تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819878860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويه پساب ها به كمك نانوذرات با روش جديد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تصويه پساب ها به كمك نانوذرات با روش جديد
محققان حوزه فناوري‌نانو موفق شده‌اند پتانسيل‌هاي مختلفي در بخش پزشكي، الكترونيك و پوشش براي فناوري‌نانو ايجاد كنند.


به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اتحاديه اروپا پروژه‌اي موسوم به NanoFloc را براي زدايش نانوذرات از پساب‌ها آغاز كرده است. در اين پروژه قرار است كه از روش تجمع ذرات با جريان الكتريكي براي تبديل نانوذرات به ميكروذرات استفاده شود .

در سال‌هاي اخير تعداد محصولات مبتني بر فناوري‌نانو به شدت افزايش يافته است. محققان حوزه فناوري‌نانو موفق شده‌اند پتانسيل‌هاي مختلفي در بخش پزشكي، الكترونيك و پوشش براي فناوري‌نانو ايجاد كنند. اين موفقيت‌ها علاوه بر فرصت، چالش‌هايي نيز در پي دارند. در واقع استفاده از نانومواد به دليل وجود خواص منحصر به فرد، فرصت‌هاي جديدي را در صنعت ايجاد مي‌كند اما در عين حال مسائل ايمني و خطرات زيست‌محيطي نيز از پيامدهاي استفاده از نانومواد در محصولات است .

يكي از نگراني‌هاي موجود، تاثير نانوذرات روي سلامتي است، نانوذراتي كه از راه هوا و در حين تنفس وارد بدن مي‌شوند. اين نانوذرات مي‌توانند در محصولات مختلف نظير رنگ‌ها وجود داشته باشند. از سوي ديگر نگراني رهايش اين نانوذرات در رودخانه‌ها و آب‌هاي جاري وجود دارد جايي كه نانوذرات مي‌توانند وارد بدن ماهي‌ها شوند .

در ژانويه 2013، اتحاديه اروپا پروژه‌اي موسوم به NanoFloc را راه‌اندازي كرد. اين پروژه به بحث زدايش نانوذرات سنتز شده توسط بشر از پساب‌ها مي‌پردازد تا در نهايت خطرات زيست‌محيطي و سلامت نانوذرات را به حداقل برساند. هدف اصلي اين پروژه ارائه راهكاري موثر و ارزان براي زدودن نانوذرات از پساب‌ها است تا مانع از آلودگي محيط زيست شود. همچنين اين پروژه در نظر دارد تا توليدكنندگان را تشويق به ارائه محصولات ايمن‌تر نمايد .

اين پروژه روي روشي مبتني بر تجمع ذرات با جريان الكتريكي متمركز است، در اين روش با استفاده از جريان الكتريكي، نانوذرات معلق تبديل به ميكروذرات مي‌شوند. اساس اين روش در ناپايدار كردن نانوذرات و متجمع كردن آنها به صورت ذرات باردار در محلول است. اين كار با استفاده از جريان الكتريكي انجام مي‌شود بنابراين نيازي به مواد شيميايي نيست .

اين روش ارزان، ساده و زيست‌سازگار است، محققان درصدد طراحي و ساخت راكتوري براي اين فرآيند هستند. اين پروژه مبلغ 1141968 يورو حمايت مالي را از طريق FP7 دريافت كرده است. در حال حاضر براي زدودن نانوذرات از پساب‌ها بايد از رو‌ش‌هاي بسيار پرهزينه نظير اسمز معكوس استفاده كرد .

در حال حاضر صنايعي نظير رنگ با حجم بالايي از نانوذرات استفاده مي‌كنند. انتظار مي‌رود تا سال 2016 حجم استفاده از نانوذرات به صورت نمايي رشد كند . اين پروژه در پايان سال 2014 به اتمام مي‌رسد .

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن