تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802972250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به وضعيت گيشه و فروش فيلم‌ها در فصل پاييز پاييزي همراه با يخبندان سينما‌ي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: نگاهي به وضعيت گيشه و فروش فيلم‌ها در فصل پاييز پاييزي همراه با يخبندان سينما‌ي ايران
فصل پاييز را بسياري فصل نامناسب فروش فيلم‌ها د‌ر سينما‌ها‌ي كشور مي‌دانند چرا كه با بازشدن مدارس و آغاز درس بچه‌ها از طرفي و از طرف ديگر كوتاه شدن روز و سرد ‌بودن شب‌هاي پاييزي چندان رغبتي به سينما رفتن و تماشاي فيلم در سينما براي خانواده‌ها ايجاد نمي‌كند به ويژه اين كه وضعيت تاسف‌بار قاچاق فيلم‌ها درست در زمان اكران و عدم رسيدگي يا عدم توانايي براي رسيدگي به اين مشكل از سوي مسوولان همواره به اين مشكل بيش از پيش دامن زده و چراغ لرزان سينما‌ها را روزبه روز لرزان‌تر كرده و به سمت خاموشي نزديك مي‌كند ضمن اين كه مخاطب درصورت عدم خريد فيلم قاچاق از دستفروش‌ها نيز مطمئن است بعد از يك ماه از اكران فيلم مي‌تواند نسخه‌اي از آن را با كيفيت خوب توسط لوح فشرده در منزل نگاه كند و همين مسئله باعث مي‌شود تا رغبت وي براي رفتن به سينما كمتر شود. اگرچه تجربه ثابت كرده كه گاهي فيلم‌هايي در اين فصل روي پرده سينما مي‌روند كه ناگهان اقتصاد كم‌سوي سينما را با جهشي‌ اميدوار‌كننده‌ روبرو مي‌كنند و اين همان دليلي است كه سبب شده تا امسال گيشه سينماهاي كشور، فصل پاييز را با شرايطي اميدوار كننده آغاز كنند اما به تدريج يخبندان خيابان‌هاي شهر به داخل سينما‌ها كشيده شده و آمار فروش روز به روز پايين‌تر آمد‌. در زير نگاهي مي‌اندازيم به ميزان فروش فيلم‌هاي اكران شده در فصل پاييز .

در نخستين ماه فصل پاييز و بازگشايي مدارس، گيشه سينما‌ها همچنان در تب و تاب فروش پر‌فروش فيلم‌هاي تابستاني قرار داشت و پرفروش‌ترين فيلم‌ها همان فيلم‌هاي اكران شده در فصل تابستان مانند هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند، بودند‌. اگرچه در اين بين آمار‌ فروش چند فيلم پاييزي نسبت به مابقي فيلم‌هاي اكران شده در اين فصل وضعيت بهتري را نشان مي‌دادند. فيلم «هيس دخترها فرياد نمي‌زنند» به كارگرداني پوران درخشنده با اكران موفق و استقبال مخاطبان به عنوان باقي‌مانده از اكران تابستاني‌، در نهايت با فروش كم‌سابقه‌اي بيش از چهار ميليارد تومان پس از 10 هفته اكران، از پرده سينماها خداحافظي كرد.

فيلم‌هاي كم‌رونق سينما‌ي پاييزي

فيلم به خاطر پونه كاري از ‌هاتف عليمرداني نسبت به ساير فيلم‌هاي اكران شده در فصل پاييز همانند كلاس هنرپيشگي از وضعيت مناسبي برخوردار نبود و اگرچه پخش‌كننده فيلم ادعاي حيرت‌انگيز فروش يك ميلياردي براي فيلم خود داشت اما نگاهي گذرا به سالن‌هاي سينما و عدم استقبال مخاطبان از اين فيلم به آمار غير‌واقعي ابراز شده پي مي‌بريم‌. به گفته پخش‌كننده فيلم فروش «به خاطر پونه» بعد از سه هفته نمايش در تهران 261 ميليون تومان شد ودر شهرستان‌ها نيز فيلم‌ هاتف عليمرداني حدود صد ميليون تومان فروش داشت. اگرچه آمار فروش فيلم‌ها در سينماي ايران و صحت آنها همواره مورد بحث كارشناسان و پخش‌كننده‌ها بوده است. عده‌اي معتقدند تعدادي از پخش‌كننده‌ها‌، رقم واقعي فروش فيلم‌ها را اعلام نمي‌كنند و فروش تعدادي از فيلم‌ها كمتر از رقمي است كه براي آنها اعلام مي‌شود. از طرف ديگر فارابي كه فروش فيلم‌ها را با اندكي تاخير نسبت به پخش‌كننده‌ها اعلام مي‌كند، آمارش گاه اختلاف زيادي با آمار برخي پخش‌كننده‌ها دارد كه نشان مي‌دهد تعدادي از اين پخش‌كننده‌ها به هر دليلي ارقام غير‌واقعي را براي فروش فيلم‌هايشان اعلام مي‌كنند. يك كارشناس اكران كه مايل به ذكر نامش نبود درهمان زمان اكران فيلم در گفت‌وگو با كافه سينما جزييات كاملي از فروش روز پنجشنبه فيلم به خاطر پونه و اختلاف بسيار زيادش با رقم اعلام شده توسط پخش‌كننده‌اش بيان كرد. وي در اين مورد گفت: «فيلم به خاطر پونه روز پنجشنبه در سينما آزادي حدودا سه ميليون تومان، در پرديس ملت زير 1/2ميليون تومان، در سينما بهمن‌ دويست‌ هزار تومان، در سينما شكوفه دويست هزار تومان، در سينما جوان دويست هزار تومان، و در سرگروهش يعني سينما استقلال زير 1/2ميليون تومان فروخته ‌و در سينماهايي مثل فرهنگ و ايران اصلا اكران ندارد در مجموع روز پنجشنبه فروش اين فيلم حدودا پانزده ميليون تومان بوده است در حالي كه پخش‌كننده اين فيلم فروش آن را در روز پنجشنبه سي و هفت‌ ميليون تومان اعلام كرده! آمار اعلام شده براي فروش جمعه اين فيلم هم همين قدر از آمار واقعي اختلاف دارد» بسياري از منابع معتبر آما‌ر فروش نهايي اين فيلم را پانصد و پنجاه ميليون اعلام كردند‌. «به خاطر پونه» داستان زندگي مجيد و پونه را به تصوير مي‌كشيد كه زندگي شان به دليل اختلافات فرهنگي دستخوش اتفاقاتي مي‌شد. در اين فيلم ‌هانيه توسلي، فرهاد اصلاني، ترلان پروانه، علي افشين راد، محمد ساربان، محمد كارت، نيره فرهاني با موضوع زوج به ايفاي نقش پرداخته بودند.

اين ميان فيلم كلاس هنرپيشگي به كارگرداني عليرضا داوود‌نژاد نيز چنانكه بايد مخاطبان خود را پيدا نكرد. اين فيلم در يك كلاس هنرپيشگي مي‌گذرد كه ضمن آموزش، داستاني با الهام از مسايل روز در آن روايت مي‌شود. براساس اعلام پخش‌كننده ‌اين فيلم‌، «كلاس هنرپيشگي» پس از بيست و پنج روز نمايش حدود هشتاد ميليون تومان فروش داشته و به جز دو سينماي ملت و آزادي تهران، در چند شهرستان ديگر هم‌ اكران ‌شد. جديدترين ساخته عليرضا داوودنژاد كه جايزه ويژه هيأت داوران را از سي‌ويكمين جشنواره فيلم فجر گرفت، روايت يك كلاس هنرپيشگي است كه در آن روابط خويشاوندي و تأثيرپذيري آن از تحولات اقتصادي و اجتماعي بازسازي مي‌شد.

داوودنژاد در كارنامه كارگرداني خود فيلم‌هاي «مرهم»، «تيغ‌زن»، «هوو»،‌»هشت‌پا»، «ملاقات با طوطي»، «بچه‌هاي بد»، «بهشت از آن تو»، «مصائب شيرين»، «عاشقانه»، «نياز» و‌... را دارد.

در فيلم جديد اين كارگردان، بازيگراني مانند رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، علي داوودنژاد، مهرداد كيش‌مهر، احترام‌السادات حبيبيان، عباس حبيبيان، مسعود ميري، كيارش داوودنژاد، يلدا محمودي، انوش محمودي، كبري حسن‌زاده، اقدس سعادت رضايي، زهرا حبيبيان و مهرانگيز عدالت ايفاي نقش مي‌كردند.

پل چوبي و دربند‌ و شكسته‌شدن يخ‌ها

در ميان فيلم‌هاي اكران شده اواسط پاييز فيلم پل چوبي توانست يخ‌هاي فروش سينما‌ها را بشكند و با فروش به مراتب بالاتري به نسبت فيلم‌هاي پاييزي (‌و نه فيلم‌هاي اكران تابستاني‌اي همچون هيس ) از آمار فروش بالاتري برخوردار باشد. درباره آمار فروش فيلم پل چوبي گفته شده اين فيلم در مدت اكرانش در تهران و شهرستان‌ها، از مرز يك ميليارد گذشت.مبلغ دقيق فروش فيلم«پل چوبي» ساخته مهدي‌كرم پور مبلغ يك ميليارد و چهارصد و سي ميليون تومان بود كه مبلغ قابل توجهي به شمار مي‌آيد .

داستان فيلم «پل چوبي» درباره زوجي از طبقه متوسط است كه پس از ده ‌سال زندگي مشترك هم‌اكنون قصد دارند به خارج از كشور مهاجرت كنند اما فعلا به‌ علت مشكلات مالي رفتن‌شان به تاخير مي‌افتد و منتظر تحويل دادن و انجام پروژه ساختماني امير به‌ عنوان معمار و گرفتن دستمزدش هستند اما به‌ علت كم‌كاري و تاخير در تحويل پروژه هزينه مهاجرتشان آماده نمي‌شود.در زمان تحويل عده‌اي از دوستانشان به همراه يكي از استادانشان به نام صبوحي (مهران مديري) به شمال مي‌آيند و تصميم مي‌گيرند سري به شيرين و امير(دو دانشجوي اخراجي سال‌هاي گذشته) بزنند و يكي دو روزي سرشان خراب شوند.اتفاقي كه كمي باعث دلخوري امير و به خصوص شيرين مي‌شود كه با صبوحي روبرو شده ا‌ست .

از طرز نگاه‌ها و رفتار شيرين و صبوحي و امير متوجه مي‌شويم كه در گذشته چيزي بين صبوحي و شيرين بوده است‌. صبوحي پيشنهاد مي‌دهد از نفوذ خود براي مهاجرت اين دو اقدام كند و قرار مي‌شود تا تحويل پروژه امير، شيرين به همراه صبوحي به دبي برود كه مقدمات مهاجرت را فراهم كند.اتفاقي كه خوشايند امير نيست ولي از روي ناچاري و تاييد دوستش مجيد كه صبوحي مي‌تواند مشكل‌شان را حل كند رضايت مي‌دهد. اگرچه در مدت نبودن شيرين براي امير هم با بازگشت يك عشق قديمي به ايران اتفاقات تازه‌اي رقم مي‌خورد .مهران مديري، بهرام رادان، هديه تهراني، مهناز افشار،آتيلا پسياني و فرهاد اصلاني از جمله بازيگران اين فيلم سينمايي بودند.

فيلم «دربند» ديگر فيلمي كه در اين فصل روي پرده سينماهاي كشور رفت و به باشگاه ميلياردي‌ها پيوست . اين فيلم به فروش يك ميليارد و سي ميليون توماني رسيد.

فيلم «دربند» به نويسندگي و كارگرداني پرويز شهبازي داستان دختر دانشجوي شهرستاني به نام نازنين را روايت مي‌كند كه به دليل تكميل شدن ظرفيت خوابگاه به ناچار با دختري غريبه به نام سحر هم‌خانه مي‌شود كه اين سرآغازي بر گرفتاري‌ها و مشكلات اوست.

اين فيلم كه در جشنواره سي و يكم فيلم فجر با تحسين توامان تماشاگران، منتقدان و داوران مواجه شد، جدي‌ترين رقيب فيلم «گذشته» براي معرفي به عنوان نماينده سينماي ايران به اسكار بود كه سرانجام نتوانست به اين امتياز دست يابد. در حالي كه بسياري از كارشناسان «دربند» را بهترين گزينه براي فرستادن به مراسم اسكار مي‌دانستند. نازنين بياتي، پگاه آهنگراني، احمد مهران‌فر، بهرنگ علوي و فريد سمواتي بازيگران اين فيلم بودند و امير سمواتي نيز تهيه‌كنندگي و هومن بهمنش تصويربرداري آن را به عهده داشت.

استرداد فيلمي پرحاشيه‌، گناهكاران كم‌رونق

‌ استرداد فيلمي پرحاشيه و جنجال برانگيز جشنواره فجر سال گذشته نيز در اين فصل اكران شد . فيلمي كه بعضا بر روي آن مهر سفارشي زدند و آمارهاي فروش آن را هم غير واقعي اعلام كردند . اما درهر حال بر اساس اعلام پخش‌كننده اين فيلم فروش «استرداد» به كارگرداني علي غفاري تا پنج‌شنبه شب گذشته به چهارصد و چهل ميليون تومان رسيد.

پخش‌كننده اين فيلم روز جمعه اعلام كرد: «استرداد» پنجشنبه شب در تهران نوزده ميليون تومان فروش داشت كه با اين حساب جمع فروش اين فيلم در سينماهاي تهران به سيصد و پانزده ميليون تومان رسيده است.همچنين فروش اين فيلم تا شامگاه گذشته در سينماهاي شهرستان صد و بيست ميليون تومان بوده است.

وي ادامه داد: اكنون «استرداد» در شانزده سينماي تهران و بيست سينماي شهرستان نمايش داده مي‌شود و استقبال مخاطبان بيشتر از هفته‌هاي گذشته شده است.

فيلم «استرداد» به موضوع غرامت جنگي مي‌پردازد كه قرار بود توسط انگلستان، آمريكا و شوروي براي جنگ جهاني دوم به ايران داده شود و مربوط به مقطع زماني 1332 است. اين فيلم يك درام تاريخي درباره وقايع جنگ جهاني دوم و مسائلي است كه پاي نيروهاي متحدين و متفقين را به ايران باز كرد و در آن به ماجراي پرداخت غرامت به ايران اشاره مي‌شود.

در اين فيلم حميد فرخ‌نژاد، فرهاد قائميان، اليسا كاچر، الكساندر ناوانف، سيامك چراغي‌پور، صالح ميرزا آقايي، علي رام نورايي، بهنام تشكر، شيرين يزدان‌بخش، منصور چراغي‌پور و‌... بازي مي‌كنند‌. بسياري از منتقدان و نويسندگان اين فيلم را سال گذشته در ايام جشنواره فجر‌، تحريف تاريخ دانسته و از آن انتقاد كردند .

پخش‌كننده فيلم جمعه گذشته درباره وضعيت تبليغات تلويزيوني و محيطي اين فيلم درباره استقبال كم‌رونق مخاطبان از اين فيلم گفته بود: همانطور كه هفته گذشته نيز اعلام كرديم تبليغات محيطي «استرداد» به مشكل خورده است و مي‌گويند نبايد تصوير آليسا كاچر و حتي نقاشي چهره او روي بيلبوردها باشد. به همين دليل هم فكر مي‌كنيم هزينه كردن مجدد براي تبليغات محيطي بي‌فايده است، فعلا تنها به تيزرهاي تلويزيوني و تبليغات مطبوعاتي بسنده كرده‌ايم.

فيلم ديگر اكران آبان ماه «گناهكاران» چهارمين ساخته فرامرز قريبيان در مقام كارگردان است كه در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر با ساختار گرم و جذابش خيلي‌ها را غافلگير كرد. اين فيلم درباره دختري به نام آسمان است كه به قتل مي‌رسد و دو سرگرد جوان و پا به سن گذاشته مامور پيگيري پرونده، شناسايي و دستگيري قاتل مي‌شوند. فضاي متفاوت فيلم، فيلمنامه و ساختار جذاب و بازي‌هاي خوب از امتيازات اين فيلم است.

فيلمي در گونه پليسي و نوآور كه در جاهايي اداي دين به فيلم مشهور و محبوب «هفت» ساخته ديويد فينچر است. فرامرز قريبيان، رامبد جوان، قطب‌الدين صادقي، رضا رويگري، نسرين مقانلو، كورش تهامي، همايون ارشادي، سياوش چراغي‌پور، محسن افشاني، اميد روحاني، ملكه رنجبر و هومن برق‌نورد بازيگران اين فيلم هستند.

تصويربرداري هومن بهمنش، موسيقي فردين خلعتبري و تدوين بهرام دهقاني از امتيازات مثبت فيلم است. اين فيلم فرامرز قريبيان آخرين بازمانده اكران دوم عيد فطر بود كه ماه گذشته روي پرده رفت. «گناهكاران» البته آن طور كه انتظار مي‌رفت طي هفته اول نتوانست تماشاگر جذب كند، اما به نظر مي‌رسيد در آغاز هفته دوم و اضافه شدن سينما فرهنگ و اطلاع رساني بيشتر، «گناهكاران» با افزايش مخاطب روبرو شود. اين فيلم بعد از شش روز نمايش سي و پنج ميليون تومان فروخت . درهفته‌هاي بعد فروش اين فيلم فروشش در تهران به صد و ده ميليون تومان رسيده و در شهرستان‌ها نيز 40 ميليون تومان اين فيلم فروخت. مطابق آخرين اعلام پخش‌كننده فيلم «گناهكاران» اين فيلم در حدود سيصد ميليون تومان فروش داشت .

فيلم‌هاي روي پرده سينما‌ها

الف: «جيب‌بر خيابان جنوبي»:

«جيب‌بر خيابان جنوبي» و «سربه مهر» دو فيلم تازه اكران شده در سينماهاي تهران، پس از دو روز نمايش به فروش 37 ميليون توماني رسيدند.البته در حال حاضر «جيب‌بر خيابان جنوبي»؛‌ بدون سرگروه‌ اكران خود را آغاز كرده است .طبق اعلام مديرعامل موسسه «فيلميران»،‌ فروش فيلم سينمايي «جيب‌بر خيابان جنوبي» در دو روز نخست اكران به 20 ميليون تومان رسيد.

علي سرتيپي با اشاره به اينكه «جيب‌بر خيابان جنوبي» پنجشنبه شب پرفروش‌ترين فيلم سينما «آزادي» بود، گفت: اين فيلم به كارگرداني سياوش اسعدي كه از روز چهارشنبه،20 آذرماه، بدون سرگروه و در تعداد سينماهاي محدود اكران شد، 20 ميليون تومان فروش داشته كه به نظرم فروش قابل توجهي است.

تهيه‌كننده «جيب‌بر خيابان جنوبي» با ابراز اميدواري از فروش مناسب اين فيلم و استقبال مخاطبان از آن در گيشه گفت: با توجه به اينكه سينماي سرگروه نداريم‌، ما هنوز تبليغات خود را به صورت جدي شروع نكرده‌ايم، به همين دليل است كه مي‌گويم فروش بيست ميليون توماني «جيب‌بر خيابان جنوبي» در دو روز نشان استقبال خوب مخاطبان دارد.

به گفته سرتيپي « جيب‌بر خيابان جنوبي» به كارگرداني سياوش اسعدي در يازده سينماي تهران اكران شده است.

مصطفي زماني، نورا‌هاشمي، بهناز جعفري، امير جعفري، محمود جعفري، هومن برق نورد، افشين سنگچاپ، ليلا بلوكات، علي رضا جعفري، علي علايي و پيام دهكردي در اين فيلم بازي مي‌كنند.

در خلاصه داستان اين فيلم اينگونه آمده است‌: بگذار به ضرب شمشير يك دلاور از پا درآيم، پولاد در قلب و لبخند بر لب. زماني چنين گفته بودم، ولي تقدير چه بازي‌ها كه ندارد، ميدان جنگ من فاضلاب گند خيابان بود و خصم من يك گاري با باري هيزم. بسيار منطقي است، من همه چيزم را از دست داده‌ام، حتي مردنم را...

اين فيلم كه توسط كارگردان پرآوازه طلا و مس ساخته شده نيز البته از حاشيه‌ها مصون نماند و يك رسانه اين فيلم را كپي‌برداري از يك فيلم خارجي اعلام كرد تا آنجا كه نويسنده و كارگردان«جيب‌بر خيابان جنوبي» درباره اتهام دزدي از يك فيلم اسپانيايي مجبور به پاسخگويي شد و گفت: در تيتراژ اشاره شده اقتباس از كتاب «يك داستان فرانسوي» با احترام به فيلم «دزدان» و من اين اتهام را رد مي‌كنم.

سياوش اسعدي درباره اتهام يك رسانه به وي مبني بر كپي‌برداري از يك فيلم اسپانيايي در ساخت «جيب‌بر خيابان جنوبي» گفت: من معتقدم اين مطلبي كه نشريه فوق منتشر كرده بيشتر يك شيطنت رسانه‌اي است و اطلاع‌رساني محسوب نمي‌شود زيرا من بارها و بارها پيش از اين درباره اين موضوع صحبت كرده‌ام.وي افزود: من در عنوان‌بندي پاياني فيلم «جيب‌بر خيابان جنوبي» تاكيد كردم كه اين فيلم اقتباسي از كتاب «يك داستان فرانسوي» است. همچنين در همين بخش نوشته شده «با احترام به فيلم دزدان». پس اين خبر به نوعي كه در آن عنوان شده ماجرا لو رفته است، صحت ندارد چون من درباره آن هم صحبت كرده‌ام هم در تيتراژ اشاره داشته‌ام. اسعدي ادامه داد: فيلم «دزدان» هم اقتباسي از همان كتاب است پس مي‌توانند شباهت‌هايي به يكديگر داشته باشند.

اما در هر صورت فيلمنامه و ساختار «جيب‌بر خيابان جنوبي» منطبق بر نگاه من است. اگر كمي با دقت به دو ساخته من توجه كنيد متوجه مي‌شويد كه «جيب‌بر خيابان جنوبي» به لحاظ سليقه و نگاه به «حوالي اتوبان» نزديك است.

اين كارگردان درباره اينكه چرا سكانس‌هايي از دو فيلم بسيار به هم شبيه است، عنوان كرد: قصه دو فيلم «دزدان» و «جيب‌بر خيابان جنوبي» يك منبع اقتباسي دارند اما در هر صورت پايان فيلم من با آن اثر اسپانيايي متفاوت است. حتي نقاط عطف اين دو اثر هم تفاوت‌هايي با هم دارند. البته سكانس‌هايي از اين دو فيلم به هم شباهت دارند و اين از نظر من هيچ مشكلي ندارد.

وي با اشاره به حضور اين فيلم در جشنواره فجر و نگاه داوران به آن گفت: جالب است اين فيلم در ابتدا توسط هيات انتخاب جشنواره فجر ديده شده است. اگر من اين كار را انجام داده بودم و هيچ اشاره اي در تيتراژ به آن نمي‌كردم، قطعا آنها فيلم را از بخش مسابقه خارج مي‌كردند. نمي‌دانم چرا اين دوستان در روزنامه فوق فكر مي‌كنند از داوران هم بيشتر مي‌دانند. بهتر است افرادي كه تا كنون فيلمي‌نساخته‌اند درباره دكوپاژ و ميزانسن صحبت نكنند. آنها در مطلب خود از واژه كپي استفاده كردند و اين يك توهين محسوب مي‌شود. من براي ساخت «جيب بر خيابان جنوبي» به سراغ يك اقتباس رفتم، اتفاقي كه شايد كمتر در سينماي ايران مي‌افتد. در همين ارتباط هم باز بر خلاف برخي ديگر از دوستان فيلمساز كه حتي نام منبع اقتباسي خود را عنوان نمي‌كنند اما من در تيتراژ روي اين موضوع تاكيد كردم.

اگرچه تمامي‌اين حاشيه‌ها از كيفيت فيلم تحسين برانگيز منتقدان در جشنواره گذشته فيلم فجر كم نكرد و اين فيلم اكنون درآغاز فروشش با استقبال مخاطبان روبرو شده است .

ب‌: «سر به مهر»؛ اميدوار به جذب مخاطب بيشتر

مدير دفتر پخش حوزه هنري هم آمار فروش فيلم «سربه مهر» به كارگرداني‌هادي مقدم‌دوست را در روزهاي اوليه اكرانش، هفده ميليون تومان اعلام كرد.

غلامرضا فرجي گفت: اين فيلم از چهارشنبه بيست آذر ماه روي پرده رفت و در روز نخست در ده سالن نمايش‌دهنده در تهران شش ميليون و هفتصد هزار تومان فروش داشت.همچنين فروش «سربه مهر» در دومين روز در چهارده سالن سينماي تهران، ده ميليون و پانصد هزار تومان بوده است.

وي در ادامه فروش 17/5 ميليون توماني «سربه مهر» را مناسب دانست و اظهار كرد: اميدواريم در روزهاي آينده اين فيلم بتواند مخاطبان بيشتري را براي آمدن به سينما جذب كند.

كارگردان اين فيلم ‌هادي مقدم‌دوست است و ديگر عوامل آن نويسندگان فيلمنامه:‌هادي مقدم‌دوست، حميد نعمت‌الله‌، مشاور كارگردان: حميد نعمت‌الله‌، موسيقي: ماني منادي‌زاده‌، بازيگران: ليلا حاتمي، آرش مجيدي، خاطره اسدي و تهيه‌كننده: محمدرضا شفيعي هستند.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است‌: اين فيلم مضموني اجتماعي با موضوع نماز دارد: سر به مهر داستان دختر تنها و خسته‌اي است كه كمك‌هاي يك دوست باعث بهبود شرايطش مي‌شود، اما دختر داستان سر به مهر براي معرفي اين دوست به ديگران شهامت كافي ندارد. فيلم «سر به مهر» توانسته بود سيمرغ بلورين بخش كارگرداني نگاه نو، مسابقه فيلمسازان اول را سال گذشته از جشنواره فيلم فجر دريافت كند.

ج: «آسمان زرد كم‌عمق»‌، فيلمي كه منتقدان را دو دسته كرد :

«آسمان زرد كم‌عمق» فيلمي بود كه منتقدان را در جشنواره فيلم فجر به دودسته شديدا موافق و شديدا مخالف تقسيم كرد‌. فيلمي تاثير گذار كه برخي مي‌گفتند بايد چندبار آن را تماشا كرد تا به تمام زير و بم آن آشنا شوي و نكات ريز را دريابي . مختاري پخش‌كننده اين فيلم چندي پيش درباره وضعيت فروش «آسمان زرد كم عمق» بيان كرد: فروش اين فيلم تا پنج‌شنبه شب (14 آذرماه) در تهران به صد و بيست ميليون تومان رسيده است. اين فيلم دو، سه روز است كه در گوهردشت و حدود ده روز است كه در مشهد اكران شده است و تاكنون فروش شهرستان‌هايش به دوازده ميليون تومان رسيده است. قطعا در روز‌هاي آينده به تعداد سينماهاي شهرستاني اكران كننده «آسمان زرد كم عمق» اضافه خواهد شد.

نويسنده و كارگردان اين فيلم بهرام توكلي و تهيه‌كننده آن سعيد ملكان است‌. ترانه عليدوستي، صابر ابر، سحر دولتشاهي، سعيد چنگيزيان و حميد‌رضا آذرنگ از جمله بازيگران اين فيلم هستند .

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است‌: اين فيلم داستان زوج جواني است كه در مدتي كوتاه لحظات زندگي گذشته‌شان را مرور مي‌كنند و اين مرور خاطرات، زندگي حالشان را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

د: «تنهاي تنهاي تنها»،‌ مسافر بوشهري كه از راه رسيد

فيلم موفق، گرم و تماشايي «تنهاي تنهاي تنها» كه به تازگي موفق شد پروانه زرين بهترين فيلم و بهترين بازيگر و كارگرداني را از بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان از آنِ خود كند و در جشنواره فيلم فجر سال گذشته تحسين منتقدان را برانگيخت اما از فروش دلسرد‌كننده‌اي همراه است .اين در حالي است كه نمايش آخرين ساخته احسان عبدي پور كارگردان جوان و خلاق بوشهري اميد زيادي را براي رونق گيشه سينماها و ادامه روند موفقيت آميز اكران پاييزي ايجاد مي‌كرد . «تنهاي تنهاي تنها» قصه پسر نوجواني به نام عبدالكريم مشهور به رنجرو است كه با پسري روسي به نام اولگ دوست مي‌شود و هر جلسه «اجلاس 1+5» اين دوستي را دستخوش تغييرات ناخوشايندي مي‌كند. تا اين كه رنجرو تصميم مي‌گيرد براي پايان دادن به اين وضع به تنهايي راهي سازمان ملل شود و نامه‌اش را به دست «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحد برساند!

ميثم فرهومند، آرمين هوانسيان، آنا پانوسيان، عباس باك و تيگران الكسانيان بازيگران، ادريس عبدي پور تهيه‌كننده، ساعد نيك‌‌ذات تصويربردار و فردين خلعتبري آهنگساز «تنهاي تنهاي تنها» است .

احسان عبدي‌پور كارگردان فيلم، خودش ‌در پاسخ به اين سوال كه آيا از ميزان فروش فيلم «تنهاي تنهاي تنها» راضي است يا نه، گفت: نسبت به فروش فيلم راضي نيستم اما فيلم بازتاب‌هاي غير از فروش خيلي خوبي داشته است و هر دانشگاهي كه آن را براي اكران مي‌خواهد حضور خوب است.

وي افزود: درباره فروش هم اگر مي‌توانستيم تبليغات محيطي داشتيم و به نوعي اگر پولي داشتيم كه تبليغات محيطي مي‌زديم يا به اندازه كافي نسخه داشتيم كه همزمان در شهرستان‌ها نيز فيلم را اكران كنيم خيلي بهتر مي‌شد. البته بايد خرج مي‌شد و صداوسيماي شهرستان بايد پول مي‌گذاشت كه هزينه‌هايي كه شده در حد وسع بوده مثلا نسخه‌هاي فيلم 25 ميليون شد و خب براي هر چيز به اندازه خودش خرج مي‌شود.

عبدي‌پور همچنين درباره ميزان استقبال دانشگاهيان از فيلم «تنهاي تنهاي تنها» گفت: در دانشگاه‌ها خيلي عالي استقبال كردند، ديروز زابل بودم كه سالن نمايش كيپ تا كيپ پر بود؛ فردا، زاهدان خواهم بود، قبلش هم اميركبير بودم و فيلم‌ در خيلي از دانشگاه‌ها پخش شده كه خيلي عالي استقبال شده است.

و: «نازنين» فيلمي كه در آغا‌ز راه است

فيلم سينمايي «نازنين» به كارگرداني «مهدي گلستانه» و تهيه‌كنندگي مشترك «عبدالله عليخاني و حسين فرح‌بخش» هم‌اكنون بر روي پرده سينماها در حال اكران است.

ميزان فروش فيلم در هفته دوم نمايش اعلام شد و فرح بخش در اين باره اعلام كرد: فروش فيلم سينمايي «نازنين» تاكنون در تهران 234 ميليون و در شهرستان‌ها 273 ميليون تومان بوده است.

پژمان بازغي، مجيد صالحي، سحر قريشي، آتيلا پسياني، اميرحسين آرمان، مصطفي طاري و آرش تاج در اين اثر هنرنمايي كرده‌اند.

اين اثر در ژانر اجتماعي به داستان زندگي جوانان مي‌پرداز كه به دليل ركود اقتصادي و توقف كار در كارخانه‌ها در شهرهاي خود به تهران مراجعه كرده‌اند.

در هرحال اكنون به روزهاي پاياني فصل پاييز نزديك مي‌شويم و با نگاهي گذرا به آمار ارائه شده درمي‌يابيم كه به جز اندك فيلم‌هاي جذاب سينما كه با فروش نسبي‌اي روبرو بودند وضعيت سينما‌ها اصلا خوب نيست و اگر هرچه زودتر براي اين سينماي درحال احتضار كاري انجام نشود‌، شايد فردا ديگر خيلي دير باشد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن