تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802545540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متخصص طب سنتي:طب جديد توجه چنداني به عادات غذايي ناصحيح ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: متخصص طب سنتي:طب جديد توجه چنداني به عادات غذايي ناصحيح ندارد
متخصص طب سنتي دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي كرمان گفت: امروزه ثابت شده ريشه بسياري از بيماري‌ها در عادات غذايي ناصحيح است و طب به آن توجه چنداني ندارد.


هاله تاج‌الديني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: امروزه ثابت شده ريشه بسياري از بيماري‌ها در عادات غذايي ناصحيح دارد.

وي بيان داشت: بر خلاف اهميت اين موضوع در طب جديد آن گونه كه بايد و شايد به آن توجه نشده و تا حدودي از آن نيز غفلت شده است.

تاج‌الديني در مورد اصول صحيح غذا خوردن گفت: هرگز با شكم سير غذا نخوريد، برخلاف عادات غلط و رايجي كه با رسيدن وقت غذا‌ بايد غذا خورد، بهترين زمان غذا خوردن‌ زماني است كه فرد احساس گرسنگي و ميل به غذا خوردن داشته باشد.

وي با بيان اينكه قورت دادن لقمه غذا با آب و مايعات اشتباه است، گفت: بايد با اعتدال در مصرف آب و نوشيدني همراه با غذا تا حد امكان از خوردن مايعات از نيم ساعت قبل از غذا و تا دو ساعت پس از غذا خودداري كرد.

تاج‌الديني عنوان كرد: مصرف نوشيدني‌هاي غيرطبيعي و غيربهداشتي مانند انواع نوشابه‌هاي گازدار ممنوع است‌.

وي با تاكيد بر اينكه افراد بايد لقمه غذا را كوچك بگيرند و از برداشتن لقمه بزرگ خودداري كنند، گفت: با لقمه بزرگ، فرآيند جويدن كامل نيست، طعم غذا به خوبي احساس نمي‌شود، استعداد به چاقي افزايش يافته و احتمال ابتلا‌ به بيماري‌هاي گوارشي و سوء هاضمه بيشتر مي‌شود.

وي افزود: وجود بزاق و مخلوط شدن كامل لقمه غذا با آن براي هضم كامل غذا ضروري است و اين كار تنها با جويدن كامل غذا امكانپذير مي‌شود.

تاج‌الديني بيان داشت: پس از آن كه لقمه را داخل دهان گذاشته و مشغول جويدن شديد، قاشق را بر زمين بگذاريد و به فكر تدارك و آماده‌سازي لقمه بعدي نباشيد، با اينكار بدون عجله كردن در فرو بردن لقمه غذا‌ آن را به طور كامل جويده و از غذا خوردن لذت بيشتري مي‌بريد.

وي خاطرنشان كرد: موقع غذا خوردن بيش از آن كه به سفره و محتويات آن فكر كرده و ذهنتان به آنها مشغول شود‌ به لقمه‌اي كه در دهان گذاشته و آن را مي‌جويد، توجه داشته باشيد.

تاج‌الديني گفت: بهترين زمان براي قورت دادن لقمه غذا‌ زماني است كه آن را به طور كامل جويده و با بزاق كافي مخلوط كرده و به مايعي نسبتاً رقيق تبديل شده باشد و بلع آن آسان باشد‌.

اين متخصص طب سنتي بيان داشت: در زمان خوردن غذاهاي رقيق و آبكي‌ از قاشق كوچك‌تري استفاده كنيد و قبل از قورت دادن، آنها را خوب در دهان بچرخانيد تا علاوه بر مخلوط شدن با بزاق، دماي آن نيز تعديل و به دماي دهان و لوله گوارش نزديك شود.

وي افزود: اگر با گرسنگي كامل به غذا خوردن مشغول شده و اصول بالا را رعايت كنيد، معمولاً 20 تا 30 دقيقه براي سيري كافي است و احساس لذت بخشي از غذا خوردن و سير شدن به شما دست مي‌دهد.

تاج‌الديني گفت: ‌اين در حالي است كه از نظر كميت و ميزان با رعايت اصول صحيح غذا خوردن، غذاي خورده شده، بسيار كمتر از زماني است كه اين اصول رعايت نمي‌شوند كه اين موضوع در افراد چاق و پرخور مهم است.

‌وي با بيان اينكه نوع نشستن سر سفره غذا و يا ميز غذاخوري نيز مهم است، تصريح كرد: نشستن ناصحيح علاوه بر ايجاد دردهاي مزمن در ناحيه پشت و كمر، افزايش گودي كمر، افزايش قوز پشت، ايجاد خستگي و كاهش لذت از غذا خوردن مي‌تواند سبب بلع بي‌اختيار و زودهنگام لقمه غذا شود.

تاج‌الديني تصريح كرد: با احساس سيري و حتي چند لقمه قبل از آن‌ دست از غذا خوردن كشيده و ادامه ندهيد، بيشتر خوردن‌ باري اضافي براي معده و سيستم گوارش شما است كه بايد منتظر عواقب ناگوار آن باشيد.

انتهاي پيام/2446/ي30

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن