تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804240402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كنعاني مقدم در گفت‌وگو با ايلنا: نشان بي‌مهري دولت قبل به احزاب، بستن خانه احزاب بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: كنعاني مقدم در گفت‌وگو با ايلنا: نشان بي‌مهري دولت قبل به احزاب، بستن خانه احزاب بود
در دولت قبل به هيچ وجه به كاركرد حزبي اعتقادي وجود نداشت و احزاب را رقيب خود مي پنداشت و در مورد احزاب و گروه‌ها بي‌مهري مي‌كرد كه نشانه اين بي‌مهري را نيز مي‌توان در بستن خانه احزاب مشاهده كرد. كنعاني مقدم در گفت‌وگو با ايلنا: نشان بي‌مهري دولت قبل به احزاب، بستن خانه احزاب بود


دبيركل حزب سبز ايران نگاه دولت نهم و دهم به احزاب را حذفي دانست و گفت: دولت قبل به هيچ وجه به كاركرد حزبي اعتقادي نداشت و احزاب را رقيب خود مي پنداشت و در مورد احزاب و گروه‌ها بي‌مهري مي‌كرد كه نشانه اين بي‌مهري را نيز مي‌توان در بستن خانه احزاب مشاهده كرد.

محمد كنعاني مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در خصوص وضعيت خانه احزاب گفت: در ديداري كه اعضاي هيات رئيسه خانه احزاب با آقاي ميرولد معاون سياسي وزير كشور داشتيم،خواسته‌هاي ما از ايشان احياي خانه احزاب و بازگرداندن ساختمان و اسنادي بود كه در دوره دولت آقاي احمدي‌نژاد بدون مراعات احزاب تصرف كردند و مي‌توانم بگويم خانه احزاب در دوره احمدي‌نژاد مورد بي‌مهري قرار گرفت.

دبيركل حزب سبز ايران ادامه داد: آقاي ميرولد قول دادند تا ساختمان و اسناد خانه احزاب را به ما پس بدهند تا با تشكيل مجمع عمومي خانه احزاب با حضور تمامي احزاب سياسي كشور از اصلا‌ح طلب تا اصولگرا بار ديگر فعاليت‌هاي جديد خويش را آغاز كنند.

دبير سياسي جبهه ايستادگي با اشاره به ديدار با اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري و وزير كشور تصريح كرد: در اين ديدارها آنها به نقل قولي از رئيس جمهور پرداختند كه ايشان نگاه ويژ‌ه‌اي به احزاب دارند و با توجه به آغاز به كار دولت تدبير و اميد و اين نگاه رئيس جمهور ما اميدواري بسياري براي انجام فعاليت‌هاي حزبي داريم.

وي با بيان اينكه خانه احزاب خواستار تغيير و اصلاح قانون احزاب با نظر خود آنهاست،خاطرنشان كرد: متاسفانه قانون احزاب داراي نقص‌هاي بسياري است كه به نظرم بايد اندكي اصلاح شود و در اين رابطه هم بايد احزاب پيشگام باشند و خودشان براي خودشان تصميم بگيرند.

كنعاني مقدم در ادامه افزود: مهمترين ركن هر انتخاباتي حضور و مشاركت سياسي مردم است كه با ترغيب احزاب صورت مي‌گيرد و بنابراين منطقي است كه نمايندگان احزاب و بالاخص خانه احزاب قبل از اينكه قانوني در مورد آنها تغيير يابد، در مورد آن اظهارنظر كنند و بتوانند آن را تغيير دهند.

دبيركل حزب سبز ايران با اشاره به اينكه ما خواستار اين هستيم كه رانت بعضي گروه‌ها كاسته شود و عدالت سياسي ميان احزاب صورت بگيرد، اظهار داشت: متاسفانه در موقع هر انتخاباتي چند نفر به اسم جبهه و گروه‌هاي سياسي، فعاليت انتخاباتي انجام مي‌دهند بدون اينكه شناسنامه و مجوزي داشته باشند و متاسفانه در دولت قبل اين گروه‌ها، از تمامي مزايا بيش از ساير گروه‌ها و احزاب شناسنامه‌دار نيز برخوردار بودند.

دبير سياسي جبهه ايستادگي نگاه دولت نهم و دهم به احزاب را حذفي دانست و ادامه داد: دولت قبل به هيچ وجه به كاركرد حزبي اعتقادي نداشت و احزاب را رقيب خود مي پنداشت و در مورد احزاب و گروه‌ها بي‌مهري مي‌كرد كه نشانه اين بي‌مهري را نيز مي‌توان در بستن خانه احزاب مشاهده كرد.

كنعاني مقدم در پاسخ به اينكه نگاه دولت يازدهم به احزاب چيست، گفت: نگاه آقاي روحاني به احزاب سياسي كلان‌نگر نيست، در حالي كه احزاب بايد در موضوعات كلان كشور حضور داشته باشند و بتوانند با بيان نقد و نظر خويش دولت و نظام را در مسائل كلان ياري كنند.

وي ادامه داد: اگر احزاب را به انتخابات محدود كنيم اين ايجاد محدوديت، جفا به احزاب و مغاير با قانون اساسي است و دولت روحاني بايد از اين امر پرهيز داشته باشد.

دبير كل حزب سبز ايران در خصوص اينكه رييس جمهور معتقد است در كشور حزب واقعي شكل نگرفته است، گفت: اين نقد آقاي روحاني هرچند ناصحيح نيست اما درست هم نيست و نشاندهنده نگاه سياسي ايشان به احزاب است. هر چند ممكن است بعضي از احزاب فقط اسم داشته باشند و از عِده و عده زيادي هم برخوردار نباشند، اما نمي توان منكر وجود احزاب ريشه‌دار و شناسنامه‌دار در كشور شد كه تعدادي از آنها نيز به آقاي روحاني براي رئيس جمهور شدن كمك كردند.

دبير سياسي جبهه ايستادگي در پايان افزود: شخص آقاي روحاني و مشاوران ايشان بايد به اين مهم توجه كنند كه يكي از شاخصه‌هاي دمكراسي حضور احزاب، تعدد آنها و اهميت دادن دولت به كاركرد حزبي است و اگر مي‌خواهيم كه از اين جايگاه برخوردار باشيم، بايد اين اصل اساسي را بپذيريم.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن