تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803092022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم بايد خود به فكر ساخت مسكن باشند/ 25 تا 30 ميليون تومان آورده متقاضيان مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مردم بايد خود به فكر "ساخت مسكن" باشند/ 25 تا 30 ميليون تومان آورده متقاضيان "مسكن"
آخوندي گفت: صادقانه بگويم مردم بايد خود به فكر خودشان براي ساخت مسكن باشند و تنها كار تامين خدمات و ايجاد امنيت براي مردم است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي شب گذشته در برنامه نگاه يك آخرين دستاوردهاي وزارت راه و شهرسازي و عملكرد ۱۰۰ روزه اين وزارت خانه را ارائه كرد.

براساس اين گزارش، آخوندي با اشاره به اينكه وزارت راه و شهرسازي بعنوان يكي از اعضاي دولت به شمار مي‌رود گفت: براساس اقدامات انجام شده از سال 1384 وابستگي مردم به دولت، افزايش و تورم رشد قابل توجهي داشته است. پيش از اجراي مسكن مهر سالانه 60 ميليون مترمربع ساختمان ساخته مي شد و مردم توان خريد واحد مورد نظرشان را داشتند كه امروزه اين امر غيرممكن شده است.

وي در ادامه افزود: طبق فرمايش مقام معظم رهبري در سال ۸۴ و براساس اصل ۴۴ بايد اقتصاد در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد و مسئله سهام عدالت در اين سال مطرح گرديد.

***تهران ديگر قابل سكونت نيست

آخوندي با اشاره به اينكه اجراي توزيع يارانه و سياست‌هاي گذشته كارآيي كمي داشته‌اند گفت: همين قضيه موجب وابسته شدن مردم به دولت و ايجاد ركود تورمي در كشور شد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر و براساس اجراي پروژه مسكن مهر ۸ هزار و ۵۰۰ هكتار به محدوده شهر‌ها اضافه شد و به گونه‌اي گرديد كه جمعيت تهران به مرز غيرقابل قبولي رسيد.

آخوندي در ادامه افزود: آلودگي تهران سكونت را در اين شهر براي مردم مشكل ساز كرده است.

***افزايش صد برابري جمعيت شهرهاي جديد

وي با بيان اينكه اجراي پروژه مسكن مهر موجب افزايش يكباره جمعيت در شهرهاي جديد شده است گفت: شهر پرند ۱۳۰ هزار نفر جمعيت داشت كه با اجراي پروژه مسكن مهر جمعيت آن در يك ماه به ۷۰۰ هزار نفر رسيد.

آخوندي در ادامه گفت: شهر پرديس كه همواره با مشكل آب روبرو بوده جمعيت آن از ۱۷۰ هزار نفر در يك ماه به ۴۰۰ هزار نفر رسيد.

وزير راه و شهرسازي در خصوص شهر هشتگرد نيز گفت: شهر هشتگرد نيز جمعيت آن از ۱۶۰ هزار نفر به ۶۰۰ هزار نفر در يك ماه رسيد.

وي با اشاره به اينكه بايد در بخش مسكن كل مردم ايران را در نظر بگيريم گفت: دولت بايد برنامه‌اي براي مسكن اقشار كم درآمد، متوسط جامعه و جمعيت مرفه را داشته باشد.

آخوندي در ادامه در خصوص مشكل مسكن مهر گفت: اين طرح تنها به طبقات يك و دو جامعه نگاه كرد و به شهرسازي بازار داخلي كه بسيار نگران كننده بود توجهي نكرد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه من هيچ شعاري در خصوص مسكن نمي‌دهم گفت: بايد حقايقي را به مردم بگوييم و آن اين است كه زندگي در كلان شهر‌ها بسيار مشكل شده و وضعيت آب تهران نگران كننده است.

آخوندي در ادامه توضيح داد: در حال حاضر بايد در خصوص برنامه ملي مسكن صحبت كنيم و سه دهك جامعه را در نظر بگيريم.

***قدرت خريد مسكن افزايش مي‌يابد

وي با اشاره به اينكه بايد قدرت خريد مسكن را افزايش دهيم گفت: افزايش قدرت خريد مسكن زمينه خروج ركود را از بازار فراهم مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه دولت نبايد در بخش مسكن قيمت گذاري، توليد دخالتي داشته باشد، گفت: مردم بايد از طريق پس انداز خود و دريافت تسهيلات بتواند براي خود مسكن دلخواه‌شان را بسازند.

آخوندي در ادامه تصريح كرد: دولت بايد با راه اندازي صندوق‌هاي پس انداز و ارائه تسهيلات قدرت خريد مسكن را افزايش دهد.

وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينكه روز گذشته جلسه‌اي با رئيس بانك مركزي در خصوص افزايش سقف تسهيلات مسكن نداشته‌ام گفت: اين صحبت‌ها با رئيس بانك مركزي تنها در خصوص برنامه مسكن براي سال ۹۳ بوده و هيچ صحبتي در خصوص افزايش سقف تسهيلات مسكن انجام نشد.

وي در خصوص مسكن اقشار كم درآمد گفت: براي اين اقشار طرح جايگزيني به عنوان مسكن اجتماعي در نظر داريم و با افتتاح دو ميليون مسكن مهر مي‌توان مشكل مسكن اين اقشار را برطرف كرد.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه براي اقشار مختلف جامعه راهكارهاي مختلفي ارائه خواهيم كرد گفت: با اجراي طرح جامع مسكن متقاضيان خود مسكن مورد نظرشان را خواهند ساخت.

آخوندي در خصوص برنامه‌هاي سال ۹۳ وزارت راه و شهرسازي گفت: كاهش مداخلات دولت و افزايش كيفيت زندگي مردم در شهر‌ها از جمله برنامه‌هاي اصلي دولت بايد باشد.

وي در ادامه افزود: جمعيت كلان شهر‌ها از لحاظ جمعيت اشباع شده و بايد به سمت پيرامون شهر‌ها حركت كنيم.

***اقتصاد نيازمند برگشت بنيادين است

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر نيازمند به يك برگشت بنيادين هستيم كه آن نيز به نحوه توزيع خدمات و اشتغال بستگي دارد.

آخوندي در خصوص طرح جامع كه در تاريخ دوم آذرماه ۹۱ مطرح شده بود گفت: طي يك جلسه يك طبقه بر كل شهر تهران گذاشته شد و همين امر بسيار مشكل ساز شد.

وي در ادامه افزود: در تاريخ سوم آذرماه ۹۱ كار‌شناسان نامه‌اي در خصوص اين طرح نوشتند و آن را بسيار مشكل ساز براي شهر تهران دانستند.

آخوندي در ادامه با اشاره به اينكه تاكنون ۵۰۰ هزار متر مربع از باغات تهران از بين رفته است گفت: براساس آمار‌ها تاكنون ۸۰۰ هزار متر مربع نيز به مساحت كلان شهر‌ها اضافه شده و جمعيت تهران به بالاي ۱۲ ميليون نفر رسيده است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: بايد مانع توسعه شهرهاي بزرگ و اشتغال را به سمت شهرهاي متوسط سوق دهيم.

آخوندي در ادامه افزود: بايد براي كنترل تورم در كشور مانع چاپ پول شويم و براي تثبيت بازار مسكن بايد سيستم‌هاي صندوق پس انداز مسكن راه اندازي كنيم كه تمامي اين برنامه‌ها نيازمند ثبات در سياست گذاري است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه در صورتي كه طبقه متوسط جامعه بتواند ۲۵ تا ۳۰ ميليون تومان در طي سه تا ۵ سال پس انداز كنند مي‌توانند خانه دار شوند گفت: در صورتي كه ارائه تسهيلات تنها در انحصار بانك مسكن نباشد و طبقه متوسط جامعه بتوانند در ساير شهرهاي كشور زندگي كنند مي‌توانند به زودي صاحب خانه شوند.

وي در ادامه اظهار داشت: در صحبت‌هايي كه با بانك مركزي انجام شده بايد سيستم‌هايي براي راه اندازي صندوق‌هاي پس انداز پول ارائه كنيم.

***بازنگري در كل طح جامع مسكن تا پايان سال ۹۲

وزير راه و شهرسازي در خصوص مسكن اجتماعي گفت: كل طرح جامع مسكن بازنگري مي‌شود و تا پايان سال ۹۲ بخش مسكن اجتماعي اجرايي و نتايج آن به متقاضيان اعلام مي‌شود.

آخوندي با بيان اينكه كل اقتصاد ايران با ركود مواجه شده است و اين ركود تنها به بازار مسكن منوط نمي‌شود گفت: كشور ايران به سمت سفته بازي رفته و در حال حاضر نيازمند فعال شدن بازار توليد و افزايش توليد ناخالص ملي هستيم.

وي در ادامه توضيح داد: برنامه‌اي كه من طي اين ۱۰۰ روز انجام داده‌ام تهيه برنامه جامع بوده كه طي آن قدرت خريد طبقه متوسط جامعه را افزايش مي‌دهد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه طبقه متوسط جامعه توسعه پايداري را براي اقتصاد جامعه ايجاد مي‌كند گفت: با افزايش قدرت خريد طبقه متوسط اقتصاد كشور فعال مي‌شود.

آخوندي در ادامه افزود: اخذ ماليات از واحدهاي خالي و سوق دادن بازار مسكن به سمت بازار سرمايه و خروج سفته بازي از جمله برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي به شمار مي‌رود.

وي در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر طبق آمار‌ها ۴۵۰ هزار واحد مسكن خالي در تهران وجود دارد كه بسيار تكان دهنده و نيازمند ارائه برنامه جامع براي كنترل آن است.

وزير راه و شهرسازي در خصوص مدل اقتصادي براي اخذ ماليات از مسكن گفت: ماليات تنها به معاملات مكرر اختصاص مي‌يابد و براي تك مسكن‌ها ميزان ماليات به صفر مي‌رسد.

آخوندي همچنين در خصوص بازار ثانويه رهن مسكن گفت: بازار ثانويه رهني در ايران بسيار كمرنگ شده و با اجراي اين طرح قدرت تسهيلات دهي بانك‌ها افزايش مي‌يابد.

***خريد فروش مسكن مهر آزاد مي‌شود

وزير راه و شهرسازي در ادامه در خصوص حق خريد و فروش مسكن گفت: تا چند هفته آينده معاملات مسكن مهر آزاد مي‌شود. و من به سيستم كنترل معاملات مسكن مهر هيچ اعتقادي ندارم و بايد خريد و فروش مسكن مهر آزاد شود.

آخوندي در ادامه توضيح داد: تا پايان سال ۲۰۰ هزار واحد مسكن مهر تحويل متقاضيان داده مي‌شود و در حال حاضر بين ۸۰۰تا۹۰۰ هزار واحد مسكوني در دست ساخت داريم. و هر هفته ۵۰ هزار واحد مسكن مهر به متقاضيان تحويل داده مي‌شود و ۲۰ هزار واحد مسكن مهر نيز آماده تحويل به متقاضيان است.

آخوندي در ادامه اظهار داشت: تاكنون يك ميليارد و ۶۰۰ هزار تومان تسهيلات براي ساخت مسكن مهر ارائه شده و ميزان نازك كاري اين واحد‌ها پيشرفت بسيار خوبي داشته است.

وي در ادامه يادآور شد: تا پايان سال ۹۳، ۸۰ درصد از واحدهاي باقي مانده مسكن مهر به متقاضيان تحويل داده مي‌شود.

*** ۵ دولت آينده درگير ساخت مسكن مهر خواهند بود

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه ما همواره مدافع حقوق خريداران مسكن مهر هستيم گفت: از مردادماه امسال يك گروهي براي تهيه برنامه‌اي مستند از تمامي پروژه‌هاي مسكن مهر، نحوه ساخت از ابتدا تا انتهاي آن تشكيل شده است.و با تهيه اين برنامه مستند سعي در برطرف كردن مشكلات اين طرح هستيم.

آخوندي در ادامه تصريح كرد: مسكن مهر تا ۵ دولت آينده ادامه مي‌يابد و نيازمند همكاري تمامي وزارت خانه‌ها براي تكميل آن هستيم. به طوري كه مكان يابي اين طرح بسيار ايراد داشته و پروژه‌ها بسيار پراكنده ساخته شده است.

*** صنعت حمل و نقل صدرصد داخلي است

آخوندي در ادامه اظهار داشت: الويت برنامه‌هاي وزارت راه وشهرسازي در خصوص حمل ونقل نگه داري از راه‌هاي و جاده‌هاي اصلي است.

وي در ادامه توضيح داد: در حال حاضر راه‌هاي بسيار خوبي در بخش حمل ونقل جاده‌اي ساخته شده كه بايد با ارائه راه كارهاي مناسب مانع تخريب و آسيب اين راه‌ها شويم.

وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح كرد: براي درست كردن اين راه‌ها تا كنون ميليارد‌ها تومان هزينه شده و بايد مانع تخريب آسفالت اين راه‌ها شويم.

وي با اشاره به اينكه صنعت حمل و نقل به عنوان يك صنعت ملي در كشور به شمار مي‌رود گفت: وابستگي حمل و نقل كشور به كشورهاي خارجي بسيار اندك و محدود است براي تأمين مالي نيازمند اين همكاري اين كشور‌ها هستيم.

آخوندي در ادامه افزود: از نظر تكنولوژي صنعت حمل و نقل صد درصد ساخت ملي بوده است.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: درسالهاي گذشته در بخش مهندسي بسيار خوب عمل كرده‌ايم و با انجمن مهندسي ارتباط بسيار نزديكي داريم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه در حال حاضر حمل و نقل به عنوان بخشي از صنعت به شمار مي‌رود گفت: همين امر باعث شده از صندوق توسعه ملي جهت توسعه ناوگان استفاده نماييم.

وي در ادامه تصريح كرد: با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته ناوگان حمل و نقل ريلي را در آينده‌اي نزديك افزايش خواهيم داد.

***درآمد نفتي كريدور شمال به جنوب آغراق آميز است

آخوندي با اشاره به اينكه برابر بودن درآمد حاصل از كرويدورهاي شمال به جنوب و شرق به غرب برابر با درآمد نفتي است يك اغراق بيش نيست، گفت: سالانه از طريق كريدور‌ها بين ۱۲ تا ۱۳ ميليون تن بار حمل مي‌شود كه اين مقدار برابر با درآمد نفتي نيست.

وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: ظرفيت بنادر ايران ۱۷۶ ميليون تن است كه در حال حاضر تنها از ۱۴۰ ميليون تن از آن‌ها استفاده مي‌شود.

آخوندي در ادامه افزود: در حال حاضر ۴۰ ميليون تن ظرفيت خالي در بنادر داريم كه در بهترين حالت ممكن به بيش از ۵۰ ميليون تن در سال نمي‌رسد كه هدفگذاري براي اين كار انجام شده افزايش ۲۰ ميليون تني ظرفيت ترانزيت تاسال ۹۶ است.

وي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷ ميليون مسافر توسط ناوگان ريلي ما جابجا مي‌شود كه در سال ۹۶ با افزايش اعتبارات و توسعه ناوگان ريلي اين ميزان به ۴۷ ميليون نفر مي‌رسد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: ميزان حمل بار توسط ناوگان ريلي در حال حاضر ۳۴ ميليون تن است كه درسال ۹۶ به ۶۴ ميليون تن مي‌رسد.

وي در خصوص برقي كردن ناوگان حمل و نقل ريلي گفت: با رفع گلوگاه‌ها و افزايش ميزان اعتبارات برقي كردن تهران به مشهد انجام مي‌شود.

آخوندي در ادامه تصريح كرد: برقي كردن راه آهن تهران به مشهد هنوز آغاز نشده و اين امر نيازمند حجم بالاي اعتبارات و فاينانس خارجي است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه يادآور شد: استفاده از حمل و نقل ريلي زمينه كاهش مصرف سوخت را تا ۷ برابر فراهم مي‌كند كه اين امر صرفه جويي عظيمي براي كشور به شمار مي‌رود.

وي در ادامه افزود: افزايش ايمني ريل به جاده ۵۰ برابر است كه همين امر باعث شده توسعه ناوگان ريلي را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهيم.

آخوندي با اشاره به اينكه عمر واگن‌هاي ريلي ما ۲۹ سال است گفت: در حال حاضر نيازمند نوسازي ناوگان ريلي هستيم و بايد دو هزار واگن مسافربري به كشور وارد كنيم.

وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر كارخانجات واگن سازي خوبي در كشور وجود دارد كه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملي مي‌توان از اين سرمايه استفاده نماييم.

***پيشرفت صفر درصدي قطعات ۲. ۳ آزاد راه تهران به شمال

وي در خصوص آزاد راه تهران به شمال گفت: آزاد راه تهران به شمال داراي چهار قطعه است كه قطعه چهارم آن راه اندازي شده و در حال حاضر در مرحله تونل قطعه يك هستيم.

آخوندي در ادامه افزود: قطعه يك در حال حاضر ۴۵ درصد پيشرفت داشته و بيش از ۵۵ درصد از آن باقي مانده كه فاينانس خارجي و پيمانكاران در اين بخش سرعت قابل قبولي ندارند.

وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: قطعه دو و سه اين آزادراه هنوز آغاز نشده است.

وي با اشاره به اينكه اختلاف ميان فاز يك تا چهار بسيار زياد بوده و همين امر موجب نامتوازن شدن قطعات شده است، افزود: افزايش ظرفيت جاده تهران -شمال و عدم بهره برداري از فاز يك و ادامه ساخت قطعات دو و سه از جمله راه حل‌هاي ارائه شده براي ۴ قطعه تهران شمال است.

آخوندي در ادامه افزود: راه حل دوم كه ساخت قطعات دو و سه است در اين بخش غير ممكن بوده و تنها افزايش ظرفيت جاده تهران شمال مي‌تواند چاره ساز نامتوازن بودن اين چهار قطعه بود.

***تفكيك پرواز حجاج متوقف شد

وزير راه و شهرسازي در خصوص توسعه فرودگاه امام (ره) و تبديل آن به شهر فرودگاهي گفت: اين شهر فرودگاهي داراي سيستم جاده اي- ريلي است و براساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده داراي حمل ونقل تركيبي خواهد بود.

وي در ادامه افزود: طبق برنامه ريزي‌هاي انجام شده در اطراف تهران و براي اين شهر فرودگاهي يك بندر خشك و مجتمع‌هاي فرهنگي و تجاري خواهيم ساخت.

آخوندي در ادامه اظهار داشت: موافق تفكيك پرواز حجاج نيستيم و هيچ تفاوتي بين حجاج و ساير مسافران حمل و نقل هوايي وجود ندارد و سرمايه گذاري در اين بخش بي‌فايده خواهد بود.

وزير راه و شهرسازي در خصوص افزايش عمر ناوگان هوايي گفت: در حال حاضر يك اميدي در اين بخش ايجاد شده و در صورتي كه تحريم‌ها برداشته شود عمر ناوگان حمل و نقل هوايي افزايش مي‌يابد.

وي در خصوص آزادسازي قيمت بليط هواپيما خاطرنشان كرد: طبق قانون كه به وزارت راه و شهرسازي ابلاغ شده مرحله اول آزادسازي كه متنوع سازي نام دارد تا اواخر امسال انجام مي‌شود.

آخوندي در ادامه توضيح داد: متنوع سازي قيمت بليط هواپيما به گونه‌اي است كه براساس ساعت مختلف كاهش يا افزايش مي‌يابد.

***متنوع سازي قيمت بيلط هواپيما تا پايان سال

وزير راه و شهرسازي در ادامه گفت: بعد از متنوع سازي قيمت بليط هواپيما آزادسازي قيمت‌ها انجام مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: با اين آزادسازي قيمت بليط افزايش نمي‌يابد.
انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن