تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805040471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه در هواي سرد از گوشي خود محافظت كنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چگونه در هواي سرد از گوشي خود محافظت كنيم؟
اگر در دماي بسيار سرد گوشي شما خاموش شد، تا قبل از وارد شدن به مكان گرم تر اقدام به روشن كردن گوشي خود نكنيد. گوشي هاي هوشمند براي كار در دماي بسيار سرد ساخته نشده اند، اما از آنجايي كه امروزه اين دستگاه ها جز‌‌‌ء جدا ناپذير زندگي روزمره ما شده اند شايد اشاره به چند نكته حفاظتي از آنها از سرما خالي از لطف نباشد.
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات؛ اگر در دماي بسيار سرد گوشي شما خاموش شد، تا قبل از وارد شدن به مكان گرم تر اقدام به روشن كردن گوشي خود نكنيد.
گوشي هاي هوشمند براي كار در دماي بسيار سرد ساخته نشده اند٫ اما از آنجايي كه امروزه اين دستگاه ها جز‌‌‌ء جدا ناپذير زندگي روزمره ما شده اند٫ شايد اشاره به چند نكته حفاظتي از آنها از سرما خالي از لطف نباشد.در اين مقاله به چند نكته براي محافظت از گوشي همراه در هواي سرد اشاره مي كنيم.

استفاده از صفحه لمسي گوشي در هواي سرد
عملكرد صفحه هاي لمسي گوشي هاي هوشمند و تبلت ها به اين گونه است كه براي فعال شدن، به ميزان رسانا بودن انگشت فرد بستگي دارد و همچنين يك لايه عايق مانند روي اين صفحات از به جا ماندن اثر انگشت به هنگام لمس كردن و ضربه زدن جلوگيري مي كند. هم اكنون در بازار دستكش هاي زمستانه ارزان قيمتي وجود دارد كه نوع پارچه استفاده شده نوك انگشتان در آنها قابليت رسانايي جريان الكتريكي داشته و به شخص كمك مي كند كه بدون درآوردن دستكش از گوشي هوشمند خود استفاده كند. راه حل ديگر استفاده از قلم هاي كوچك و سبك مخصوص است كه شايد كاربردي تر از دستكش هاي پشمي رسانا باشد چون كار با دگمه هاي صدا و تايپ كردن از اين طريق راحت تر است.

چه بر سر گوشي هاي يخ زده مي آيد؟
بعضي از شركت هاي سازنده گوشي هاي هوشمند كم ترين دماي قابل تحمل توسط گوشي را در ليست ويژگي هاي محصول خود قيد مي كنند. مثلا آيفون ۵ اس زمانيكه خاموش است درجه حرارت بين ۴- تا ۱۱۳ درجه فارنهايت را تحمل مي كند اما زمانيكه دستگاه روشن مي شود اين رنج بسيار محدودتر مي شود. شركت اپل كمترين دما براي استفاده از گوشي را ۳۲ درجه فارنهايت پيشنهاد داده است. كمترين دماي قابل تحمل ديگر گوشي ها بسيار كمتر از آيفون ۵ اس است و حتي بعضي از آنها در دماي ۴- هم كار مي كنند.
زمانيكه باتري ليتيومي گوشي در برابر دماي سرد قرار مي گيرند٫كيفيت كاركرد آن پايين مي آيد. باتري گوشي هاي هوشمند هنگام سرما به سرعت خالي مي شود حتي زمانيكه به طور كامل شارژ شده باشند. البته اين مشكل موقتي است و با وارد شدن به دماي عادي عملكرد گوشي هم عادي مي گردد.
جرمي كواترسكي متخصص تعمير گوشي هاي همراه پيشنهاد مي كند كه اگر در دماي بسيار سرد گوشي شما خاموش شد٫ تا قبل از وارد شدن به مكان گرم تر اقدام به روشن كردن گوشي خود نكنيد و همچنين اجازه دهيد قبل از ريستارت كردن مدت زماني بگذرد و اجزا داخلي گوشي گرم تر شود. اگر زود هنگام گوشي خود را روشن كنيد٫ دستگاه آسيب بيشتري مي بيند. البته به گفته كوارتسكي فقط باتري نيست كه در دماي سرد اسيب مي بيند. گوشي هاي هوشمند از قطعات الكتريكي ظريف و حساس زيادي تشكيل شده است مانند اسكرين هاي LCD كه در دماهاي غير طبيعي بد عمل مي كند و آسيب مي بيند.

صفحه گوشي هاي هوشمند در سرماي شديد حساس تر شده و در مقابل ضربه آسيب پذير تر مي شود به خصوص اگر از قبل نيز داراي ترك و يا مشكل ديگري باشد. گزارش هايي مربوط به شكستن شيشه و يا قاب آيفون در دماي بسيار سرد در فنلاند به دست آمده است. در اين كشور بالاترين دماي هوا در زمستان ۱ درجه سانتي گراد است. نمايندگي خدمات مشتريان به شهروندان فنلاندي هشدار داده است كه گوشي هاي هوشمند شان ممكن است در دماي اين كشور با مشكل روبرو شود.

از يخ زدن گوشي خود جلوگيري كنيد
اگر مي خواهيد از يخ زدن گوشي خود جلوگيري كنيد سعي كنيد از رها كردن آنها در مكان هاي سرد مانند داخل خودروي پارك شده اجتناب كنيد. سعي كنيد گوشي را در جيب لباس خود و نزديك خود نگه داريد تا دستگاه از بدن شما دما دريافت كند. اگر مجبور هستيد گوشي خود را جايي بگذاريد٫ آن را خاموش كنيد.
قاب هايي هم وجود دارد كه دماي مشخصي به دستگاه انتقال مي دهد و يا حتي دماي خود دستگاه را به آن برمي گرداند. قاب هايي نيز وجود دارد كه دماي گوشي را در دماي شديد تنظيم مي كند.
همچنين اگر مثلا در زمان رانندگي و يا موقعيت هاي خاص ديگر به گوشي همراه خود احتياج مبرمي داريد٫ حتما يك منبع شارژ گوشي با خود همراه داشته باشيد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن