تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818969030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول باغباني اداره جهاد كشاورزي شهرستان مباركه خبر دادتوليد بيش از 30 هزار تن محصولات گلخانه‌اي در مباركه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول باغباني اداره جهاد كشاورزي شهرستان مباركه خبر دادتوليد بيش از 30 هزار تن محصولات گلخانه‌اي در مباركه
مسئول باغباني اداره جهاد كشاورزي شهرستان مباركه گفت: ساليانه 30 هزار و 330 تن محصولات سبزي و صيفي گلخانه‌اي اعم از خيار،‌ گوجه،‌ فلفل و ريحان توليد مي‌شود.


همايون حاتمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بيان اينكه در حال حاضر 160 هكتار گلخانه سبزي و صيفي به صورت صنعتي و سنتي در شهرستان موجود است، اظهار كرد: براساس آمار توليدات گلخانه‌اي سال زراعي 91-90 استان اصفهان، شهرستان مباركه با ميزان توليد ساليانه 30 هزار و 330 تن محصولات سبزي و صيفي گلخانه‌اي اعم از خيار،‌ گوجه،‌ فلفل و ريحان رتبه دوم توليد را در استان اصفهان دارد.

وي افزود: محصولات گلخانه‌اي نام‌برده با عملكرد توليد بالاي 200 تن در هر هكتار، سالانه بيش از 30 هزار و 330 تن محصول توليد و به بازارهاي ميوه و تره‌بار استان اصفهان و شهرستان‌هاي مجاور عرضه مي‌شود.

مسئول باغباني اداره جهاد كشاورزي شهرستان مباركه تصريح كرد: از ويژگي‌هاي كشت گلخانه‌اي بهره‌وري بسيار مناسب از منابع محدود آب و خاك، افزايش عملكرد در هكتار تا 10 برابر نسبت به كشت در فضاي آزاد و امكان برداشت محصول در تمامي فصول است.

وي با بيان اينكه سياست اداره جهاد كشاورزي توليد محصولات سالم و ارگانيك است، خاطرنشان كرد: كيفيت محصولات توليدي تا حد زيادي وابسته به گلخانه‌دار است كه از چه سيستمي استفاده كند اما سيستم جهاد كشاورزي تبليغ‌كننده و تشويق‌كننده به سمت سيستم‌هاي ارگانيك و محصولات سالم است كه بيشتر كشاورزان نيز ديدگاهي به اين سو دارند.

حاتمي اضافه كرد: در شهرستان آزمايشگاه و منبعي براي آزمايش محصولات از نظر سلامت وجود ندارد اما سياست ما توليد سالم است و محصولات توليدشده كيفيت مطلوبي داشته به طوري كه به ساير استان‌ها نظير تهران، فارس و در بعضي موارد به كشورهاي همسايه نيز صادر مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه به دليل وجود يكسري از دلايل فني امكان افزايش چند برابري سطح زير كشت محصولات گلخانه‌اي در هر سال وجود ندارد، گفت: با توجه به اينكه استان اصفهان در كانون خشك‌سالي واقع‌شده و مصرف آب نيز در كشت‌هاي فضاي باز بالا است، كشاورزان به سمت كشت محصولات گلخانه‌اي ترغيب شده‌اند، اما به دليل وجود بعضي دلايل فني امكان افزايش چند برابري سطح زير كشت در هر سال وجود ندارد.

مسئول باغباني اداره جهاد كشاورزي شهرستان مباركه بيان كرد: به دليل وجود اين محدوديت‌ها و نياز مالي زياد براي احداث يك واحد گلخانه‌اي، تنها افراد متخصص و مجرب وارد اين كار دارند كه هر سال افزايش 5 درصدي سطح زير كشت را دارند.

وي با بيان اينكه گلخانه‌اي بخش اعظمي از گلخانه‌هاي شهرستان سنتي هستند، اظهار كرد: تسهيلات كه جهاد كشاورزي در اختيار گلخانه‌هاي صنعتي قرار مي‌دهد، پرداخت وام براساس اعتبارات موجود در همان سال بوده و گلخانه‌هاي سنتي نيز به گونه‌اي است كه تنها محصولات آنها را تأييد كرده و اگر از نظر سوخت احتياجي داشته باشند به آنها كمك مي‌شود، اما سرمايه‌گذاري ثابتي براي احداث به آنها كمك نمي‌شود و تنها سرمايه در گردش تنها در مواردي به آنها تعلق مي‌گيرد.

حاتمي افزود: ما آمادگي لازم براي ارائه تسهيلات به اين واحدها براي احداث گلخانه‌هاي صنعتي را داريم و هر شخصي كه حداقل امكانات و زمين را داشته باشد، اداره جهاد كشاورزي شهرستان در جهت صنعتي شدن به آنها كمك مي‌كند.

انتهاي پيام/63029/ل40

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن