تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812118991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منظور خاتمي از سو استفاده از شهيدان دقيقا چه بود؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: منظور خاتمي از سو استفاده از شهيدان دقيقا چه بود؟!
محمد خاتمي در ديدار با خانواده شهدا گفته كه بايد جلوي سوء استفاده از شهيدان و بچه‌هاي جنگ گرفته شود.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از سايت دانا، محمد خاتمي پنج شنبه به همراهي تابش خواهرزاده‌اش و نماينده مجلس و علي خاتمي به ديدار خانواده شهدا مي رود و در حضور خانواده شهدا جملاتي را بيان مي كند كه قابل تامل است.

حافظه مردم ايران به خوبي به ياد دارد 8 سال دوران اصلاحات جناب سيد محمد خاتمي را كه درآن بيشترين هجمه ها به ارزشهاي اسلامي و انقلابي شده است و حتي ماوراي تكيه زدنش بر كرسي رياست جمهوري خاطره دوران وزارتش در ارشاد اسلامي كه سرفصل جديدي در بحث فرهنگ گشوده شد و آثاري به چاپ رسيد كه در همان زمان صداي دلسوزان انقلاب را هم درآورده بود.

با اين مقدمه اشاره به برخي از صحبت هاي سيد محمد خاتمي پرده از چهره مزورانه جرياني بر ميدارد كه در لابه لاي تلاشهاي ديپلماتيك دولت يازدهم با شتاب به سمت بازسازي چهره مخدوش شده اصلاحات مي پردازد .اصلاحاتي كه با حمايت از حسن روحاني سعي كرد به عرصه سياسي كشور بازگردد هرچند اين دم و بازدم سياسي به قرباني كردن محمد رضا عارف منجر شد.

در اين ديدارسيد محمد خاتمي با اشاره به سخنان معمار كبير انقلاب امام خميني گفته است : به تعبير حضرت امام (ره) محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است و در آستانه اربعين حسيني قرار داريم كه عاشوراي او الهام بخش همه حركت هاي خداخواهانه ازادي طلبانه و رهايي بخش در طول تاريخ اسلام و به يك معنا در تاريخ انسانها بوده است چنانكه گاندي بزرگ مي‌گويد من چيز تازه‌اي جز آنچه در عاشورا و از امام حسين آموخته‌ام براي مردم هند نياورده‌ام، البته گاندي از نظر شناسنامه‌اي هندو بود ولي خداشناس بزرگي بود و واقعا فراديني و فرا مذهبي بود.»

اين اظهارات خاتمي در حالي است كه در همه اين سالها كه مردم كشور با اهداف قيام عاشورا به سبب تلاش واعظان و علماي دلسوز آشنا هستند واين سرآغاز پرسشهايي مي تواند باشد كه بايد سيد محمد خاتمي جوابگوي آن باشد . چرا قيام و چرا عاشورا؟

اين موضوع كه وي به راحتي از احساسات پاك مردم و احترام خالص شان به امام حسين و قيامش سو استفاده مي كند تاسف آور است هرچند اين رفتار از شخصي كه در دوران رياست جمهوري اش بدترين هجمه ها به مذهب و مكتب شده است قابل انتظار است.

روزي كه اكبر گنجي و سروش و آغاجري و غيره به ائمه بي احترامي كردند و حتي گفتند به خدا هم مي شود اعتراض نمود و مطالبي از اين دست مطرح مي كردند جناب خاتمي سكوت پيشه كردند و تن شان براي اسلامي كه محرم و صفرآنرا نگه داشته است نلرزيد!

خاتمي سعي مي كند در دفاع از حماسه ماندگار عاشورا به آزادگي انسان ها بپردازد مطلبي كه به خوبي مي داند در جامعه سرخورده اي كه جوانانش با هزار سوال مواجه اند طرفداراني خواهد يافت كه به سبب آن شايد بتواند بسيج توده اي جوانان ! را بدست آورد براي اهدافي كه كمترين آن احياي جريان اصلاحات است.

آيا عاشورا براي ايستادگي در برابر ظلم ، اصلاح امور امت رسول الله ،احياي سنت نبوي و از ميان بردن بدعت ها، احياي احكام الهي وياري ستمديدگان ،اتفاق نيفتاده است ؟ اگر پاسخ خاتمي غير از اين است كه خوب اين مشخص مي كند به اسلام و اصول و فروعش پايبندي آنچناني ندارد و اما اگر پاسخش آري باشد چه پاسخي درباره چرايي حضورش در محافلي دارد كه به بهانه انتخابات توسط شاخه جوانان اصلاح طلب داير مي شد و در آن محرمات و مفسده هايي از جمله اختلاط محرم و نامحرم ، عدم پوشش مناسب و حجاب اسلامي اتفاق مي افتاد و خاتمي به عنوان وظيفه يك عالم حتي يك تذكرنمي دهد و كوچكترين مخالفتي براي وضع موجود نكرده است؟

همواره درهمه اين سالها در گرده همايي هاي عمومي و نشست هاي اصلاحات كمترين احترام و تقيدي به احكام اسلامي ديده نشده است و اين چه معني مي تواند داشته باشد؟

امام حسين و يارانش در حماسه اي عظيم براي احياي دين جدش قيام نمود، اما خاتمي سعي مي كند نظرات ليبرال گونه از دين را بر شهادت طلبي امام حسين منطبق كند ! و در اين دايره افرادي را قرار دهد كه بدون هيچ پايبندي به دين و مذهب براي مقابله با دين بسيج مي شوند و در همه اين سالها خاتمي از آنها دوري نمي كند و دامن خويش را از جمعيت آنها بيرون نمي كشد.

رئيس بنياد باران در قسمتي از صحبت هايش مي گويد:« اگر روزي ياد شهيدان جانبازان رزمندگان و ازادگان در جامعه مان ضعيف شد و اگر فاصله ذهني و روحي مان با دفاع مقدس زياد شد بايد نگران باشيم چرا كه مايه انقلاب و علت بقاي آن و توانمندي انقلاب ما در كاري است كه شهيدان كردند و اوج عظمت انقلاب ما در دفاع مقدس آشكار شد اگر ما با آن فاصله بگيريم بايد نگران آينده مان باشيم كه آيا ما مي‌توانيم با دور شدن از چشمه و منشا بتوانيم آن دستاورد كه اصل انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است نگه داريم يا نه؟»

جاي تعجب است اجازه صحبت كردن و ديدار با خانواده شهدا به مردي داده مي شود كه خود داعيه دار قيام بر عليه ارزشها بوده است و آيا اين دهان كجي به ارزشهايي نيست كه جوانان ما جانشان را براي آن بخشيدند؟

يادآوري اين سخن امام خميني كه وصيت نامه شهدا خوانده شود ، خود راهنمايي مي تواند باشد تا ميزان نيرنگ اين شخص مشخص شود، شهدايي كه اكثرشان در وصيت نامه هايشان به حفظ حجاب ، پيروي از ولايت فقيه و ايستادگي بر آرمان هاي انقلاب توصيه كرده اند و آيا خاتمي ليدر جريان اصلاحاتي كه در بطن خويش منورالفكراني را متولد كرد كه روزي گفتند : افكار امام خميني بايد به موزه ها برده شود ، قابل اعتماد است؟

شهدايي كه به فرمان رهبرشان گردن نهادند و از جان گذشتند آيا بايد توسط خاتمي به بازي گرفته شوند؟ خاتمي اگر به همين گفته هايش ايمان داشت بايد در اتفاقات روي داده در سال 88 به ولايت فقيه احترام مي گذاشت و آنروز كه اكثرسياسيون به فصل الخطاب بودن كلام رهبري اتفاق نظر داشتند به راهي وارد ميشد كه شهدا سفارش كرده بودند يعني حمايت و پيروي از ولايت فقيه ، موضوعي كه امام خميني راز بقاي انقلاب و كشور را در حمايت از آن تشخيص داده اند.

سواستفاده اصلاحات از ارزشها آنروزي مشخص مي شود كه در جريانات اغتشاشات و غائله هتك حرمت روزعاشورا و پاره شدن عكس امام خميني وي هيچ واكنشي از خود نشان نمي دهد هر چند كه ميرحسين آن افراد هتاك را خدا جو مي نامد و خاتمي سكوت ميكند ؟ آيا اگر شهدا زنده مانده بودند در برابر اين جسارت هاي پياپي خاتمي و دوستانش سكوت مي كردند؟ هر چند مطمئنا خانواده شهدايي كه ميزباني خاتمي را بر عهده داشته اند به حرمت احترام به ميهمان وي را مورد انتقاد قرار نداده اند و عذرش را نخواسته اند اما خاتمي به راحتي آبرو را مي خورد و حيا را قي ميكند !!!

عجيب است وي هنوز بر فريب مردم توسط رفتارهاي نخ نما شده اصرار مي ورزد و براي پاك نمودن چهره اصلاحات ضددين مي گويد : در عين حال كه بايد ياد شهيدان و جبهه‌ها و بچه‌هاي جنگ را زنده بداريم و هم بايد جلوي اينكه ازاين سرمايه عظيم سوء استفاده بشود گرفته شود!

جناب خاتمي با آن عقبه اي كه مطرح شد چگونه مي تواند مردم را بفريبد در حاليكه مردم به خوبي در يافته اند كه چه كساني از خانواده شهدا و اسم شهدا سواستفاده ميكنند.

خاتمي خوب ياد گرفته است كه با نقاب تزوير ، مي تواند چهره اي مردمي خود را بازسازي كند ! دقيقا رفتاري كه بني اميه در پيش گرفتند و به پاكسازي ارزش هاي ديني پرداخت و باعث شد امام حسين عليه اسلام قيام كند.

فراموشي غائله هاي 18 تير 78 و قتل هاي زنجيره اي كه در دوران اصلاحات شكل گرفت امكان ندارد مردم فراموش نكرده اند توهين هاي بي سابقه آغاجري و گنجي و سروش و روزنامه هاي زنجيره اي را كه چه بر سر دين و مذهب شان آورد.

فعاليت هاي خاتمي و اصلاحات حتي مي تواند زنگ خطري براي دولت حسن روحاني تلقي شود زيرا در آينده بيشترين فشارها براي تحقق اهداف غير قانوني اين جماعت بر دولت حسن روحاني وارد خواهد آمد و تمركز لازم براي رفع مشكلات مردم از دولت اعتدال و اميد صلب خواهد شد هرچند شايد براي دوره بعدي انتخابات با رقيبي جدي از اصلاحات نيز مجبور شوند رقابت كنند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن