تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804254481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساكنان مسكن مهر استان تهران از امكانات تلفن هم برخوردار نيستند/ پايتخت به فراموشي سپرده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ساكنان مسكن مهر استان تهران از امكانات تلفن هم برخوردار نيستند/ پايتخت به فراموشي سپرده شده است
مسئولان دولت دهم اعلام كرده‌بودند كه 403 هزار واحد مسكن مهر در استان تهران ساخته خواهد شد تا بخش اعظمي از جمعيت تهران به اين شهرها سرازير شوند، اما نه تنها اين موضوع تا كنون محقق نشده بلكه مشكلات و تعهدات بسياري را براي مردم و مسئولان كنوني به وجود آورده است در حالي كه ساكنان كنوني اين واحدها از امكانات اوليه حتي تلفن هم بي‌نصيب هستند.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، طرح مسكن مهر به عنوان راهكاري براي خانه‌دار شدن اقشار كم درآمد در حالي در دولت نهم آغاز شد كه به واسطه حمايت‌هاي مناسب در سطح مسئولان ارشد، تمامي امكانات كشور براي به بار نشستن آن بسيج شد. دولت وقت مي‌خواست مردم را به هر قيمتي صاحب خانه كند حتي اگر به قيمت افزايش نقدينگي و تورم تمام شود.

اما اكنون كليد توقف طرح پر افتخار دولت "مهرورز" توسط دولت "تدبير و اميد" زده شده است. با زدن كليد استارت اجراي طرح مسكن مهر، از وزارت مسكن و شهرسازي گرفته تا سازمان‌هاي مرتبط، بخش اعظمي از توان، امكانات و نيروي انساني خود را به اجراي اين طرح اختصاص دادند و از اين طرح حمايت شد، به طوري كه كافي بود نام مسكن مهر بر بالاي نام پروژها خودنمائي كند تا ديگر بدون هيچ نوع سؤال و جواب، مراحل صدور پروانه و ... خارج از نوبت معمول انجام و هيج توجهي به اينكه مكان و ... در اين پروژه رعايت شده، نمي‌شد.

درحالي‌ كه بسياري از كارشناسان معتقد بودند كه مسكن مهر با شكست روبرو شده است، دولت وقت با اقدام نادرست ديگري نقدينگي اين بخش را افزايش داد به اين شكل كه وام‌هاي پرداختي به اين طرح را افزايش داد،با اين كار دولت تنها به نوعي شكست خود را از اين طرح به گونه‌اي ديگر توجيه كرد.

گرچه هدف از ساخت مسكن مهر توليد مسكن براي اقشار كم درآمد عنوان شده بود، اما اين طرح با افزايش نقدينگي‌ها تنها افزايش تورم را براي كم‌درآمدها محسوس‌تر ساخت. از سوي ديگر شعاري كه در كنار ساخت مسكن مهر عنوان مي‌شد نوسازي بافتهاي فرسوده بود اما در عمل اين مجتمع‌هاي مسكوني در نقاطي احداث شد كه ارتباطي به بافت فرسوده نداشت، يعني در حاشيه شهر كه نقاط توسعه شهر محسوب مي شدند.

يكي ديگر از عمده مشكلات پيش روي اجراي طرح مسكن مهر سازگار نبودن برخي از واحدها و بلوك‌هاي ساخته شده با المان‌هاي مهندسي است كه در برخي موارد نيز معضلات بسيار ناگواري را براي مهرنشينان ايجاد كرده است.

در همان روزهاي آغازين به رغم تعريف و تمجيد عمومي از اين حركت اميد آفرين، تعدادي بودند كه نسبت به اين طرح به دلايل مختلف روي خوشي نشان نمي‌دادند و معتقد بودند اين طرح اشكالات عمده‌اي دارد و موفق نخواهد بود.

نامناسب بودن زمين‌هاي مسكن مهر و دوري آنها از مراكز شهري، ناهمگوني اعضا به لحاظ توانايي مالي و تامين آورده شخصي، تصدي افراد غير متخصص و غير فني به عنوان اعضاي هيات مديره و مديرعامل تعاوني‌هاي مسكن مهر، ناتواني سيستم اداري در ساماندهي و پاسخگويي به نيازهاي تعاوني‌ها، بي اعتمادي منابع بانكي نسبت به تعاوني‌هاي گسترده با اعضاي ناهمگون از جمله ايرادهايي بود كه برخي از متخصصين و كارشناسان نسبت به طرح مسكن مهر وارد مي‌كردند.

استاندار تهران: اكثر واحدهاي مسكن مهر امكانات رفاهي ندارند/ مسكن مهر معضل جدي استان تهران

در همين رابطه سيدحسين هاشمي، استاندار تهران در دولت يازدهم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه يك سري واحدهاي مسكوني صرفا تحت عنوان مسكن مهر ساخته شده است، گفت: متاسفانه اكثر واحدها فقط ساخته شده و هيچ امكانات رفاهي ندارند.

وي در تشريح كم و كيف پروژه‌هاي مسكن مهر گفت: پروژه مسكن مهر يكي از معضلات جدي استان تهران محسوب مي‌شود كه بايد هرچه زودتر حل و فصل شود.

استاندار تهران افزود: ساخت و ساز در پروژه مسكن مهر فقط با احداث يكسري واحد مسكوني همراه بوده است و هيچ امكانات رفاهي براي ساكنين اين مناطق طراحي نشده است، براي مثال در صفادشت 14 هزار واحد ساخته شده است كه به هيچ عنوان جاي زندگي نيست و هيچ امكانات رفاهي از قبيل مسجد، مدرسه، پارك و ... ندارد.

هاشمي تصريح كرد: راهكارهايي براي استفاده بهينه از مسكن مهر وجود دارد و ما اميدواريم با ارائه اين راهكارها بتوانيم از پتانسيل اين اماكن مسكوني استفاده بهينه كنيم.

با توجه به ساخت مجتمع‌هاي مسكوني مهر در شهرهاي حاشيه‌اي استان تهران، ساخت و ساز در دو شهر جديد پرديس و پرند كه از جمله شهرهاي پرمتقاضي مسكن مهر در كل كشور هستند، با ثبت‌نام بيش از 500 هزار متقاضي ادامه يافته و مديران عامل اين دو شركت عمران، تحويل واحدهاي در حال ساخت را تا پايان سال 92 وعده داده‌ بودند، موضوعي كه در حال حاضر و در شرايط فعلي به هيچ عنوان محقق نخواهد شد.

بر اساس آخرين آمار وزرات راه و شهرسازي بر اساس برنامه از سال 89 تا 92 ساخت دو ميليون و 155 هزار واحد مسكوني در كشور پيش‌بيني شده است كه يك ميليون و 995 هزار واحد از اين تعداد تاكنون به مرحله اسكلت و سقف رسيده‌اند. يك ميليون و 851 هزار واحد به مرحله اتمام سفت‌كاري و يك ميليون و 432 هزار واحد مسكوني نيز به مرحله نازك‌كاري رسيده است.

در دو ماه فعاليت دولت يازدهم 60 هزار واحد به مرحله نازك‌كاري و 46 هزار واحد به مرحله سفت‌كاري رسيده است و تا پايان سال گذشته(91) بيش از 373 هزار واحد مسكن مهر در كشور افتتاح شده است كه در سال جاري نيز 292 هزار و 37 واحد افتتاح شده است كه در مجموع تاكنون شامل نزديك به يك ميليون و 30 هزار واحد مسكوني مي‌شود.

در اين ميان سهم واحدهاي مسكن مهر استان تهران 403 هزار واحد است كه تقريبا نيمي از آن در دو شهر پرند و پرديس در حال ساخت است و نيمي ديگر در شهرهاي رباط‌كريم، فيروزكوه، دماوند، صفادشت، واوان و پاكدشت ساخته مي‌شوند.

شهر جديد پرديس سال 94 تكميل مي شود/ 80 هزار واحد باقيمانده است

قرار است در شهر جديد پرديس 93 هزار واحد مسكن مهر ساخته شود كه از اين تعداد 13 هزار واحد به متقاضيان تحويل داده شده و 80 هزار واحد با پاركينگ و حياط در حال ساخت است.

در حال حاضر ظرفيت ثبت‌نام واحدهاي مسكن مهر پرديس تكميل شده است.

مهدي هدايت مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرديس اعلام كرد: هزار واحد مسكن مهر شهر جديد پرديس تا پايان دي‌ماه سال جاري تحويل داده مي‌شوند و همه تعهدات مسكن مهر اين شهر تا سال 94 محقق خواهد شد.

هدايت اظهار كرد: همه تعهدات دولت قبلي در بخش مسكن مهر اجرا مي‌شود چرا كه بخش سنگيني از واحد‌هاي مسكن مهر پرديس تحويل داده شده و باقي‌مانده واحد‌ها تا پايان سال 94 نيز به متقاضيان تحويل داده مي‌شود.

ساكنين پرند از خدمات تلفن و اينرتنت محروند/ 20هزار واحد مسكن منتظر آب و گاز هستند

در شهر جديد پرند ساخت 95 هزار واحد مسكن مهر جانمايي شده كه تاكنون 20 هزار واحد آن به متقاضيان تحويل داده شده و 75 هزار واحد باقي مانده در مراحل مختلف ساخت قرار دارند اما حدود 20 هزار واحد از يك سال و نيم پيش به مرور تكميل و آماده تحويل شده‌ اما هنوز نه آب دارند و نه گاز و منتظر تامين اين خدمات از سوي وزارت نيرو هستند.

شهر جديد پرند شامل هفت فاز مسكوني است كه فازهاي صفر،‌ يك،‌ دو و سه شخصي‌ساز هستند و پيش از ساخت واحدهاي مسكن مهر در اين شهر ساخته شده بودند.

فاز چهار، پنج و شش از جمله اراضي مسكن مهر اين شهر هستند كه از سال 86 فعاليت ساخت و سازشان آغاز شده است.

در هر فاز از اين شهر انبوه‌سازان متعددي مشغول به ساخت و ساز هستند كه شركتي خارجي كه ساخت 12 هزار و 900 واحد مسكن مهر در فاز پنج را برعهده داشت از جمله معروف‌ترين پروژه‌هاي اين شهر شده است.

فاز چهار شهر جديد پرند شامل 12 هزار و 500 واحد مسكوني در حال ساخت است كه تعدادي از اين واحدها تحويل داده شده و تعداد ديگري در حال ساخت و باقي‌مانده در انتظار تامين خدمات زيربنايي هستند.

در جنوب فاز چهار شهر جديد پرند حدود 4100 واحد مسكن مهر ديگر در حال ساخت است، مسير جداكننده دو فاز چهار و پنج به نام "شهيد چمران" شمال و جنوب پرند را به هم مرتبط مي‌كند كه قرار است در مسير فازهاي پنج و شش، پارك گردشگري و رودخانه‌اي ايجاد شود.

شهر پرند كه به گفته مديرعامل شركت عمران 750 هزار نفر ظرفيت دارد، قرار است تا چند سال آينده يكي از 10 شهر پرجمعيت و بزرگ كشور شود.

ظرفيت ثبت‌نام واحدهاي مسكن مهر پرند تكميل شده و اكنون مدارك آخرين 5000 نفر از ثبت‌نام‌كنندگان در حال بررسي است.

در حال حاضر 86 انبوه‌ساز در پروژه مسكن مهر پرند كارمي‌كنند كه 20 هزار واحد مسكوني در پروژه "كوزو"، 16 هزار و 80 واحد مسكوني در پروژه "كيسون"، 10 هزار واحد مسكوني نيز در پروژه "هسا" مي‌سازند.

متقاضيان مسكن مهر كه 35 كيلومتر با نزديك‌ترين شهر فاصله دارند نه تنها بيمارستان، كلانتري و مركز تجاري ندارند بلكه حتي از داشتن تلفن و اينترنت نيز محرومند.

اين روزها كه تلفن از جمله ابتدايي‌ترين وسايل ارتباطي مردم شده،‌ ساكنان برخي فازهاي پرند را در حسرت خود گذاشته تا پس از داشتن حتي يك خط تلفن بتوانند صاحب اينترنت و ارتباطات شوند.

ارائه بيش از 47 هزار ميليارد اعتبار به مسكن مهر استان تهران/ ترمز مسكن مهر كشيده شد

در جديدترين آمارها نيز تركي معاون برنامه‌ريزي استانداري تهران اعلام كرده است: در برنامه احداث مسكن مهر در استان تهران تاكنون مبلغي بيش از 47 هزار و 380 ميليارد ريال تسهيلات اختصاص يافته و تعداد 138 هزار و 818 واحد مسكوني تكميل شده است.

در اين رابطه "عباس آخوندي" شخص اول وزارت راه و شهرسازي دولت يازدهم اعلام كرده است كه مسكن مهر متوقف خواهد شد و ديگر ثبت‌نام جديدي صورت نمي‌گيرد اما واحدهاي ساخته شده در گذشته تكميل و به متاقضيان داده خواهد شد.

سرانجام با توجه به سخنان مسئولان، دولت يازدهم ديگر اين طرح را ادامه نخواهد داد ولي به دنبال رفع نواقص آن است اما آنچه كه مهم است اينكه وضعيت واحدهاي مسكن مهر در استان تهران بسيار نامطلوب بوده و مردم ساكن در اين واحدها از وضعيت خدماتي و رفاهي رضايت ندارند، گويي پايتخت به فراموشي سپرده شد است.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن