تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803312611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهش در حوزه مرمت گنجينه‌هاي موزه/ كتابخانه مركز جنبش نرم‌افزاري در طول تاريخ اسلام بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پژوهش در حوزه مرمت گنجينه‌هاي موزه/ كتابخانه مركز جنبش نرم‌افزاري در طول تاريخ اسلام بوده است
مشهد – خبرگزاري مهر: رئيس سازمان كتابخانه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي گفت: موزه گنجينه‌هاي مختلفي با قدمت سه هزار ساله را در خود نگهداري مي كند كه مرمت و ارائه آنها تلاش هاي گسترده اي در حوزه پژوهش نياز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادي زاهدي ظهر يكشنبه در نشست خبري مشترك هفته پژوهش آستان قدس رضوي در محل تالار همايش‌هاي آستان قدس رضوي ابراز كرد: سازمان كتابخانه‌ها حوزه وسيعي براي فعاليت هاي پژوهشي دارد.

زاهدي اظهار كرد: موزه 16 گنجينه از سكه ها، اسكناس ها، مخطوطات، نقاشي، و ساير اشياي قديمي و باستاني با قدمت سه هزار ساله را در خود نگهداري مي‌كند، مرمت و ارائه آنها تلاش هاي گسترده اي نياز دارد و بايد در اين حوزه كار هاي پژوهشي گسترده اي صورت گيرد.

بستر براي هر نوع پژوهش در كتابخانه براي پژوهشگران مهيا است

وي تاكيد كرد: با توجه به غناي منابع مكتوب قديمي و جديد در بيش از 50 كتابخانه با سه ميليون و 600 جلد كتاب چاپي، اشيا و اسنادي با سه هزار سال قدمت در موزه ها بستر براي هر نوع پژوهش در اين بخش براي پژوهشگران مهيا است.

زاهدي عنوان كرد: در حوزه اسناد، آستان قدس رضوي يكي از مراكز مهم اسنادي جهان را در اختيار دارد .

رئيس سازمان كتابخانه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با بيان اينكه اسناد يكي از مهمترين مداركي است كه مي تواند عوامل فرهنگي و اجتماعي و سياسي ادوار مختلف را به ما نشان دهد افزود: مركز اسناد در حوزه دسته بندي و ارائه اسناد به مخاطبان عملكرد خوبي دارد.

زاهدي ايراز كرد: در حال حاضر كتابخانه هاي ديجيتال هم به اين موضوع پيوسته اند و كتابداري به روش هاي سنتي و ديجيتال حوزه هاي بيشتري براي پژوهش ايجاد مي كنند.

استفاده از فناوري نانو در كنار روش هاي سنتي در حوزه مرمت

وي با اشاره به اينكه طريقه نگهداري، حفاظت و سازماندهي ظرفيت هاي پژوهشي ضروراتي را ايجاد مي كند، ابراز كرد: در حوزه مرمت از فناوري نانو در كنار روش هاي سنتي با هم استفاده مي كنيم.

زاهدي عنوان كرد: سازمان كتابخانه ها چون يك سازمان پژوهش محور است بادي دانش را در اختيار مردم قرار داده و خود نيز دانش پرور شود.

وي تصريح كرد: در سال گذشته سازمان كتابخانه ها در حوزه مقالات توليد شده در سطح آستان قدس رتبه اول را در ميان موسسات فرهنگي آستان قدس داشته است.

كتابخانه مركز جنبش نرم افزاري در طول تاريخ تمدن اسلامي بوده است

زاهدي با اشاره به رسالت كتابخانه با توجه به تاريخ اسلام بيان كرد: كتابخانه مركز پژوهش و دانش و بهترين فرصت براي جنبش نرم افزاري در طول تاريخ تمدن اسلامي بوده است.

رئيس سازمان كتابخانه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي ابو علي سينا را بهترين نمونه از محصول كاركرد كتابخانه اي بيان كرد و افزود: اين دانشمند بزركگ اسلام در مراكز آموزشي به اين درجات بالاي علمي نرسيده بلكه با پژوهش و تحقيقات خود در كتابخانه هاي دوره ساماني به نتيجه رسيده است.

نشر 219 مقاله در سطوح مختلف

زاهدي ابراز كرد: از سال 91 تاكنون كتابخانه آستان قدس رضوي 219 مقاله در سطوح مختلف منتشر، چاپ و ارائه كرده است.

وي عنوان كرد: 53 طرح پژوهشي اتمام يافته داشته كه 11 طرح در مرحله پاياني چاپ است و 32 نشست علمي در مرك كتابخانه هاي آستان قدس برگزار كرده‌ايم.

رئيس سازمان كتابخانه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي ابراز كرد: در سال 91 تاكنون از 33 مقاله و پايان نامه در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري هم حمايت كرده ايم.

وي با اشاره به پژوهش هاي انجام شده در حوزه سفال و كاشي اظهار كرد: در زمينه مرمت اشياء موزه اي هم كار هاي جدي و خوبي در حال انجام است.

مرمت درب مقبره خالصي ظرفيت ها ي خاصي مي طلبد

زاهدي به مرمت درب مقبره خالصي مربوط به دوره تيموريان اشاره كرده و افزود: اين در 600 سال قدمت دارد و مرمت آن ظرفيت ها ي خاصي در قلمرو علوم مختلف از جمله شيمي، فيزيك و ميكرو بيولوژي مي طلبد.

وي اظهار كرد: در گنجينه مخطوطات موزه آستان قدس رضوي مي توان پژوهش هاي گسترده اي در مورد طريقه نگهداري و مرمت و ساماندهي كتاب هاي قرآني و دستخط هاي كهن منسوب به ائمه معصومين (ع) را انجام داد.

زاهدي به نشريات سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي اشاره كرده و گفت: فصل نامه كتابداري و اطلاع رساني، پژوهش نامه مطالعات اسنادي، گنج نامه رضوي و دو نشريه الكترونيكي شمسه و قرآن از توليدات سالانه اين نهاد است.

مدير عامل بنياد فرهنگي امام رضا(ع) هم در اين نشست ابراز كرد: مدارس امام رضا(ع) حوزه فعاليت بنياد فرهنگي رضوي است و حدود شش هزار دانش آموز داريم.

علي مدني عنوان كرد: در سند چشم انداز آستان قدس رضوي اين مدارس داراي معتبر ترين مقام آموزشي و پژوهشي در سطح كشور بارويكرد علمي پژوهشي هستند.

اختراعات دانش آموزان مدارس امام رضا(ع)

وي به طرح‌ها و اختراعات دانش آموزان اين مدارس اشاره كرده و افزود: كنتر هوشمند آب، دستگاه تشخيصي زير و درشتي كشمش و ساخت ربات و شركت در مسابقات از اقدامات پژوهشي اين بنياد است.

مدني اظهار كرد: امسال طرح دپارتمان هاي آموزشي و پژوهشي كليد خورده است و طرح ايجاد پژوهشكده پژوهشگرام جوان هم از كار هايي است كه در بنياد فرهنگي رضوي دنبال مي كنيم.

مدير عامل بنياد فرهنگي امام رضا(ع) با اشاره به طرح پژوهش در كلاس درس با محوريت دانش آموزان ابراز كردذ: در اين طرح دانش آموزان به خوب دگاه كردن و تمرين كردن براي رسيدن به واقعيت ها تشويف مي شوند.

دوره هاي ويژه پژوهشي مبتني بر تفكر منطقي

مدني تصريح كرد: معلمان هم دوره هاي ويژه پژوهشي مبتني بر تفكر منطقي و حل مسئله بر اساس جستجو را ديده اند و دانش آموزان را وادار به فكر كردن و جمع آوري روش ها براي حل مسائل مي كنند.

وي رويكرد بنياد فرهنگي امام رضا(ع) را تربيت وانش آموزان پژوهشگر عنوان كرده و افزود: با اين رويكرد نياز هاي آينده جامعه، مدارس و مردم تامين مي شود.

مدتي ابراز كرد: هيچ سازماني پيش نمي رود مگر با تحقيق و پژوهش و از اين طريق است كه انسان به واقعيت ها رسيده و دست به كار هاي بزرگ مي زند.

مدير عامل بنياد فرهنگي امام رضا(ع) تاكيد كرد: دانش در مدارس امام رضا(ع) با تكنولوژي روز دنيا مطابق است و به همين خاطر منجر به توليد مي شود.

وي افزود: هدف ما تربيت نيروي انساني براي ايران و جهان اسلام است و نيمي از مدارس ما در مناطق كم برخوردار است و از اين دانش آموزانت اصلا شهريه دريافت نمي كنيم.

كد خبر: 2196148

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۶:۲۰

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن