تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802762492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد خبر دادوجود 3800 هكتار باغ در سروآباد/ 132 هزار واحد دامي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد خبر دادوجود 3800 هكتار باغ در سروآباد/ 132 هزار واحد دامي
مدير جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد با بيان اينكه اين شهرستان از نظر ميزان اراضي و نسبت سطح باغ به كل اراضي قابل كشت مقام اول استان را دارد گفت: بيش از 3 هزار و 800 هكتار باغ در سروآباد وجود دارد.
مجيد قاسمي‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: شهرستان سروآباد از نظر نسبت سطح باغ به كل اراضي قابل كشت مقام اول استان را به خود اختصاص داده است.

وي تصريح كرد: اين شهرستان با داشتن بيش از 3 هزار و 800 هكتار باغ از انواع درختان نقش مهمي در توليد محصولات كشاورزي در استان دارد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد از وجود بيش از 14 هزار هكتار اراضي زراعي و باغي در اين شهرستان خبر داد و افزود: بيش از 2 هزار هكتار از اين مهم به توليد گندم اختصاص يافته است.

به گفته وي، 500 هكتار از مجموع 2 هزار هكتار زمين اختصاص داده شده به توليد گندم، گندم آبي و يك‌هزار و 500 هكتار كاشت گندم ديمي است.

توليد 3325 تن گندم

قاسمي‌نژاد به عملكرد اين شهرستان در زمينه توليد گندم در سال 91ـ92 نيز اشاره كرد و بيان داشت: در دو بخش ديم و آبي در مجموع 3 هزار و 325 تن گندم در اين شهرستان توليد شده است.

به گفته وي، شهرستان سروآباد با داشتن آب و هواي مناسب و زمين‌هاي قابل كشت در توليد محصولات زراعي و باغي در سطح استان جايگاه بسيار خوبي دارد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد افزود: بيش از 75 درصد از توليد انار استان در سروآباد صورت مي‌گيرد و از نظر توليد گردو و ساير محصولات كشاورزي نيز از جايگاه بسيار خوبي برخوردار است.

قاسمي‌نژاد نداشتن اسناد مالكيت اراضي، نبودن صنايع تبديلي و فراهم نبودن امكان بهره‌برداري از ماشين‌آلات را از مهم‌ترين مشكلات كشاورزان در اين شهرستان عنوان كرد و بيان داشت: بالا بودن قيمت نهاده‌اي كشاورزي، كوچك و پراكنده بودن قطعات اراضي كشاورزي، فعال نبودن بخش خصوصي در راستاي بيمه محصولات باغي و زراعي و دامي متغير بودن شرايط جوي و صدمات جبران ناپذير در بعضي از فصول به محصولات كشاورزي از جمله مشكلات كشاورزان در اين شهرستان است.

به گفته وي، اجراي طرح توسعه باغات بصورت مجتمع، احداث واحدهاي صنعتي، نيمه صنعتي پرورش دام، احداث مزارع پرورش ماهي بصورت مجتمع و انفرادي و احداث باغات الگويي از جمله اقدامات انجام شده در راستاي توسعه كشاورزي در اين شهرستان است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد خاطرنشان كرد: اصلاح استخرهاي ذخيره آب و تبديل استخرهاي خاكي به بتني و ديواري، اصلاح جوي‌هاي آبرساني با استفاده از لوله‌گذاري و كانال‌كشي با مصالح بتني، كشت محصولات زراعي اصلاح شده با عملكرد بالا، شناسايي افراد پيشرو در روستاها و تشكيل كلاس‌هاي ترويجي آموزشي به منظور تغيير در كشت‌هاي سنتي از ديگر اقدامات انجام شده در اين شهرستان است.

قاسمي از كلنگ‌زني و احداث بزرگترين مجتمع توليد قارچ خوراكي استان در اين شهرستان خبر داد و بيان كرد: اين مجتمع با اعتباري بالغ بر 225 ميليارد ريال به منظور صادرات به ساير استان‌هاي كشور در حال ساخت است.

وجود 132 هزار واحد دامي

وي با بيان اينكه شهرستان سروآباد در حال حاضر فاقد طرح دامپروري در بخش صنعتي است، بيان داشت: طرح‌هاي دامپروري در اين شهرستان نيمه صنعتي و سنتي است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد تصريح كرد: اجراي طرح‌هاي صنعتي به دليل كمبود زمين زراعي از لحاظ تامين علوفه با هزينه ثابت فراواني همراه است به همين خاطر اجراي طرح‌هاي نيمه صنعتي در قالب ظرفيت‌هاي تعيين شده در اين شهرستان بهتر پاسخ مي‌دهد.

به گفته وي، در حال حاضر بيش از 132 هزار و 500 واحد دامي در شهرستان سروآباد وجود دارد.

انتهاي پيام/79002/س40

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن