تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803554282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخگويي قاري پاكستاني به سوالات دانش آموزان/ قرآن كتاب هدايت و نجات انسان از تاريكي ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پاسخگويي قاري پاكستاني به سوالات دانش آموزان/ قرآن كتاب هدايت و نجات انسان از تاريكي ها
اراك - خبرگزاري مهر: همايش بزرگ قرآني دختران دوره متوسطه اول و دوم ناحيه يك اراك علاوه بر حضور قاريان كشوري و استاني با قاري بين المللي همراه شده بود و محمد تقي خان علاوه بر قرآئت كلام خدا به سوالات دانش آموزان پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، همايش بزرگ قرآني دختران دوره متوسطه اول و دوم ناحيه يك اراك ظهر يكشنبه در اراك برگزار شد تا ضمن تقدير از نفرات برتر مسابقات قرآن كشوري سال گذشته تاملي در آيات قران را براي دانش آموزان فراهم كند.

مدير كل آموزش و پرورش استان مركزي در اين همايش ضمن تبريك هفته قرآن و تقدير از حضور گسترده دانش آموزان در مسابقات كشوري قرآن كريم گفت: قرآن كتاب هدايت و نجات بخش انسان از تاريكي هاست.

سيف الله كريم زاده ادامه داد: قرآن فروغي نجات دهنده و هدايتگر و كانون نور و روشنايي و مظهر شفاي الهي است.

اين مسئول ادامه داد: دانش آموزان استان مركزي با راهنمايي هاي والدين و مربيان خود و همچنين تلاش و كوشش خود همواره در همه عرصه ها به ويژه در مباحث قرآني پيشتاز بوده اند.

در ادامه اين مراسم، معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ناحيه يك اراك نيز در سخناني به حضور گسترده دانش آموزان اين ناحيه در مسابقات قرآن كريم اشاره كرد و گفت: از بين شركت كنندگان در مرحله استاني سال گذشته، 102 دانش آموز ناحيه يك به مرحله كشوري راه يافتند كه از اين تعداد 68 نفر موفق به كسب رتبه هاي اول تا سوم شدند.

سيد عباس سجادي در ادامه با بيان اينكه 23 تا 30 آذر ماه هفته نوراني قرآن در آموزش و پرورش است، ادامه داد: در اين زمان برنامه هاي متنوعي از جمله مسابقات قرآن براي دانش آموزان ترتيب داده شده است.

وي تفكر و تعقل در آيات نوراني قرآن كريم را ضروري دانست و گفت: دانش آموزان بايد علاوه بر قرائت قرآن به درك مفاهيم اين كتاب نوارني نيز بپردازند.

در اين مراسم كه با حضور قاريان بين المللي، كشوري و استاني برگزار شد، محمد تقي خان، حافظ و قاري قرآن كريم به تلاوت آيات نوراني كلام وحي پرداخت و به سوالات حضار به شيوه هاي مختلف پاسخ داد.

در پايان اين مراسم از نفرات اول تا پنجم مرحله كشوري سي و يكمين دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامي تقدير شد و گروه تواشيح المهدي(عج) اراك نيز به مديحه سرايي پرداختند.

محمدتقي خان در خانواده اي مذهبي در پاكستان ديده به جهان گشود و به همراه برادرش به منظور تحصيل علوم ديني عازم ايران شد و در شهر مقدس قم اقامت گزيد. وي در سال ۱۳۸۵ و در سن ۹ سالگي با هدف حفظ قرآن كريم در موسسه جامعه القرآن الكريم قم پذيرفته شد .

حفظ كل كلام وحي طي 9 ماه از جمله استعداد اين نوجوان 16 ساله است كه نه تنها پايان راه برايش نبود بلكه آغازي بود براي غوطه ور شدن در آيات و اعجاز الهي. محمد تقي خان پس از حفظ كل قرآن كريم، با ابداع روشهاي متنوع و جذاب قرائت توانست به يكي از نابغه‌هاي جهان اسلام تبديل شود.

اين قاري مسلمان پاكستاني مي‌تواند با استفاده از ۵۱ روش متنوع به سئوالات قرآني و علاقه مندان در موضوعات مختلف پاسخ بدهد. كه از جمله بيان ترتيب نزولي سوره‌ها، بيان مكي يا مدني بودن سوره‌ها، علت اسم گذاري اين سوره‌ها، بيان معاني و علت نامگذاري سوره‌ها و توانايي بر بيان تعداد كاربرد كلمات در قرآن است.

همچنين توانايي پاسخگويي به سوالاتي در زمينه شماره صفحات قرآن، توانايي تلاوت آيات ابتدايي هر صفحه، توانايي در قرائت ابتدا و انتهاي صفحات قرآن به صورت ضربدري و توانايي در تلاوت قسمت مياني يك آيه و قسمت آخر آن را دارد محمد تقي خان در به كارگيري و استفاده از آيات در زمينه مسائل روزمره نيز مهارت دارد.

تلاوت آيات با اشاره چشم و قرائت ابتداي آيه بر اساس حروف پاياني آيات ديگر مانند مشاعره در ادبيات از ديگر استعدادهاي شگفت انگيز اين قاري قران است كه توجه هر انسان از جمله دانش اموزان دوستار قران همان كتاب زندگي انسان از ازل تا ابد را به خود جلب مي كند.

تسلط خواندن برعكس سوره آيات از انتهاي صفحه به آغاز صفحه، لاوت آيه مورد نظر سوال كننده با پرسيدن نام وي(ايشان مي‌توانند پس از پرسيدن نام و نام خانوادگي سوال كننده آيه انتخاب شده توسط وي را تلاوت نمايد) و قرائت قرآن به زبان انگليسي ترجمه فارسي و تطبيق آنها با عربي جذابيت قران را در سينه اين قاري نوجوان دوچندان كرده است.

نكته جالب اينكه محمد تقي خان مي‌تواند براي پاسخگويي سوالات مختلف قرآني و اجراي برنامه از زبان‌هاي مختلف از جمله فارسي، اردو و انگليسي و عربي استفاده كند. يك خصوصيت مهم نابغه قرآني اين است كه ايشان به زبان شيرين فارسي، اردو، انگليسي و عربي سخنراني مي‌كند.

نامبرده تاكنون بيش از سه هزار برنامه قرآني در كشورها و شهرهاي مختلف ايران و جهان انجام داده است و سبب جذب هزاران نفر از مخاطبان ، به مكتب نوراني اهل بيت (ع) شده است كه حضورش در استاني كه عالم برجسته اي چون آيت الله اراكي را در خود پرورش داده است مي تواند سرمنشاء جرقه اي روشن براي دانش اموزان شود.

كد خبر: 2196006

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۵:۰۵

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن