تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820377687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي كه عدم حضور جاي خود را به گمانه‌زني‌هاي بي‌اساس داد / آقاي متكي مي‌ماني يا مي‌روي؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: وقتي كه عدم حضور جاي خود را به گمانه‌زني‌هاي بي‌اساس داد / آقاي متكي مي‌ماني يا مي‌روي؟
حضور وزير اسبق وزارت خارجه در جبهه پيروان به مثابه شخصيت فعال و اثرگذار سياسي اهميت پي‌گيري خبرنگاران از حضور وي را روشن و بديهي مي‌‌كرد، به همين منظور اصحاب رسانه از هر موقعيتي جهت رسيدن به پرسش هميشگي استفاده مي‌كردند.
به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، شهريورماه سال جاري بود، كه سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از عدم استعفاي نائب رئيس دوم اين جبهه يعني "منوچهر متكي" از عضويت در اين تشكل اطلاع داد، اما همين عدم‌حضور در جلسات جاي سوال بيشماري داشت، تا اين زمان كه مسئله استعفاي وي سوژه خبرگزاري‌ها شده و خبرهايي بعضا موثق از استعفا و عدم استعفاي وي شنيده مي‌شود.

حضور وزير اسبق وزارت خارجه در جبهه پيروان به مثابه شخصيت فعال و اثرگذار سياسي اهميت پي‌گيري خبرنگاران از حضور وي را روشن و بديهي مي‌‌كرد، به همين منظور اصحاب رسانه از هر موقعيتي جهت رسيدن به پرسش هميشگي استفاده مي‌كردند.

حضور متكي در مراسم تشييع دبيركل فقيد جبهه پيروان(مرحوم عسگراولادي) برترين موقعيت براي خبرنگاران بود، تا از علت عدم حضور وي در جلسات جبهه متبوع مطلع شوند، اما وي از پاسخ به سوالي مبني بر استعفا از جبهه پيروان خط امام و رهبري امتناع كرد.(اينجا)

متكي بنا به خواسته خودش در جلسات شركت نمي‌كند

به منظور صحت يافتن از اخبار منتشرشده مبني بر استعفاي "منوچهر متكي"، "سيد كمال سجادي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، باتاكيد براينكه وي از دايره جبهه پيروان خارج نشده و تنها در جلسات شوراي مركزي شركت نمي‌كند، گفت: متكي عضو شوراي مركزي، همچنين موسس كانون اسلامي شبه قاره هند بود كه اخيرا از دبيركلي اين كانون استعفا داده و "حكيم جوادي" جانشين وي شده است.

سخنگوي جبهه پيروان با بيان اينكه متكي به عنوان شوراي مركزي همواره در جلسات انجمن اسلامي شبه قاره شركت مي‌كرد، بيان داشت: با توجه به اينكه اين كانون جزو احزاب 17 گانه جبهه پيروان خط امام و رهبري است، درواقع متكي با يك واسطه عضو جبهه پيروان محسوب مي‌شود، اما به دليل اينكه شوراي مركزي جبهه از افراد حقوقي تشكيل شده و وي در شوراي مركزي عضويت ندارد، بنابراين متكي فقط به عنوان يكي از اعضاي جبهه محسوب مي‌شود.

سجادي با اشاره به انتخابات اخير هيئت رئيسه جبهه كه منوچهر متكي در آن حضور نداشت، اظهار داشت: پيش از اين متكي در جلسات جبهه حضور داشت، اما امروزه بنا به خواسته خودش شركت نمي‌كند، "منوچهر متكي" آينده سياسي خود را خود تعيين مي‌كند و در حال حاضر اطلاعي به ما نداده است.

باهنر: متكي استعفاي رسمي نداده، بلكه از حزب خود يعني كانون فارغ التحصيلان استعفا داد

شايد اين گفته"محمدرضا باهنر" قبل از دبيركلي جبهه پيروان، پيرامون حضور "منوچهر متكي" منبع موثق‌تري باشد، باهنر گفته بود: متكي استعفاي رسمي نداده و از حزب خود يعني كانون فارغ‌التحصيلان استعفا داد؛ البته شوراي مركزي جبهه توسط خودش انتخاب نمي‌شود بلكه ما 15 تشكل هستيم كه دبيركل هر حزب عضو شوراي مركزي جبهه است، متكي اگر عضو احزاب جبهه بماند، عضو جبهه محسوب مي‌شود.

كوهكن: بنده از متكي شفاها و كتبا چيزي به نام استعفا نديدم

"محسن كوهكن" عضو شوراي مركزي جبهه پيروان كه اخيرا يكي از نواب رئيسه جبهه شده است، نيز در تاييد خبر عدم استعفاي متكي از جبهه پيروان به خبرنگار ما گفت: منوچهر متكي گذشته از دبيركلي شبه قاره هند عضو جبهه است وي زماني در جلسات شركت مي‌كرد اما از اين زمان كه از تشكل‌ شبه قاره استعفا داده ديگر عضو شوراي مركزي جبهه نيست اما به صورت عضو در جبهه پيروان باقي است، بنابراين استعفاي جبهه براي هيئت رئيسه موضوعيت ندارد.

وي با بيان اينكه در زمان حيات مرحوم عسگراولادي من و چند نفر از اعضاي جبهه مامور شديم كه با وي تماس گرفته و ازحضور وي در جلسات استفاده كنيم، تصريح كرد: وي در جواب ما گفت: قصد استراحت دارم ، بنابراين استعفاي وي از جبهه اساسا موضوعيتي نداشته و تا زماني كه ايشان عضو تشكل‌ هستند، عضو جبهه پيروان نيز محسوب مي‌شوند؛ بنده از وي شفاها و كتبا چيزي به نام استعفا نديدم.

اظهارات دبيركل و اعضاي شوراي مركزي مبني بر عدم استعفاي متكي درحالي است كه خبرگزاري‌ها از سوي منابعي آگاه از استعفاي وي خبر مي‌دهند كه بسيار جاي تعجب دارد!

جالب‌تر آنكه نايب‌رئيس اول جبهه پيروان يعني "اسدالله بادامچيان" در حاشيه مراسم چهلم مرحوم عسگراولادي در جمع خبرنگاران استعفاي متكي از جبهه را نيز رد كرده و گفته است: عدم حضور آقاي متكي به عنوان استعفا نبود و او فقط از دبيركلي تشكل خود استعفا داده است.

بادامچيان با بيان اينكه متكي استعفا نداده است كه بخواهد پذيرفته شود يا نشود، افزود: حكيم‌جوادي دبيركل شبه قاره هند، به جاي وي است اما ما با متكي در يك تشكل هستيم.

اينگونه مي‌شود كه عدم حضور جاي خود را به گمانه‌زني‌هاي بي‌شماري مي‌دهد كه هيچكدام مبناي مشخصي ندارد، حال تنها خود آقاي وزير اسبق مشخص كند، مي‌ماند يا مي‌رود؟

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن