تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799691209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار معتادان زن دو برابر شده است/همه زنگ‌هاي خطر به صدا درآيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آمار معتادان زن دو برابر شده است/همه زنگ‌هاي خطر به صدا درآيد
علي رغم تمام تلاشهاي كه در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده نمي توانيم ادعا كنيم كه از قاچاقچيان جلوتر عمل مي كنيم وبا افزايش دو برابري آمار اعتياد زنان بايد همه زنگهاي خطر به صدا در آيد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،‌ رحماني فضلي وزير كشور در مراسم اختتاميه دهمين جشنواره آثار برتر مكتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: تا زماني كه با مواد مخدر درگير نشديم به ابعاد مختلف آن پي نخواهيم برد و يكي از ضعف هاي عمومي و جامعه اين است كه نتوانسته ايم مردم را در اين خصوص دخالت دهيم و آگاهي آنان را افزايش دهيم كه خسارت هاي بسياري را ناشي شده است.

وزير كشور در ادامه تصريح كرد: تمام تلاش ما اين است كه همه ابعاد اين موضوع با روشهاي قابل فهم و به همراه آثار و پيامدهاي آن در جامعه تفهيم شود.

وي ادامه داد: اگر اين موضوع را مانند همه موضوعات ديگر مساله اصلي مردم نكنيم با روشهاي جاري و سابق قطعا نمي توانيم موفق شويم چرا كه توفيق نهايي علي رغم تمامي زحماتي كه كشيده شده به درگير شدن مردم در اين موضوع وابسته است.

وي در ادامه بيان داشت : متاسفانه امروز نمي توانيم ادعا كنيم كه جلوتر از قاچاقچيان و معتادان عمل مي كنيم وبايد به صراحت گفت كه از قاچاقچيان و معتادان عقب هستيم و اين موضوع را روند رشد معتادين و ميزان كشف بيشتر مواد مخدر نشان مي دهد.

رحماني فضلي در ادامه با اشاره به ضرورت آگاه سازي مردم اظهار داشت: حتما بايد آگاهي و اطلاعات مردم بالا برود و مي بايست متناسب با مخاطبين مختلف و براي عموم مردم مطلب داشته باشيم؛ اما متاسفانه ظرفيت رسانه ها و فعاليت هاي دانشگاهي در اين خصوص كافي نيست.

وي ادامه داد: در تمامي نظر سنجي ها بحث اشتغال و اعتياد جز موارد بالاي درخواست مردم است و اين نشان مي دهد كه اين موضوع دغدغه عموم و نگراني و مطالبه مردم است و اگر ما ادعا مي كنيم كه مي خواهيم به مطالبات مردم پاسخ دهيم بايد به آن توجه كنيم.

وي افزود: مساله ديگري كه بايد به آن توجه كرد تعداد معتادان است كه بر اساس نظر سنجي ها حدود يك ميليون و 300 هزار معتاد را امروز در كشور داريم كه همين افراد نيز براي تامين مواد خود به اجبار پخش كننده مواد نيز مي شوند.

وزير كشور در ادامه اذعان داشت: اگر ما اين تعداد يك ميليون و 300 هزار نفر را در تعداد 5 خانوار ضرب كنيم نزديك به 6 ميليون نفر به صورت مستقيم با اين موضوع درگير هستند كه اين آمار بالايي است و ارزش دارد كه ما براي 6 ميليون نفر اين موضوع را اجتماعي كنيم.

وي ادامه داد: از سوي ديگر تبليغاتي كه در اين حوزه انجام مي شود متاسفانه اثر گذاري بالايي دارد و براي مثال براي تمامي معضلات مردم راه حل واحدي ارائه مي شود كه استفاده از مواد مخدر است و به بهانه هر كدام از مشكلات امروز احتمالي نظير افسردگي ، اضافه وزن استفاده از مواد مخدر پيشنهاد مي شود كه فرد را به فلاكت و نابودي مي كشاند.

وزير كشور در ادامه با اشاره به جنبه هاي اقتصادي وسوسه انگيز قاچاق مواد مخدر اظهار داشت: از لحاظ اقتصادي بيش از هزار ميليارد دلار قاچاق مواد مخدر وسوسه انگيز خواهد بود كه قدرت ريسك را افزايش مي دهد و اين عوامل خود مي تواند توجيه كننده اين موضوع باشد كه اين مساله بايد اجتماعي شود.

وي ادامه داد: به مواد مخدر بايد از جنبه هاي مختلف نگاه كرد و نه تنها از منظر روانشناسي،‌ پزشكي و حتي اجتماعي چرا كه اين موضوع ابعاد مختلفي دارد و همه اين مباحث بايد در پژوهش ها درحوزه مواد مخدر در نظرگرفته شود و تلاش همه اين باشد كه معضل مواد مخدر را حل كنيم.

وي افزود: بايد 90 درصد مطالعاتي كه در اين حوزه انجام مي شود براي حل مشكل باشد و براي اين كار ابتدا بايد مساله را تعريف كنيم وسپس مشخص كنيم كه اين مساله را چگونه حل كنيم.

رحماني فضلي در ادامه تصريح كرد: افزايش آمار اعتياد خانم ها از 5.2 به 9.8 كه نشان دهنده افزايش 10 درصدي است يك فاجعه است چرا كه هسته اوليه جامعه را خانواده تشكيل مي دهد محور خانواده نيز زن است.

وي افزود: وقتي در مدت كوتاهي تعداد معتادين خانمها دو برابر مي شود همه زنگهاي خطر بايد به صدا در آيد.

وزير كشور در ادامه تصريح كرد: بايد مشخص كنيم كه چگونه از خانواده هاي معتادين بايد صيانت كنيم و آيا نهاد مدافعي براي خانواده هاي معتادين وجود دارد چرا كه بسياري از معضلات جامعه نظير بچه فروشي ومسائل خلاف عفت درجامعه امروز به خاطر اعتياد رواج پيدا مي كند.

وي افزود: مساله ديگر محصولات توليد ماست و اگرچه مقاله نوشتن عمل خوبي است اما تنها نبايد به اين موضوع بسنده كرد و بايد تلاش كنيم دامنه كار را افزايش دهيم.

وي ادامه داد: نوشتن كتاب، داستان، رمان، فيلم نامه ، نمايش نامه، شعرو ادبيات همه مواردي هستند كه بايد در حوزه پژوهش در حوزه مواد مخدر به آن توجه شود چرا كه جنبه هاي فريبندگي و جذابيت اين مواد در بين نسل جوان بسيار گسترش يافته و با استفاده از اين موارد بايد آنها را كاهش داد.

رحماني فضلي خاطر نشان كرد: ما بايد يك دبير خانه دائمي در حوزه پژوهش داشته باشيم و اين جلسات ابتدا در استانهاي برگزار شود و سپس در فينال نهايي به تهران بيايد تا راه حل ها منطقي تر و عملي تر باشند.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن