تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818973398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت: دولت در همه پرسي قانون اساسي مصر تقلب مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت: دولت در همه پرسي قانون اساسي مصر تقلب مي كند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/02
00:39:51.20
ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت اعلام كرد دولت كودتا قصد تقلب در همه پرسي قانون اساسي را دارد.
محمد امين گزارشگر شبكه تلويزيوني العالم گزارش داد، كنفرانسي خبري كه همگان منتظر برگزاري آن بودند برگزار شد و ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت در اين كنفرانس خبري با اتخاذ موضعي رسمي خواهان تحريم همه پرسي قانون اساسي شد.
اين ائتلاف انگيزه هاي سياسي و قانوني را دليل اتخاذ اين تصميم دانست و دولت كنوني مصر را متهم كرد كه قصد تقلب در همه پرسي را دارند.
عمرو فاروق عضو ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت گفت: ما تحريم همه پرسي را اعلام كرديم. اين موضع ما داراي سه دليل سياسي، قانوني و اجرايي است.
مجدي قرقر يكي ديگر از اعضاي ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت گفت: ما خواهان تحريم همه پرسي هستيم. بايد شوراهايي تشكيل شود كه خطرات برگزاري اين همه پرسي را به مردم گوشزد كند.
جناح مردمي به رياست حمدين صباحي نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري مصر خواهان مشاركت مردم مصر در همه پرسي قانون اساسي شده و از آن ها خواسته است تا به قانون اساسي جديدي راي آري بدهند.
ديگر احزاب، نيروهاي سياسي و جنبش هاي انقلابي نيز از شركت در همه پرسي و دادن راي آري حمايت كرده اند.
كريمه الحفناوي دبير كل حزب سوسياليست مصر گفت: قانون اساسي جديد مصر نماينده ديدگاه همه مصري هاست. اين قانون اساسي تداوم خواست ميليون ها مصري است كه در روز سي ام ژوئن به خيابان ها آمدند.
اين موضعگيري ها نشان مي دهد كه اندكي پيش از برگزاري همه پرسي در مصر، بر سر مشاركت در اين همه پرسي دودستگي ايجاد شده است و بايد ديد كدام يك از گروه هاي سياسي مي توانند مردم را با خود همراه كنند.
گفتني است همه پرسي قانون اساسي در نيمه هاي ماه ژانويه سال ميلادي جديد برگزار خواهد شد.
00:42:04.08

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن