغذيه وارد اين كتاب شود؛ چيزي كه الان به عنوان يك سونامي مشاهده مي‌شود، شيوع بيماري‌هاي غير واگير است.

مديركل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، افزود: اين موضوع شامل ديابت و بيماري‌هاي قلبي و عروقي و حتي پوكي استخوان مي‌شود كه مسائل شايعي هستند كه در كشور ما و بيشتر كشورهاي دنيا نگاه ويژه‌اي به آن مي‌شود.

*وجود موضوع پوكي استخوان در كتاب دانش‌آموزان

چينيان ادامه داد: در كتاب علوم زيستي و بهداشت بحث پوكي استخوان مطرح شده است و در جاهاي مختلف مانند مقطع ابتدايي درباره تغذيه اطلاعاتي ارائه شده است؛ اما اميدواريم اين نگاه آموزشي به صورت مستمر ارائه شود.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه «به نظر شما نياز است كه اطلاعات سلامت دانش‌آموزان تحت يك كتاب كه مباحث آن توسط دفتر سلامت تهيه شود و موضوعات پيشگيرانه و آموزشي براي مقاطع وارد مدارس شود؟»، خاطرنشان كرد: اميدواريم اين اتفاق بيفتد و ايده‌آل است كه ما ساعت آموزشي داشته باشيم؛ يعني يك يا دو ساعت در هفته اين ساعت را داشته باشيم.

مديركل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: ما نيرويي به عنوان مربي بهداشت داريم كه نيروي توانمند و داراي پتانسيل‌هاي بالا و با نگاه معلمي و چند مهارتي است؛ اگر اين‌ موارد در قالب ساعت آموزشي به كلاس ورود پيدا كند، مي‌تواند بهره‌وري بيشتري داشته باشد.

وي با تأكيد بر داشتن ساعت آموزشي براي موضوع سلامت در مدارس، گفت: البته اطلاع رساني‌ها در ساعات فوق برنامه طبق هماهنگي‌هايي كه با مديران مدارس انجام شده اتفاق مي‌افتد، اما اگر ساعت آموزشي در كنار ما قرار گيرد، در كنار ساعت آموزشي محتوا به ما خواهند داد و مي‌توانيم بيشتر در اين بحث ورود پيدا كنيم.

چينيان در پاسخ به اين پرسش كه «به عنوان نمونه چرا مواردي مانند اطلاعات لازم درباره كيف و كفش مناسب دانش‌آموزان در قالب يك فصل آموزشي به كتاب‌هاي درسي وارد نمي‌شود؟» گفت: بله، اين موضوع مي‌تواند توسط يك معلم تخصصي آموزش داده شود و در ساعات آموزشي مي‌تواند راه هاي پيشگيرانه باشد.

وي افزود: البته اين موضوع را بايد سازمان پژوهش آموزش و پرورش تأييد كند؛ اخيراً اتفاقات خوبي در سازمان پژوهش افتاده است كه يك مورد بحث گروه تربيت بدني و سلامت بود و اميدواريم آن ساعات آموزشي در اختيار ما قرار گيرد.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن