تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802899847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم با 25 تا 30 ميليون صاحب‌خانه مي‌شوند وام 100 ميليوني خريد مسكن در برنامه آخوندي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مردم با 25 تا 30 ميليون صاحب‌خانه مي‌شوند وام 100 ميليوني خريد مسكن در برنامه آخوندي
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه طرح ما اين است كه مردم در يك دوره 3 تا 5 ساله با حدود 25 تا 30 ميليون تومان آورده خانه دار شوند، گفت: حق خريد و فروش مسكن مهر براي خريداران تا چند هفته آينده آزاد مي‌شود، ضمن اينكه يكي از برنامه هايم اين است كه در قالب صندوق‌هاي پس انداز مسكن بيش از 100 ميليون تومان وام به مردم پرداخت شود.


«عباس آخوندي» شب گذشته با حضور در برنامه نگاه يك به تشريح عملكرد وزارت راه و شهرسازي در صدروز نخست كار دولت پرداخت و در ابتدا با اشاره به برنامه هاي دولت دربخش مسكن، گفت: بايد يكسري برگشت هاي بنيادين داشته باشيم و طرحهايي را اجرا كنيم و باورهايي ايجاد شده كه بايد در مورد آنها گفتگو و صحبت كنيم.

وي با بيان اينكه در سال 1384 مقام معظم رهبري اصل 44 قانون اساسي را ابلاغ كردند تا اقتصاد كشور در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد، اظهار داشت: همزمان با ابلاغ اين دستور سهام عدالت اجرا شد كه در ظاهر به نفع مردم بود اما در واقع بخش عمده اي از اصل 44 را كم فروغ كرد زيرا 40 درصد از بنگا هاي كشور از مديريت خارح شدند.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به سياست توزيع يارانه ها، افزود: اين اقدام هم كه در ابتدا بسيار پرطمطراق ازسوي دولت اعلام مي شد و قرار بود كه نظام قيمت گذاري، كارايي اقتصادي، نحوه تخصيص منابع را تغيير دهد اما در نهايت موجب وابسته شدن مردم به دولت شد و يك ركود تورمي را در كشور ايجاد كرد.

آخوندي با اشاره به اينكه مسكن مهر هم به ظاهر خانه سازي براي گروه هاي كم درآمد بوده است، گفت: تاپيش از اين 60 ميليون مترمربع ساختمان ساخته مي شد كه مردم مي توانستند مسكن خود را از ميان آنها تامين كنند.

اضافه شدن محدوده شهرها

وي با بيان اينكه نگاه من شهروند محور و طرفداري از حقوق آنها است، افزود: اما اتفاقي كه رخ داد اين بود كه 8500 هكتار به محدوده شهرها اضافه شد و جمعيت تهران به مرز غيرقابل قبولي رسيد و با آلودگي وحشتناكي شهر تهران را روبرو كرد.

وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در شهر پرند جمعيت 130 هزار نفر طراحي شده بود اما الان به رقم 700 هزار نفر رسيده است در پرديس پيش بيني جمعيتي 170 هزار نفر بود كه با يك مصوبه مسكن مهر آن را به 400 هزار نفر افزايش دادند در حاليكه اين دو شهر به شدت با كمبود منابع آب روبرو هستند همچنين هشتگرد هم قرار بود جمعيت 160 هزار نفري را داشته باشد اما الان به 600 هزار واحد رسيده است.

آخوندي بااشاره به اينكه ظاهر مسكن مهر به نفع مردم است، گفت: ما در سال 1372 كه برنامه دوم توسعه را نوشتيم بحثمان اين بود كه برنامه مسكن بايد براي كل مردم ايران در نظرگرفته شود بنابراين دولت بايد به همه مردم توجه كند ولي مشكل مسكن مهر اين بود كه از كل برنامه فقط تمركز بر يك گروه كوچك و سه دهك يك، دو و سه بوده است كه البته براي آنها هم فايده اي نداشته است.

وي با تاكيد بر اينكه عدم تعادل در بخش مسكن و حوزه شهرسازي اتفاق افتاده است، افزود: وضعيت شهر تهران نگران كننده است وما بايد توانيم براي نجات تهران و ديگر كلان شهرها برنامه اي داشته باشيم.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اگر مي خواهيم در تهران زندگي كنيم بايد تهران قابل سكونت باشد، بيان كرد: حرف شعاري نبايد زد اگر اقدامات ما طوري باشد كه موجب افزايش آلودگي هوا و كاهش فضاي سبز، اشتغال و امنيت در تهران شود به جايي نميرسيم.

آخوندي با اعلام اينكه با اين وضعيت آيا ساخت يك ميليون واحد مسكوني اقدام درستي است يا نه، گفت: مجبوريم حقايق مهمي را با مردم مطرح كنيم و نمي توانيم بدون اين حرف ها تغيير مسير دهيم بنابراين معتقدم كه بايد با مردم صادقانه صحبت كنيم و بگوييم كه چه روندي را پشت سرگذاشتم و بايد چه برگشت هاي بنياديني را انجام دهيم.

وي با اشاره به پرداخت تسهيلات در قالب طرح مسكن مهر گفت: آيا با 20 ميليون تومان مي توان خانه خريد. يكي از برنامه هايم اين است كه در قالب صندوق هاي پس انداز مسكن بيش از 100 ميلوين وام به مردم پرداخت شود.

وام 100 ميليوني مسكن

وي با اشاره به اينكه برنامه من اين است كه به كل مسكن توجه كنم، گفت: مسكن برنامه اي ملي است و بايد اقدامي را انجام دهيم كه مردم قدرت خريد پيدا كنند تا مسكني را كه دوست دارند و در جاي مناسب خريداري كنند.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه دولت نبايد در قيمت گذاري، توليد و نظارت مداخله كند، گفت: بايد كارها در سطح شهرها و از سوي مردم انجام گيرد و ما بايد برنامه هايي را براي اقتصاد كلان و خرد اجرا كنيم تا مردم با پس انداز بتوانند چند برابر تسهيلات دريافت كنند.

آخوندي با اشاره به اينكه در حال حاضر بانك ها حداكثر 40 ميليون تومان وام مي دهند، افزود: دولت بايد با ايجاد صندوق پس انداز مسكن قدرت خريد مردم را افزايش دهد تا مردم چند برابر پس انداز، تسهيلات بگيرند بنابراين يك طرح براي همه نيست و مي تواند براي اقشار متوسط ، كم درآمد و پردرآمد طرح هاي متفاوتي اجرا شود. يكي از برنامه هايم اين است كه در قالب صندوق هاي پس انداز مسكن بيش از 100 ميليون تومان وام به مردم پرداخت شود.

وي با بيان اينكه بايد با توسعه بخش مسكن اقتصاد كشور را از حالت ركود تورمي خارج كنيم، بيان كرد: بايد از حوزه هايي كه با تزريق پول پرقدرت بانك مركزي ساخت مسكن انجام ميشود دوري كنيم، زيرا ديديم كه اين طرح ها به جايي نرسيده است.

وزير راه و شهرسازي در پاسخ به اين پرسش كه مذاكره اي با بانك مركزي براي افزايش 5 ميليون توماني سقف وام مسكن مهر داشته ايد يا نه، گفت: چنين كاري را انجام نداده ام و ما جلسه اي را براي كل بخش مسكن در بانك مركزي داشتيم مبني بر اينكه جگونه در سال 93 برنامه هاي مسكن را پياده سازي كنيم.

آخوندي با تاكيد بر اينكه ايده ام اين است كه نبايد با سليقه خودم براي دو ميليون خانوار مسكن بسازم، بيان كرد: براي اقشار كم درآمد فعلا همين دو ميليون واحد مسكن مهر را داريم كه بايد به اتمام برسد كه حداقل يكسال و نيم تا دو سال آينده به پايان مي رسد؛ البته آثار اين طرح و اتمام كامل آن 20 تا 30 سال آينده به طول مي انجامد.

وي تصريح كرد: گروهي را مامور كرده ام كه طرح جامع مسكن را به روز كنند و اميدواريم كه درسال جاري به نتيجه برسيم و براي اقشار مختلف مردم راهكار ارايه دهيم، بنابراين براي سال 93 برنامه هاي ما در حوزه مسكن براي اقشار مختلف مردم اعلام مي شود.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه بايد به سمتي برويم كه مداخله دولت را در امور كاهش دهيم، بيان كرد: افزايش حاشيه نشيني در شهرها بستگي به توزيع خدمات و اشتغال دارد و اگر اشتغال براي مردم در شهرهاي كوچك فراهم شود آنها به كلان شهرها مهاجرت نمي كنند.

آخوندي با اعلام اينكه در سال 1347 كارشناسان اعلام كردند كه جمعيت تهران به 5.5 ميليون نفر رسيده و بايد كنترل شود، اظهار داشت: در دهه 60 تا 70 دولت موفق شد كه جمعيت تهران را در 7 ميليون نفر كنترل كند اما متاسفانه در جلسه اي كه در تاريخ 9 ارديبهشت ماه سال گذشته برگزار كردند ناگهان يك طبقه به همه ساختمان ها اضافه كردند كه با انتقاد شديد كارشناسان وقت هم روبرو شد.

نابودي 500 هزار مترمربع از باغات تهران

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر جمعيت تهران به بيش از 12 ميليون نفر رسيده است، بيان كرد: در سال 91 ماهه سال 92 و 6كميسيون ماده 5 ، يك ميليون و 800 هزار مترمربع مصوبه صادر كرده است كه در نهايت 500 هزار مترمربع ازباغات تهران از بين رفت و ما هنوز هم به دنبال هواي سالم هستيم.

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه بايد جلوي توسعه شهرهاي بزرگ را بگيريم، گفت: يك وزير به تنهايي نمي تواند كاري از پيش ببرد بلكه مردم هم بايد اين موضوع را قبول كنند. بايد از تقاضاي بيش از حد تهران جلوگيري شود و پاسخ مسكن تهران را در 200 كيلومتري بدهيم.

وي خاطر نشان كرد: بايد فضايي را ايجاد كنيم كه امكان تجهيز منابع از داخل اقتصاد ملي ايجاد شود. در 8 سال گذشته نگفتند كه بايد پس انداز كنيد بلكه گفتند 4 تا 5 ميليو پول بياوريد و با وام بانك، صاحبخانه شويد البته بايد بگويم كه ما دنبال پس انداز خيلي بزرگ نيستيم اما طرح ما اينست كه مردم در يك دوره 3 تا 5 ساله با حدود 25 تا30 ميليون تومان آورده خانه دار شوند.

آخوندي با بيان اينكه افزايش تعداد بانك ها و موسسات اعتباري موجب افزايش ضريب تكاثر مي شود،بيان كرد: اين به شرطي اجرايي مي شود كه وام مسكن در انحصار بانك مسكن نباشد و بانك مركزي سيستم هاي مالي را راه بياندازد تا پول از داخل اقتصاد جابجا شود.

وزيرراه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه كنترل هاي دولت بر بازار مسكن از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري انجام مي شود، گفت: دولت با وجوه اداره شده اي كه در اختيار صندوق ها مي گذارد بازار مسكن را كنترل مي كند همچنين با تامين مسكن طبقات كم درآمد و مسكن اجتماعي و نحوه توزيع زمين كنترل بازار را به دست مي گيرد.

وي با بيان اينكه اين برنامه ها تاپايان سال 92 به اتمام مي رسد و ما در 6 ماهه امسال كل طرح جامع مسكن را بازنگري كرده و به اطلاع عموم مي رسانيم، بيان كرد:در حال حاضر بازار مسكن با ركود مواجه است به دليل اينكه بخش واقعي اقتصاد كه همان توليد است با ركود همراه شده بنابراين پول به حوزه هاي ديگر از جمله طلا، ارز و مسكن كوچ مي كند.

آخوندي با اشاره به اينكه اگر طرح هاي گذشته موثر بود نبايد بازار با سفته بازي مواجه مي شد، افزود: برنامه ما اين است كه قدرت خريد را افزايش دهيم.

450 هزار خانه خالي از سكنه در تهران

وزير راه و شهرسازي با اشاره به صندوق هاي املاك و مستغلات در بازار سرمايه، اظهار داشت: به دنبال اين هستيم تا از بازارهاي سرمايه اي براي تامين منابع مالي بخش مسكن استفاده كنيم.

وي با اشاره به اخذ ماليات از خانه هاي خالي و ماليات بر معاملات مكرر مسكن، گفت: گروهي در حال طراحي مدل اقتصادي براي ماليات مسكن هستند كه بر اين اساس در خريد اول ماليات صفر و در خريدهاي بعدي ماليات افزايش مي يابد.

آخوندي تصريح كرد: يكي از مشكلات ما آمار تكان دهنده خانه هاي خالي از سكنه در تهران است كه مركز آمار ايران تعداد آن را 450 هزار واحد مسكوني اعلام كرده است، ضمن انكه ماليات بر معاملات مكرر مسكن هم در حال پيگيري است كه در قالب لايحه به مجلس ارايه شود.

حق خريد و فروش براي خريداران مسكن مهر

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه يكي از مشكلات ما درحوزه مسكن مهر اينست كه گفته مي شود آنها حق خريد و فروش ندارند، گفت: آنها هم بايد بتوانند خريد و فروش داشته باشد بنابراين به تدريج معاملات مسكن مهر هم آزاد مي شود.

وي در خصوص بازار رهن ثانويه، اظهار داشت: بانك ها مي توانند در يكماه از سال، مطالبات يكساله را بخرند كه يكي از راه حل هاي آن، سواركرد بازار مسكن است در حال حاضر بانك ها هزارها ميليارد تومان از مردم طلبكارند كه اگر بازار ثانويه ايجاد شود موسسات مالي هم مي توانند وارد اين بازار شوند.

آخوندي در خصوص افتتاح هاي مسكن مهر،بيان كرد: تاكنون يك ميليون و 200 هزار واحد تحويل مردم داده شده است و در حالحاضر 4 تا 5 هزار مسكن مهر در حال بهرهبرداري داريم و 20 هزار واحد هم آماده افتتاح است.

وي افزود: 65 هزار واحد به نازك كاري رسيده است و اميدواريم تا پايان سال 93 بيش از 80 درصد اين واحدها به جمع بندي برسد و بخش كمي از آنها در سال 94 به پايان برسد. البته پايان زيرساخت ها و روبنايي پروژه هاي مسكن مهر، مهمان 4 تا 5 دولت آينده است تا تبديل به شهر شود.(مهر)

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن