تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802755559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستورات جديد گازي زنگنه/ هديه دولت به‌جاي پاكستان در گلستان خرج شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دستورات جديد گازي زنگنه/ هديه دولت به‌جاي پاكستان در گلستان خرج شد
پس از منتفي شدن پرداخت وام 500 ميليون دلاري دولت ايران به پاكستان براي ساخت لوله گاز در خاك اين كشور همسايه توسط وزير نفت، بخشي از اين وام صرف ساخت و راه‌اندازي پتروشيمي گلستان بزرگترين مجتمع توليدكننده اوره و آمونياك در شمالشرق كشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهيد خاقان عباسي وزير نفت و منابع طبيعي پاكستان پس از مذاكره با وزير نفت ايران روز گذشته از منتفي شدن پرداخت وام حدود 500 ميليون دلاري از سوي دولت ايران براي ساخت و تكميل خط لوله انتقال گاز طبيعي در خاك اين كشور خبر داد.

همزمان با اظهار نظر وزير نفت پاكستان، علي ماجدي معاون وزير نفت در امور بين‌الملل و بازرگاني وزارت نفت با بيان اينكه ايران هيچ گونه كمك مالي براي ساخت خط لوله صادراتي در خاك پاكستان نمي‌تواند به اين كشور بكند، گفت: با توجه به تحريم‌ها نمي توانيم بودجه خط لوله يك كشور ديگر را تامين كنيم.

اين مقام مسئول وزارت نفت با اعلام اينكه ساخت خط لوله صادرات گاز در خاك پاكستان بر عهده اين كشور است اظهار داشت: آنچه كه از سوي پاكستاني‌ها در مورد تاخير در ساخت اين خط لوله مطرح مي‌شود تحريم بودن ايران است كه اين موضوع تنها يك بهانه است.

ماجدي با اشاره به اين‌كه پاكستاني‌ها براي ساخت خط لوله در خاك بايد حدود 2 تا 2.5 ميليارد دلار هزينه كنند، تبيين كرد: زماني آن‌ها تقاضاي كمك 250 ميليون دلاري از ايران براي ساخت اين خط لوله داشتند كه ايران در حال حاضر امكان ارائه چنين كمكي را به آن‌ها ندارد.

هديه گازي به جاي پاكستان در پتروشيمي گلستان خرج شد

به گزارش مهر، با منتفي شدن پرداخت وام 500 ميليون دلاري ايران به پاكستان براي تامين منابع مالي ساخت خط لوله انتقال گاز در خاك اين كشور، با دستور بيژن زنگنه وزير نفت وام 277 ميليون يورويي براي تكميل و راه‌اندازي به پتروشيمي گلستان اختصاص يافت.

الطفات كامياب رئيس هيات مديره شركت صنايع پتروشيمي گلستان با اشاره به تصويب وام ارزي پتروشيمي گلستان به ارزش تقريبي 277 ميليون يورو از محل صندوق توسعه ملي، گفت: با حمايت دولت و مجلس شوراي اسلامي، با اختصاص اين وام ارزي، ساخت و راه اندازي پتروشيمي گلستان شتاب مي‌گيرد.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه اين وام ارزي با توجه به تشكيل سنديكاي بانكي و ساير مقدمات به زودي نهايي خواهد شد، اظهار داشت: اين وام با حمايت مستقيم وزير نفت پرداخت شده است.

كامياب با تاكيد بر اينكه اختصاص وام ارزي و اجرايي شدن توافقنامه ژنو ساخت پتروشيمي گلستان را شتاب مي دهد، ميزان پيشرفت اين پروژه را 18 درصد اعلام كرد و افزود: خريد و نصب ماشين آلات موجب پيشرفت 70 درصدي پروژه شده كه با 18 درصد آماده شده كنوني به حدود 90 درصد خواهد رسيد.

به گزارش مهر، هدف از ساخت پتروشيمي گلستان توليد سالانه يك ميليون و 150 تن اوره و آمونياك است كه قرار است ليسانس اين مجتمع پتروشيمي توسط استامي كربن و آمونياك كازاله سوئيس تامين شود.

كد خبر: 2195585

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۰۸:۲۹

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن