تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819203748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيمارستان بقيه الله رتبه بر‌تر بين ۲۲ كشور مديترانه را كسب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: "بيمارستان بقيه الله" رتبه بر‌تر بين ۲۲ كشور مديترانه را كسب كرد
رئيس بيمارستان بقيه الله با اشاره به ارزيابي سازمان جهاني بهداشت گفت: اين بيمارستان موفق به كسب رتبه بر‌تر بين ۲۲ كشور منطقه EMRO شده است.


دكتر عليرضا جلالي رئيس بيمارستان بقيه الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه بيمارستان بقيه الله در ارزيابي WHO از بين ۲۲ كشور موفق به كسب رتبه بر‌تر شده است، گفت: بحث ايمني بيمار از جمله مباحثي است كه WHO با جديت آن را پيگيري مي‌نمايد و هر ساله يك بيمارستان از هر كشور را مورد ارزيابي قرار داده و در ‌‌نهايت يك بيمارستان را در منطقه به عنوان بيمارستان بر‌تر عنوان مي‌نمايد.

وي با اشاره به اينكه اين موضوع داوطلبانه بوده و اجباري نمي‌باشد، يادآور شد: استانداردهاي اين عرصه در سه محور مورد بررسي قرار مي‌گيرند كه استانداردهاي الزامي اولين مرحله بوده و از صفر تا بيست امتياز دارد كه اگر بيمارستاني موفق به كسب نمره ۲۰ شود وارد مرحله دوم خواهد شد.

رئيس بيمارستان بقيه الله تصريح كرد: مرحله دوم يا استانداردهاي اساسي از يك تا ۹۰ امتياز دارد كه اگر بيمارستاني موفق به كسب ۸۵ درصد امتياز شود وارد مرحله سوم يا استانداردهاي پيشرفته كه از يك تا ۳۰ امتياز دارد خواهد شد.

وي با بيان اينكه مجموع ارزيابي سه مرحله داراي ۱۴۰ امتياز است ادامه داد: اواخر شهريور و اوايل مهر احساس كرديم كه توان كسب امتياز لازم در سطح الزامي را دارا هستيم و تصميم گرفته شد كه از سازمان جهاني بهداشت درخواست بازديد و ارزيابي نماييم كه WHO دوم آذر را زمان بازديد عنوان كرد.

دكتر جلالي گفت: دوم آذر ماه دو بازرس سازمان جهاني بهداشت از كشورهاي تونس و پاكستان در بيمارستان حضور يافته و طي چهار روز به بازرسي پرداختند كه بعد از بازديد از بخش‌ها، مصاحبه با پزشكان، پرستاران، بيماران و حتي همراهان بيماران بستري، نمرات كسب شده بيمارستان بقيه الله را شامل كسب امتياز ۲۰ از بيست در مرحله اول، ۹۳ درصد امتياز در مرحله دوم و نيز كسب ۵/۳۸ درصد امتياز مرحله سوم را كه بالا‌ترين نمره درمديترانه بود را براي اين بيمارستان ثبت كردند.

وي با تاكيد به اينكه تاكنون هيچ بيمارستاني از بين بيمارستانهاي ارزيابي شده حتي موفق به كسب امتياز براي عبور از مرحله اول نشده‌اند تصريح كرد: بيمارستان بقيه الله بين بيمارستانهاي كشورهاي ديگر بالا‌ترين نمره را كسب نموده است.

رئيس بيمارستان بقيه الله در پايان با بيان اينكه ارزيابي انجام شده شامل ۱۴۰ محور بوده كه عفونتهاي بيمارستاني، سلامت خون، اعمال جراحي ايمن، شناسايي بيمار، استريليزاسيون از جمله محورهاي اصلي بوده‌اند خاطرنشان كرد: تاكنون در بين بيماستانهاي ارزيابي شده، هيچ كدام به بزرگي بيمارستان بقيه الله و آموزشي نبوده‌اند.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن