تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804485700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمول سياه اتاق فكر صهيونيستي ايالات متحده عليه ايران چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: فرمول سياه اتاق فكر صهيونيستي ايالات متحده عليه ايران چيست؟
در اين گزارش تلاش شده تا تنها گوشه‌اي از پشت پرده‌ فعاليت‌‌هاي مركز صهيونيستي-آمريكايي كه خود را مدعي ايجاد صلح و ثبات در خاورميانه مي‌داند، معرفي كند.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، چندي پيش "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا، "جان كري" وزير خارجه اين كشور و همچنين "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير رژيم غاصب صهيونيستي با حضور در كنفرانس سالانه مركز سابان در موسسه بروكينگز به سخنراني پرداختند.

رئيس جمهور آمريكا در حالي در كنفرانس سالانه مركز سابان به سخنراني پرداخت كه محور اصلي سخنان خود را به توافق ژنو و پرونده هسته‌اي ايران اختصاص داد.

در اين مصاحبه كه "هييم سابان" مدير اين مركز صهيونيستي با رئيس‌جمهور آمريكا انجام داد، اوباما در اين نشست تاكيد كرد كه نه فقط درجهت منافع ملي اسرائيل يا منافع امنيت ملي منطقه بلكه به نفع امنيت ملي آمريكاست كه از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي جلوگيري شود.

اوباما در اين نشست به صراحت بيان كرد كه براي اولين بار در يك دهه گذشته، ما پيشروي‌هاي برنامه هسته‌اي ايران را متوقف كرديم، نه تنها اطمينان حاصل كرده‌ايم كه در فوردو و نطنز سانتريفوژهاي جديد نصب نمي‌شود بلكه از آنها خواسته‌ايم غني‌سازي بيست درصدي خود را به عقب برانند، همچنين پيشروي تاسيسات اراك را متوقف مي‌كنيم.

رئيس‌جمهور آمريكا در ادامه سخنان خود در مركز سابان واشنگتن گفت، ما هر روز بازرسان را در فردو و نطنز خواهيم داشت، بازرسي‌هاي بيشتر در اراك خواهد بود و در نتيجه در اين دوره شش ماهه، ايران نمي‌تواند برنامه خود را به پيش ببرد يا به ذخاير اورانيوم غني‌سازي شده‌اش را افزايش دهد.

تحريم‌ها به قوت خود باقي مي‌ماند، زيرساخت تحريم‌ها در بخش نفت، مالي و بانكي باقي مي‌ماند، كاري كه ما كرديم اين بود كه كمي شير آب را باز كرديم و همانطور كه گفتيم، حداكثر هفت ميليارد دلار از يكصد ميليارد دلار دارايي آنها كه در نتيجه تحريم‌هاي ما مسدود شده است، آزاد مي‌شود.

بدين ترتيب زمان و فضاي لازم براي ما به وجود مي‌آيد تا ببينيم آيا ايران مي‌تواند در يك مسير، يك توافق جامع و دائمي كه به ما اطمينان مي‌دهد آنها قصد ساخت بمب هسته‌اي ندارند، حركت كنند.

وي در نهايت، اعلام مي‌كند كه هدف من به عنوان رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا، حرفي كه علني و غيرعلني همه جا گفته‌ام، اين است كه ايران را از رسيدن به سلاح هسته‌اي بازدارم، اما همچنين گفته‌ام كه بهترين روش براي بازداشتن ايران از رسيدن به سلاح هسته‌اي يك راه حل جامع، قابل تاييد و ديپلماتيك است بدون اينكه گزينه‌هاي ديگر از روي ميز حذف شود، البته اگر در رسيدن به اين راه حل شكست بخوريم.

سخنان باراك اوباما در مركز صهيونيستي سابان در حالي مطرح مي‌شود كه "جان كري" وزير خارجه آمريكا نيز در اين مركز تنها راه براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح اتمي و برقراري صلح در خاورميانه را ديپلماسي عنوان مي‌‌كند.

وي همچنين تاكيد مي‌كند، ما مي‌دانيم كه ديپلماسي بدون قدرت در برابر مخاطرات جهاني عملي نا بخردانه است؛ ما همچنين مي‌دانيم كه قدرت بدون ديپلماسي براي وعده‌هاي جهاني عملي ناسنجيده است.

نكته جالب توجه آن است كه كري و ديگر مقامات رسمي در آمريكا هرگاه كه به اظهار نظري درباره توافق ژنو مي‌پردازند هم‌زمان به امنيت رژيم صهيونيستي و تامين منافع اين رژيم اشاره مي‌كنند، گويي توافق ژنو نوعي آزادي براي صهيونيست‌ها به شمار مي‌رود...

نخست وزير رژيم صهيونيستي شخص ديگري بود كه در اين نشست به ايراد سخنراني درباره توافقنامه هسته‌اي ژنو پرداخت.

نتانياهو در اين نشست خطاب به مجمع سالانه خاورميانه سابان وابسته به موسسه بروكينگز، گفت،"جهان نبايد به ايران اجازه دهد در آستانه تبديل شدن به يك كشور داراي تسليحات هسته‌اي قرار بگيرد و اين گزينه را پيش رو داشته باشد تا هر زمان كه بخواهد، از اين آستانه عبور كند".

وي به وضوح اعلام كرده كه اسرائيل هر گونه ظرفيت غني‌سازي ايران را به عنوان يك توان بالقوه نظامي قلمداد مي‌كند.

نكته حائز اهميت آنجاست كه نتانياهو به صراحت تاكيد مي كند "من امروز خواستار قطعه قطعه شدن تمام سانتريفيوژها (ي ايران) شدم، (نابودي) تمام سانتريفيوژها به معني آن است كه ديگر غني‌سازي صورت نخواهد گرفت، بنابراين به عقيده ما اين موضوع بايد بخشي از يك توافق باشد".

وي همچنين مدعي شد كه " ايران داراي تسليحات هسته‌اي، بزرگترين تهديد عليه يك موافقتنامه صلح بالقوه خاورميانه خواهد بود".

اما نتانياهو اين بار از تكرار انتقاد خود از موافقتنامه ژنو و ياد كردن از آن به عنوان "يك اشتباه تاريخي"‌ كه ضربه‌اي به اوباما تلقي مي‌شد، خودداري كرد.

ماهيت مركز سابان چيست؟

مركز سابان، مركزي وابسته به انديشكده مشهور بروكينگز است، اين مركز صهيونيستي در سال 2002 توسط يك سرمايه‌دار صهيونيست-دموكراتي به همين نام تاسيس شد، كه مركز تدوين راهبردهاي سياسي و نظامي براي كاخ سفيد است.

"هييم سابان" شخصي است كه مقدار زيادي از سرمايه خود چيزي بالغ بر 13 ميليون دلار را به اين مركز بخشيد.

وي در مراسم بازگشايي اين مركز اظهار داشت، به عنوان شخصي وفادار در بالا بردن صلح عربي-اسرائيلي و حافظ كليه علاقات آمريكا درخاورميانه، من نيز مؤسسه بروكينگز را براي داشتن فرصتي جهت بسط مؤثر خود دراين حوزه‌ها، بهر‌ه‌مند كردم.

مركز سابان تحت رياست و مديريت "ام پولاك" تحقيقات و مناظراتي را درباره مشكلات امروز ايالات متحده در خاورميانه ترتيب داده است.

اين مركز با اعضاي مختلف و با مهارت‌هايي در زمينه‌هاي همچون صلح فلسطيني-اسرائيلي، روابط ايالات متحده با جهان اسلام و ايران به وجود آمده است كه به عنوان بخش مكمل برنامه مطالعاتي مركز سياست خارجي، محلي را براي همه دانشمندان مؤسسه بروكينگز جهت انجام تحقيقاتي مربوط به خاورميانه فراهم كرده است.

مركز سابان در گزارشي 160 صفحه‌اي تحت عنوان "كدام راه به سمت ايران؟" 10 سناريو و گزينه را براي برخورد واشنگتن با تهران بررسي و معرفي كرد تا دركنار گزارش‌هاي ديگر مؤسسات آمريكايي نظير بنگاه رند، وابسته به پنتاگون، مركز سياست‌هاي دو حزبي، بنياد نيكسون، شوراي روابط خارجي و... سياست جديدي در قبال ايران از سوي دولت دموكرات اوباما اتخاذ شود.

مركز مذكور 2 گزينه ديپلماتيك، 3 گزينه نظامي، 3 گزينه تغيير حكومت و يك گزينه نهايي را عليه ايران در 4 بخش از اين گزارش بررسي و پيشنهاد كرده است.

نكته جالب توجه آن كه اين گزارش دستاورد تلاش‌هاي فكري يك تيم شش نفره آمريكايي - صهيونيستي است.

دراين مقاله 10 راهكار و سناريوي اين موسسه عليه ايران مورد بررسي قرار مي‌گيرد و با مانندهاي تاريخي آن تطبق داده مي‌شود.

حال اين نكته در اينجا مورد توجه قرار مي‌گيرد كه موسسه‌اي با چنين ماهيت شوم چگونه مي‌تواند مامني براي آرامش و ثبات صلح در منطقه باشد، سازماني كه ريشه آن تماما صهيونيستي و مملو از اهداف شوم براي كشورهاي منطقه همچون جمهوري اسلامي ايران است.

اين مركز اكنون اتاق فكري براي مقامات ارشد آمريكايي و صهيونيستي است، اتاق فكري كه لابي صهيونيستي سكاندار اصلي آن بوده و ساعت‌ها گفتگو بر سر توافق ژنو و گسترش موج ايران‌هراسي در ميان حاضرين محور اصلي سخنان آن است.

سابان جايي است كه تلاش مي‌كند توافقنامه ژنو را بن‌بست فعاليت‌ صلح آميز هسته‌اي ايران و به دنبال آن پيروزي براي واشنگتن قلمداد كند؛ مركز صلح در خاورميانه بزرگترين تهديد منطقه را ايران خطاب مي‌كند و براي مهار اين تهديد از هيچ تلاشي فروگذاري نمي‌كند.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن