تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820028462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عنايت آتشي: بسكتبال بر اساس داشته‌هايش برنامه‌ريزي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عنايت آتشي: بسكتبال بر اساس داشته‌هايش برنامه‌ريزي كند
پيشكسوت بسكتبال ايران معتقد است وزارت ورزش هم اكنون بايد در كنار فدراسيون از برنامه‌هاي تيم ملي بسكتبال حمايت كند در غير اين صورت و با توجه به شرايط كنوني بايد به طور واقع بينانه از بسكتبال انتظار داشته باشيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي بسكتبال ايران سال آينده بايد در جام جهاني و بازي‌هاي آسيايي رقابت كند. فدراسيون و كادرفني تيم ملي نيز در اين مسير برنامه‌هايي براي تيم ملي دارد اما تمام آنها به بعد از ليگ برتر موكول شده است. با اين شرايط همه بازيكنان درگير ليگ هستند و مطمئنا اين فصل از رقابت‌ها بسيار اهميت دارد كه مي‌تواند در آمادگي بهتر تيم ملي تاثيرگذار باشد. با اين حال بايد ديد برنامه‌هاي تيم ملي زير نظر مهمد بچيروويچ چطور است و بسكتبال بهتر است چه راهي را زير نظر بگيرد.

عنايت آتشي در گفت و گو با ايسنا درباره همين برنامه‌ها و وضعيت ليگ برتر اظهار كرد: بدون شك و خارج از هر ترديدي ليگ در يك كشور باعث پيشرفت بازيكنان به خصوص بازيكنان ملي مي‌شود. ليگ فرصت خوبي براي بازيكنان است؛ بازيكنان ملي،‌ بازيكناني كه مي‌خواهند به تيم ملي برسند و بسكتباليست‌هايي كه جوان هستند و مي‌خواهند خودشان را ثابت كنند. به نظر من اين فصل از ليگ برتر بهترين فرصت براي جوانان است. جواناني كه با حضور در تركيب تيم‌هاي مختلف فرصت اين را دارند تا خودشان را نشان دهند و توانايي‌هايشان را نمايش دهند.

اين كارشناس بسكتبال ادامه داد: اين فصل از ليگ‌برتر به گونه‌اي آغاز شد كه اكثر تيم‌ها بازيكناني جوان دارند. حال اين جوانان بايد ثابت كنند توانايي دارند و مي‌توانند جايگزين‌هايي ايده‌آل باشند. هم اكنون سه ملي پوش بزرگ ايران خارج از كشور بازي مي‌كنند. يعني سه جاي خالي در تيم ملي وجود دارد كه اين جوانان بايد تلاش كنند تا خودشان را نشان دهند. توجه كنيد كه مربيان و باشگاه‌ها فرصت خوبي در اختيار اين جوانان گذاشته‌اند و آنها بايد از اين فرصت بهره ببرند.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌توان گفت اين ليگ بهترين فرصت براي آينده سازي است؟ تصريح كرد: بله. اين ليگ فرصت خوبي است براي جوانان تا در ميدان مسابقه توانايي‌هايشان را نشان دهند. حالا آنها زمان دارند تا آنچه در اين سال‌ها فرا گرفته‌اند را در ميدان مسابقه نشان دهند. لحظه‌هاي حساس را تجربه كنند و بدانند بايد چه مسيري را پيش بگيرند. آنها با اثبات توانايي‌هايشان مي‌توانند كادرفني تيم ملي را مجبور كنند كه از آنها استفاده كنند. بازيكنان جوان توجه كنند در هيچ جاي ديگر جز ليگ نمي‌توانند رشد كنند. به اين فكر نباشند كه همين امروز جاي بزرگان را بگيرند اما با اين تفكر گام بردارند كه توانايي‌هايشان را نشان دهند.

پيشكسوت بسكتبال ايران در پاسخ به اين سوال كه برنامه‌ريزي مهمد بچيروويچ براي رقابت با تيم‌هاي بزرگ را چطور ارزيابي مي كند؟ بيان كرد: اين تفكر حرفه‌اي و خوب است. به نظر من اگر اين اتفاق بيفتد خيلي خوب و تاثيرگذار خواهد بود اما عملي شدن اين برنامه‌ها به عوامل زيادي بستگي دارد. در اين مسير فدراسيون و وزارت ورزش بايد با هم همكاري كنند و تيم ملي را حمايت كنند. ابتدا معتقدم بايد واقع بينانه برنامه‌ريزي بكنيم چرا كه با توجه به داشته‌هاي كنوني رقابت با تيم‌هاي بزرگ دشوار است چراكه تدارك اين برنامه‌ها هزينه‌هاي زيادي مي‌خواهد. به نظر من بايد با توجه به داشته‌ها برنامه‌ريزي كرد و سپس با حمايت ويژه وزارت ورزش و فدراسيون برنامه‌هاي ويژه تدارك ديد.

او در پاسخ به اين سوال كه واقعاً خواسته بسكتبال در اين مقطع زماني از وزارت ورزش چيست؟ گفت: بسكتبال نيازهاي زيادي دارد اما امروز كسي نمي‌گويد براي ما يك سالن درست كنيد. خواسته امروز بسكتبال حمايت مالي از برنامه‌هاي تيم ملي است. به طور مثال تيم ملي براي بازي با اسپانيا بايد هزينه كند در غير اين صورت آنها بازي تداركاتي با ما برگزار نمي‌كنند. از طرف ديگر با تجهيز امكانات كنوني همانند سالن 12 هزار نفري مي‌توان تيم‌هاي خوبي را به ايران كشاند و پذيراي آنها بود.

آتشي افزود: شما حساب بكنيد اگر تيم‌هاي بزرگ را وارد ايران كنيم اسپانسرهاي زيادي نيز براي تيم ملي در داخل پيدا مي‌شود كه مي‌تواند بسياري از مشكلات مالي را از بين ببرد. پس اگر هزينه‌هايي انجام دهيم سودهاي زيادي كسب خواهيم كرد اما درغير اين صورت تمام برنامه‌ريزي‌هايمان غيرواقع بينانه خواهد بود. به نظر من برنامه‌ريزي بايد واقعي باشد تا ما در جام جهاني زنگ تفريح نباشيم و بتوانيم نمايشي خوب داشته باشيم.

كارشناس بسكتبال با تاكيد بر اهميت همكاري مربيان داخلي با سرمربي تيم ملي گفت: هم اكنون مربيان ايراني با زحمت‌هايي زياد بازيكنان را پرورش مي‌دهند. بچيروويچ مي‌تواند با جمع كردن مربيان ايراني در كنار خود از دانش آنها استفاده كند. بگويد از جوانان چه مي‌خواهد و مربيان ايراني هم مي‌توانند اطلاعات خود را در اختيار سرمربي تيم ملي قرار دهند. اين موضوع نيز اهميت بسيار زيادي دارد كه مي‌تواند به تيم ملي كمك كند.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا همين كه فدراسيون قصد دارد مربي خارجي براي تيم‌هاي پايه جذب كند بين مربيان ايراني و خارجي فاصله ايجاد نمي‌كند؟ تصريح كرد: هم اكنون مربيان داخلي درگير ليگ هستند و فدراسيون با جذب مربيان خوب خارجي مي‌خواهد زمان را از دست ندهد تا بازيكنان بتوانند زير نظر يك مربي رشد كنند.

آتشي در پاسخ به اين سوال كه واقعا چطور مي‌توان اميد داشت كه بسكتبال ايران در عرصه جهاني حرفي براي گفتن داشته باشد؟بيان كرد: اين موضوع به زمان و برنامه ريزي مدون و مستمر نياز دارد. بايد از پايه فعاليت‌ها آغاز شود. مثلث وزارت ورزش، آموزش و پرورش و فدراسيون دست به دست هم دهند و بسكتبال را از مدرسه توسعه دهند تا بازيكنان زيادي پرورش پيدا كنند. بايد از نيروهاي متخصص با هزينه‌هاي مالي درست برنامه ريزي كنيم. بايد نيازهاي استان‌ها برآورده شود و استان‌هاي خاص به خوبي زير نظر باشند. معتقدم ايجاد آكادمي‌هاي بسكتبال است كه مي توانيم در آينده در جهان حرفي براي گفتن داشته باشيم. رشد بسكتبال بدون هزينه و دستمزد ميسر نيست و بايد نيروهاي توانمند را جمع كنيم و همه دست به دست هم دهيم تا بسكتبال رشد كند. به نظر من اينكه فدراسيون را دست خالي و تنها بگذاريم هيچ رشدي شكل نمي‌گيرد.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن