تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804826852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب دستگيري يك جاسوس وابسته به انگليس در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بازتاب دستگيري يك جاسوس وابسته به انگليس در ايران
بازتاب ارسال دومين ميمون از سوي ايران به فضا، بازتاب دستگيري يك جاسوس وابسته به انگليس در ايران، لغو وام ايران به پاكستان براي احداث خط لوله گاز، تحليل يك روزنامه اماراتي از گسترش ليست سياه آمريكا عليه ايران و اظهار نظر وزير خارجه سوئد درباره تحريم هاي ايران، از جمله مهمترين مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران است.
بازتاب ارسال دومين ميمون از سوي ايران به فضا، بازتاب دستگيري يك جاسوس وابسته به انگليس در ايران، لغو وام ايران به پاكستان براي احداث خط لوله گاز، تحليل يك روزنامه اماراتي از گسترش ليست سياه آمريكا عليه ايران و اظهار نظر وزير خارجه سوئد درباره تحريم هاي ايران، از جمله مهمترين مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران است.

بازتاب دستگيري يك جاسوس وابسته به انگليس در ايران

به گزارش «تابناك»، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران، به بازتاب اخبار داخلي ايران مربوط مي شود كه خبر ارسال موفقيت آميز دومين ميمون به فضا از سوي متخصصان صنعت فضايي كشور، از جمله اين اخبار است. «ديلي استار» لبنان از جمله مطبوعاتي است كه اين خبر را مورد توجه قرار داده و مي نويسد ايران روز گذشته اعلام كرده كه دومين ميمون زنده را به فضا فرستاده و آن را سالم به زمين بازگردانده است. ديلي استار اين اقدام را جديدترين نمايش قابليت هاي ايران در حوزه موشكي ارزيابي كرده است. اين روزنامه در ادامه به پيام تبريك حسن روحاني، رئيس جمهور ايران به دانشمندان ايراني در اين زمينه نيز اشاره كرده است.

بازتاب دستگيري يك جاسوس وابسته به انگليس در ايران

خبر بازداشت يك جاسوس وابسته به سازمان جاسوسي انگليس «ام آي 6» نيز موضوعي است كه در شمار زيادي از مطبوعات و رسانه ها مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه «عرب نيوز» به نقل از منابع خبري داخلي ايران مي نويسد مقامات اطلاعاتي ايران فردي را به اتهام جاسوسي براي دولت انگليس بازداشت كرده اند. اين روزنامه با اشاره به سخنان رئيس دادگاه انقلاب كرمان در اين زمينه مي نويسد فرد مذكور طي ماه هاي اخير 11 باز از داخل و خارج كشور با عوامل انگليسي ارتباط برقرار كرده است. در عين حال، سخنگوي وزارت خارجه انگليس در واكنش به اين خبر گفته «ما درباره موضوعات اطلاعاتي اظهار نظر نمي كنيم».

بازتاب دستگيري يك جاسوس وابسته به انگليس در ايران

در ميان موضوعات اقتصادي، روزنامه «بوستون هرالد» به موضوع لغو پرداخت وام از سوي ايران به پاكستان براي تكميل خط لوله گاز به اين كشور پرداخته است. اين روزنامه مي نويسد ايران يك وام 500 ميليون دلاري را كه قرار بود براي ساخت بخشي از خط لوله انتقال گاز از جمهوري اسلامي ايران به پاكستان در اختيار دولت پاكستان گذاشته شود، لغو كرده است. معاون وزير نفت ايران در اين زمينه اشاره كرده كه ايران هيچ تعهد و الزامي براي تأمين مالي بخشي از خط لوله كه در پاكستان خواهد بود، ندارد و علاوه بر اين، پول لازم براي پرداخت اين وام را نيز در اختيار ندارد. ايران تاكنون مبلغ دو ميليارد دلار را براي ساخت بخش ايراني اين خط لوله هزينه كرده است.

بازتاب دستگيري يك جاسوس وابسته به انگليس در ايران

اما در ادامه مباحث مربوط به ليست سياه تحريم هاي آمريكا عليه ايران، روزنامه «نشنال» امارات با انتشار مطلبي استدلال كرده كه افزودن نام هاي جديد به اين ليست سياه، نگراني به تأخير افتادن طولاني مدت مذاكرات را ايجاد كرده است. افزون بر اين، به عقيده اين روزنامه، چنين تأخيري به نوبه خود سبب خواهد شد كه كاخ سفيد در تلاش خود براي جلوگيري از وضع تحريم هاي جديد از سوي كنگره، با مشكل مواجه شود. البته اين روزنامه اماراتي تا حد زيادي از منظر بدبينانه به موضوع نگريسته و مي نويسد 10 سال پيش نيز همين عدم توافق ها بر سر نحوه اجراي توافق هسته اي بود كه سبب از ميان رفتن آن توافق شد.

بازتاب دستگيري يك جاسوس وابسته به انگليس در ايران

در نهايت، خبرگزاري «رويترز» نيز به موضوع تحريم هاي موجود عليه ايران پرداخته و به طور خاص، ديدگاه دولت سوئد در اين زمينه را مورد توجه قرار داده است. به نوشته اين روزنامه، وزير خارجه سوئد روز گذشته اظهار داشته از نظر وي، هيچ دليلي وجود ندارد كه اتحاديه اروپا نتواند به عنوان بخشي از توافق مقدماتي هسته اي با ايران، در ماه ژانويه اقدام به كاهش برخي از تحريم هاي ايران كند. كارل بيلت در ادامه به اقدام آمريكا در گسترش ليست سياه خود عليه ايران پرداخته و گفته موضع آمريكا «كمك كننده نبوده» است؛ اما در عين حال، در وين مشكل خاصي بروز نكرده و روند مذاكرات با ايران همچنان ادامه دارد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن