تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820223062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كسب مقام سوم دانش آموز بسيجي آبيكي در جشنواره خوارزمي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كسب مقام سوم دانش آموز بسيجي آبيكي در جشنواره خوارزمي
قزوين- خبرگزاري مهر: مسئول سازمان بسيج علمي پژوهشي سپاه استان، از موفقيت دانش آموز بسيجي آبيكي در جشنواره خوارزمي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، ابراهيم حقورديلو در اين باره اظهارداشت: دانش آموز بسيجي آبيكي در جشنواره خوارزمي با حمايت ويژه سازمان بسيج علمي پژوهشي حائز رتبه سوم شد.

وي افزود: حميد فيروز بهر افضل دانش آموز بسيجي شهرستان آبيك با طراحي و ساخت ربات كه قابليت حركت به صورت مارپيچ را دارد توانست در مسابقات خوارزمي نفر سوم شود.

حق ورديلو بيان كرد: يكي از محورهاي فعاليت اين سازمان حمايت از نخبگان بسيج است و تا كنون اين حمايتها موجب شده تا نخبگان بسيج بتوانند طرح هاي خود را به سرانجام برسانند و رتبه هاي ارزنده كشوري را كسب كنند.

سپاه و بسيج نقش موثري در خلق حماسه اقتصادي دارد

فرمانده سپاه ناحيه امام حسن مجتبي (ع) قزوين در نشست فرماندهان و شورا هاي حوزه مقاومت بسيج حضرت فاطمه (ص) نقش سپاه و بسيج را در خلق حماسه اقتصادي كليدي دانست.

عباس كاظمي در نشست فرماندهان و شوراهاي حوزه مقاومت بسيج حضرت فاطمه(س) با بيان اينكه ‌‌پايگاه‌ها بايد خود را براي خلق حماسه آماده كنند، اظهارداشت: هر جا نامي از حماسه به ميان مي‌آيد، نخستين نهادي كه جلوه مي‌كند، سپاه و بسيج است و به همين دليل اين نهاد نقش ويژه‌اي در خلق حماسه سياسي و اقتصادي در همه عرصه ها دارد و رسالت اصلي خود را حفظ و در تامين منافع ملت ايران گام بر مي دارد.

فرمانده سپاه ناحيه امام حسن مجتبي(ع) با اشاره به اينكه نقش بسيجيان در شرايط كنوني، سربازي در ركاب ولايت و انقلاب است، گفت: مقام معظم رهبري همواره جوان امروز را داراي شايستگي‌هاي فراوان معرفي و تكريم مي‌كنند و به همين دليل فرماندهان پايگاه‌ها نيز بايد با برقراري تعامل مطلوب با جوانان، آنان را به سمت و سوي درست سوق دهند.

كاظمي به ناهنجاري‌هاي موجود در اجتماع اشاره و عنوان كرد: بايد در حوزه‌هاي مقاومت بسيج كار تربيتي و تبليغي صورت گيرد تا افراد بتوانند با به‌كارگيري روش‌هاي درست نتيجه مطلوب كسب كند.

وي تأكيد كرد: در تمام حوزه‌هاي مقاومت بسيج و عرصه‌هاي مختلف، علاوه بر كمي‌سازي بايد كيفي‌سازي فعاليت‌ها نيز مورد توجه قرار گيرد.

متوليان طرح صالحين از ظرفيت حوزه نمايندگي استفاده كنند

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين در كميسيون صالحين سپاه استان، بر ضرورت استفاده متوليان صالحين از ظرفيت خوب حوزه نمايندگي تأكيد كرد.

حجت الاسلام علي معبودي در ششمين كميسيون صالحين كه با حضور اعضاء در محل نمايندگي برگزار شد با اشاره به اهميت صالحين در تربيت نيروي كارآمد و صالح گفت: هدف اصلي صالحين تربيت نيروهاي مؤمن، متعهد و كار آمد است و مي توان عملكرد صالحين را به عنوان الگوي مناسب و تربيتي به مراكز و نهادهاي ديگر نيز معرفي كرد.

وي بيان كرد: حوزه نمايندگي ولي فقيه با داشتن فضاي مناسب فرهنگي و سياسي مي تواند در جهت توليد محتوا و ارائه سر فصل هاي غني آموزشي به معاونت تربيت و آموزش بسيج كمك شاياني كند به شرط آنكه متوليان صالحين با تعامل و ارتباط مستمر از ظرفيت هاي ياد شده به خوبي استفاده كنند.

اين مسئول گفت: چشم انداز و نقشه راه صالحين در تقويت اين طرح عظيم و كيفي سازي آن مؤثر است و بايد مورد توجه قرار گيرد.

معبودي در پايان تصريح كرد: برگزاري همايش صالحين با محوريت روحانيون استفاده از منابع سياسي در توليد محتواي حلقات صالحين، سطح بندي مطالب ارائه شده و همچنين توجه به شايستگي هاي پاسداري را از محورهايي ذكر كرد كه در تقويت صالحين مؤثر خواهد بود.

عرضه اولين نرم افزار تحليلي، عددي با طراحي ايراني تا ۵ سال آينده

مخترع و نخبه بسيجي استان قزوين و مدير مركز تحقيقات، طراحي و توسعه نرم افزار هاي مهندسي ايران از عرضه اولين نرم افزار تحليلي با طراحي ايراني تا پنج سال آينده خبر داد.

مجتبي مجتبوي گفت: متاسفانه نرم افزار هاي تحليلي، عددي و طراحي كه در كشور وجود دارد ، ناقص و داراي عيوب تخصصي است و اين مركز در نظر دارد تا 5 سال آينده اولين نرم افزار طراحي و آناليز ايراني را به بازار عرضه كند.

مدير مركز تحقيقات ، طراحي و توسعه نرم افزارهاي مهندسي ايران در ادامه با تشريح روند اجراي اين پروژه ابراز كرد: از سال 89 تا 91 مراحل مطالعاتي، تحقيقاتي و امكان سنجي اين پروژه انجام شد و قرار بود كه مرحله اجرايي اين پروژه از مهرماه 91 آغاز شود كه متاسفانه به دلايل مالي از مرداد ماه 92 شروع شد. مخترع بسيجي استان قزوين گفت: در اين پروژه بيش از 15 نفر به طور مستقيم همكاري دارند كه اكثراً جزء بسيج مهندسين و بسيج دانشجويي هستند.

وي ساخت ربات هاي جنگجو، امدادگر، دستگاه مكنده نيش سم حشرات از روي پوست بدن ،شيرهاي آب كم مصرف ، طراحي مكانيزم هدايت چرخ هاي ماشين از طريق سيم و همچنين ساخت 4 محصول نانو را از ديگر اختراعات خود عنوان كرد و تصريح كرد: در سال 87 در بخش گروهي جشنواره ربات هاي خوارزمي حائز رتبه دوم شدم و تا كنون چند مورد نيز ثبت اختراع داشته ام.

مجتبوي در ادامه با تشريح دلايل موفقيت هاي خود، ابراز كرد: من عضو سازمان بسيج مندسين استان و در حال حاضردانشجوي فوق ليسانس دانشگاه صنعتي شريف هستم و در چند سال اخير با حمايت هاي مختلف مالي و معنوي سازمان بسيج علمي پژوهشي سپاه صاحب الامر(عج)، توانسته ام افتخارات زيادي را در زمينه هاي علمي كسب كنم.

مدير مركز تحقيات ، طراحي و توسعه نرم افزار هاي مهندسي ايران اظهار داشت: متاسفانه مشكلات زيادي در بخش اداري وجود دارد و در برخي مواقع باعث مي شود كه مخترعان و نخبگان دلسرد شوند.

وي در پايان گفت: مشكل ديگري كه وجود دارد اين است كه توليدكنندگان به دنبال راهي براي صرفه جويي و بازده بيشتر نيستند و قطعاً اگر به توليدات و اختراعات داخلي نگاه ويژه شود، رشد و پيشرفت شگرفي در جامعه صنعت و ديگر زمينه هاي علمي و پژوهشي به وجود خواهد آمد.

اعزام ۱۰ نفر از پاسداران سپاه استان به مسابقات سراسري قرآن كل سپاه

دبير كميسيون فرهنگي سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين گفت: ۲۳ آذرماه ۱۰ نفر از پاسداران منتخب مسابقات نيمه نهائي قرآن به مسابقات كشوري اعزام مي شوند.

سعيد دهقان نيري اظهارداشت: از ابتداي سال تا كنون هشت مرحله مسابقه مقدماتي قرآن كريم با شركت بيش از 700 نفر در سطح رده هاي مختلف سپاه استان و ستاد برگزار شده كه از اين تعداد 150 نفر به مرحله نيمه نهائي راه يافتند.

وي افزود: مسابقات نيمه نهائي قرآن كريم سپاه استان نيز با حضور منتخبين مسابقات مقدماتي در سپاه برگزار شد و تعداد 10 نفر كه حائز رتبه هاي اول تا سوم رشته هاي اذان- حفظ- قرائت- مفاهيم شدند براي شركت در مسابقات كشوري 23 آذرماه به مدت سه روز به تهران اعزام خواهند شد.

وي گفت: تا كنون استان قزوين توانسته با برگزاري دوره هاي آموزشي و مسابقات قرآني رتبه 6 از بين 56 رده شركت كننده در مسابقات كشوري را كسب كند.

برگزاري يادواره هاي شهداي قرآني، همايش منزلت نماز، محافل انس با قرآن از ديگر برنامه هاي قرآني سپاه در طول سال است.

كد خبر: 2195900

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۳:۳۵

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن