تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802884545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم با 30 ميليون تومان آورده صاحب‌خانه مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مردم با 30 ميليون تومان آورده صاحب‌خانه مي‌شوند


حق خريد و فروش مسكن مهر براي خريداران تا چند هفته آينده آزاد مي‌شود. ضمن اينكه در نظر داريم در قالب صندوق‌هاي پس انداز مسكن بيش از 100 ميليون تومان وام به مردم پرداخت شده و مردم در يك دوره 3 تا 5 ساله با حدود 25 تا 30 ميليون تومان آورده خانه دار شوند.

عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي با حضور در برنامه نگاه يك صدا وسيما به تشريح عملكرد وزارت راه و شهرسازي در 100روز نخست كار دولت پرداخت و با اشاره به اينكه مسكن مهر به ظاهر خانه سازي براي گروه هاي كم درآمد بوده است، گفت: تاپيش از اين 60 ميليون مترمربع ساختمان ساخته مي شد كه مردم مي توانستند مسكن خود را از ميان آنها تامين كنند. اما اتفاقي كه رخ داد اين بود كه 8500 هكتار به محدوده شهرها اضافه شد و جمعيت تهران به مرز غيرقابل قبولي رسيد و با آلودگي وحشتناكي شهر تهران را روبرو كرد.

نامبرده تصريح كرد: در شهر پرند اسكان 130 هزار نفر جمعيت طراحي شده بود، اما الان اين رقم به 700 هزار نفر رسيده است .در پرديس پيش بيني جمعيتي 170 هزار نفر بود كه با يك مصوبه مسكن مهر آن را به 400 هزار نفر افزايش دادند. در حاليكه اين دو شهر به شدت با كمبود منابع آب روبرو هستند .همچنين هشتگرد هم قرار بود جمعيت 160 هزار نفري را داشته باشد، اما الان به 600 هزار واحد رسيده است.

وي بااشاره به اينكه ظاهر مسكن مهر به نفع مردم است، گفت: ما در سال 1372 كه برنامه دوم توسعه را نوشتيم، بحثمان اين بود كه برنامه مسكن بايد براي كل مردم ايران در نظرگرفته شود. بنابراين دولت بايد به همه مردم توجه كند. ولي مشكل مسكن مهر اين بود كه از كل برنامه فقط تمركز بر يك گروه كوچك و سه دهك يك، دو و سه بوده كه البته براي آنها هم فايده اي نداشته است.

اين مقام مسئول با اشاره به پرداخت تسهيلات در قالب طرح مسكن مهر گفت: آيا با 20 ميليون تومان مي توان خانه خريد. يكي از برنامه هايم اين است كه در قالب صندوق هاي پس انداز مسكن بيش از 100 ميليون وام به مردم پرداخت شود.

وي با اشاره به اينكه برنامه من اين است كه به كل مسكن توجه كنم، گفت: مسكن برنامه اي ملي است و بايد اقدامي را انجام دهيم كه مردم قدرت خريد پيدا كنند تا مسكني را كه دوست دارند و در جاي مناسب خريداري كنند.

اين وزير كابينه با بيان اينكه بايد با توسعه بخش مسكن اقتصاد كشور را از حالت ركود تورمي خارج كنيم، بيان كرد: بايد از حوزه هايي كه با تزريق پول پرقدرت بانك مركزي ساخت مسكن انجام مي شود، دوري كنيم، زيرا ديديم كه اين طرح ها به جايي نرسيده است.

وي با تاكيد بر اينكه نبايد با سليقه خودم براي 2 ميليون خانوار مسكن بسازم، بيان كرد: براي اقشار كم درآمد فعلا همين 2 ميليون واحد مسكن مهر را داريم كه بايد به اتمام برسد كه حداقل يكسال و نيم تا دو سال آينده به پايان مي رسد؛ البته آثار اين طرح و اتمام كامل آن 20 تا 30 سال آينده به طول مي انجامد.

آخوندي تصريح كرد: گروهي را مامور كرده ام كه طرح جامع مسكن را به روز كنند و اميدواريم كه درسال جاري به نتيجه برسيم و براي اقشار مختلف مردم راهكار ارايه دهيم، بنابراين براي سال 93 برنامه هاي ما در حوزه مسكن براي اقشار مختلف مردم اعلام مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه بايد جلوي توسعه شهرهاي بزرگ را بگيريم، گفت: بايد از تقاضاي بيش از حد تهران جلوگيري شود و پاسخ مسكن تهران را در 200 كيلومتري بدهيم. بايد فضايي را ايجاد كنيم كه امكان تجهيز منابع از داخل اقتصاد ملي ايجاد شود. در 8 سال گذشته نگفتند كه بايد پس انداز كنيد.

بلكه گفتند 4 تا 5 ميليون پول بياوريد و با وام بانك، صاحبخانه شويد. البته بايد بگويم كه ما دنبال پس‌انداز خيلي بزرگ نيستيم، اما طرح ما اينست كه مردم در يك دوره 3 تا 5 ساله با حدود 25 تا30 ميليون تومان آورده خانه دار شوند.

آخوندي با تاكيد بر اينكه كنترل‌هاي دولت بر بازار مسكن از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري انجام مي شود، گفت: دولت با وجوه اداره شده اي كه در اختيار صندوق‌ها مي گذارد، بازار مسكن را كنترل مي‌كند. همچنين با تامين مسكن براي طبقات كم درآمد و مسكن اجتماعي و نحوه توزيع زمين، كنترل بازار را به دست مي گيرد.

وي با بيان اينكه اين برنامه ها تاپايان سال 92 به اتمام مي رسد و ما امسال كل طرح جامع مسكن را بازنگري كرده و به اطلاع عموم مي‌رسانيم، بيان كرد:در حال حاضر بازار مسكن با ركود مواجه است به دليل اينكه بخش واقعي اقتصاد كه همان توليد است ،با ركود همراه شده؛ بنابراين پول به حوزه هاي ديگر از جمله طلا، ارز و مسكن كوچ مي‌كند.

عضو كابينه دولت تدبير و اميد با اشاره به اينكه برنامه ما اين است كه قدرت خريد را افزايش دهيم، اظهار داشت: به دنبال اين هستيم تا از بازارهاي سرمايه اي براي تامين منابع مالي بخش مسكن استفاده كنيم.

آخوندي با اشاره به اخذ ماليات از خانه هاي خالي و ماليات بر معاملات مكرر مسكن گفت: گروهي در حال طراحي مدل اقتصادي براي ماليات مسكن هستند كه بر اين اساس در خريد اول ماليات صفر و در خريدهاي بعدي ماليات افزايش مي يابد.

وي تصريح كرد: يكي از مشكلات ما آمار تكان دهنده خانه‌هاي خالي از سكنه در تهران است كه مركز آمار ايران تعداد آن را 450 هزار واحد مسكوني اعلام كرده است، ضمن آنكه ماليات بر معاملات مكرر مسكن هم در حال پيگيري است كه در قالب لايحه به مجلس ارايه شود.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه يكي از مشكلات ما درحوزه مسكن مهر اينست كه گفته مي شود حق خريد و فروش ندارند، گفت: آنها هم بايد بتوانند خريد و فروش داشته باشد.

بنابراين به تدريج معاملات مسكن مهر هم آزاد مي شود.

نامبرده در خصوص افتتاح هاي مسكن مهر بيان كرد: تاكنون يك ميليون و 200 هزار واحد تحويل مردم داده شده است و در حال حاضر 4 تا 5 هزار مسكن مهر در حال بهره برداري داريم و 20 هزار واحد هم آماده افتتاح است.

وي افزود: 65 هزار واحد به نازك كاري رسيده است و اميدواريم تا پايان سال 93 بيش از 80 درصد اين واحدها به جمع بندي برسد و بخش كمي از آنها در سال 94 به پايان برسد. البته پايان زيرساخت ها و روبنايي پروژه‌هاي مسكن مهر مهمان 4 تا 5 دولت آينده است تا تبديل به شهر شود.

وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به اينكه به روند توافق ژنو براي نوسازي ناوگان حمل و نقل هوايي اطمينان دارم، گفت: اولويت ما حمل و نقل ريلي است و برنامه من اين است كه برخي از مسيرها مانند تهران - مشهد را برقي كنم. اين كار به فاينانس و سرمايه گذاري هاي ميليارد دلاري نياز دارد.

وي ارزش راه هاي ايران را 200 هزار ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: اولويت بعدي ما تجهيز راه‌ها به سيستم‌هاي كنترل الكترونيك است تا ايمني جاده ها افزايش يابد و مخاطرات و تصادفات كاهش پيدا كند.

آخوندي گفت: با توجه به اين كه براي نوسازي ناوگان حمل‌و نقل مي‌توانيم از صندوق توسعه ملي استفاده كنيم، در اين خصوص در حال تهيه دستور العمل ها و آيين نامه‌هاي مربوطه براي حوزه ريلي و هوايي هستيم.

وي با اشاره به اينكه تا سال 96 ترانزيت كشور بايد به 20 ميليون تن برسد، اظهار داشت: رفع گلوگاه ها و برقي و دوخطه كردن ريل ها در كريدورهاي شمال - جنوب و شرق و غرب از برنامه هاي دولت است.

نامبرده خاطر نشان كرد: در حال حاضر 27 ميليون نفر مسافر در حمل ونقل ريلي جابجا مي شوند كه مي‌خواهيم در 4 سال به 40 ميليون نفر برسد و سالانه 8 درصد رشد داشته باشيم.همچنين در حال حاضر 34 ميليون تن كيلومتر بار را هم در بخش ريلي جابجا مي كنيم كه بايد به 64 ميليون تن برسد.

وي در خصوص آزادراه تهران-شمال گفت: اين پروژه كاملا نامتوازن است، اگر قطعه يك اين آزادراه به اتمام برسد، ايجاد مشكل مي كند. بنابراين دو راه حل براي اين كار مدنظر است؛ اول اينكه همزمان با ساخت قطعه يك كه در حال حاضر حدود 45 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، افزايش ظرفيت جاده موجود تهران- شمال انجام شود. ديگري اين كه پس از اتمام قطعه يك بهره برداري از آن را انجام ندهيم و همزمان با ساخت قطعات 2 و 3 كه پيشرفت فيزيكي ندارند، از اين قطعه استفاده شود.البته قطعه يك 2.5 سال ديگر به اتمام مي رسد. وزير راه و شهرسازي همچنين ادعاي رسانه هاي خارجي مبني بر مذاكره ايران براي خريد 400 فروند هواپيما را تاييد نكرد.



يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن