تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806858999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزارمين روز مقاومت مردم بحرين


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: هزارمين روز مقاومت مردم بحرين


سركوب‌گري‌هاي آل خليفه و متحدانشان نتوانسته است مردم بحرين را از ميدان قيام خارج سازد چنانكه پس از هزار روز بحريني‌ها همچنان به تظاهرات عليه آل‌خليفه ادامه مي دهند.
مردم بحرين در ۱۱ فوريه سال ۲۰۱۱ قيامي سراسري عليه رژيم آل‌خليفه را آغاز كردند. آل خليفه براي مقابله با قيام مردم و به انحراف كشاندن آن از ابزارهاي متعددي استفاده كرده است. سركوب مستقيم مردم با نيروهاي امنيتي بخشي از اين طرح بوده كه با حمايت نيروهاي كشورهاي عربي و غربي صورت گرفته است. جالب توجه آنكه كشورهاي غربي با ناديده گرفتن قوانين خود مبني بر عدم ارسال سلاح براي كشورهاي ناقض حقوق بشر رسما به حمايت تسليحاتي و حتي اعزام افسران آموزشي به بحرين اقدام كرده‌اند. ايجاد اختلاف داخلي ميان شيعه و سني براي نسبت دادن اعتراض هاي مردمي به درگيري‌هاي قومي و نژادي محور ديگر تحركات آل‌خليفه است كه در اين راه حتي تخريب مساجد و به آتش كشيدن نمادهاي مذهبي و برچيدن حسينه‌ها و مراسم‌هاي مذهبي را اجرا كرده است. اسلام ستيزي به ركن اصلي سياست‌هاي آل خليفه مبدل شده و رسما به اجراي نسخه‌هاي غرب و صهيونيست‌ها مي‌پردازند.
ايجاد فضاي ناامني با انفجارهاي ساختگي بخش ديگر تحركات آل خليفه بوده است. رژيم بحرين تلاش كرده تا چنان وانمود سازد كه انقلابيون به روشهاي خشونت آميز روي آورده‌اند و لذا براي تامين امنيت بايد به سركوب مردم پرداخت. آنها با اين ادعا صدها نفر را بازداشت و به زندان‌هاي طولاني مدت محكوم و برخي را نيز از بحرين اخراج كرده‌اند.
نسبت دادن به اعتراض هاي مردمي به برخي كشورهاي منطقه و جريان مقاومت از ديگر حربه‌هاي آل خليفه است. هر چند كه مردم بحرين از مقاومت الگو گرفته و با آموزه‌هاي مقاومتي بر حضور در ميدان مبارزه با استعمار و استبداد تاكيد دارند اما هرگز به هيچ كشور و يا گروهي وابسته نبوده و صرفا با تكيه بر وحدت داخلي براي رسيدن به حقوق خود تلاش مي‌كنند. نكته مهم در قيام مردم بحرين آن است كه آنها اسير فريب غرب مبني بر معرفي خود به عنوان ناجي ملت‌ها نشده و اجازه ندادند تا چالشي كه غرب براي مردم مصر و يمن و ... ايجاد كرد، براي قيام مردم بحرين تكرار گردد.
اكنون در حالي هزار روز از قيام مردم بحرين مي‌گذرد كه صحنه تحولات اين كشور را چنين مي توان تبيين كرد. ملتي كه با تكيه بر وحدت و با دستان خالي به مبارزه و مقاومت ادامه مي‌دهند در حالي كه در برابر آنها رژيمي تا دندان مسلح با حمايت‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي قرار دارد كه از هيچ جنايتي فروگذار نيست و براي خاموش كردن صداي مظلوميت ملت بحرين هر ابزاري را به كار مي‌گيرد.
به رغم سكوت جهاني و حمايتهاي غرب از جنايات آل‌خليفه، با گذشت هزار روز از آغاز انقلاب بحرين عليه خاندان حاكم در اين كشور و با وجود تمام محدوديت‌هاي امنيتي و نظامي، مخالفان بحريني همچنان به فعاليت‌هاي مسالمت آميز خود عليه رژيم آل خليفه ادامه مي‌دهند.
بحريني‌ها با گذشت حدود ۳ سال از آغاز انقلاب عليه رژيم آل خليفه، هنوز به اعتراضات مسالمت‌آميز خود براي رسيدن به تغييرات دموكراتيك در كشورشان ادامه مي‌دهند و تا رسيدن به ثبات و دموكراسي حقيقي به قيام خود ادامه خواهند داد. در بيانيه‌اي به اين مناسبت آمده است: شكنجه‌ها، جنايات و تعرض‌هاي وحشيانه ۱۰۰۰ روزه مزدوران آل خليفه عليه ملت بحرين در اذهان همه مردم و آزادگان جهان ثبت و ضبط گرديده است، كه از سويي نشان از وحشي گري رژيم آل خليفه و از سوي ديگر ثبات و پايداري و عزت ملت را به تصوير مي‌كشد. در مدت ۱۰۰۰ روز گذشته، نيروهاي امنيتي ضربه هاي سختي به انقلاب مردمي ملت بحرين وارد كردند و اقدامات وحشيانه متعددي از جمله ريختن خون انسان هاي بيگناه، تعرض به مقدسات ديني، شكنجه زنان و كودكان، بازداشت شهروندان و شخصيت هاي سياسي، حقوقي و سركوب، شكنجه و محاكمه هاي ناعادلانه اي مرتكب شدند، اما با تمام اين ها انقلاب هنوز ادامه دارد و مردم بحرين ثابت كردند كه همه گزينه ها در برابر انقلاب و پايداري و استقامت شان به شكست مي انجامد و اين پيروزي ثمره پيروزي انقلاب مردمي بحرين بشمار مي آيد كه با تمام افتخار در تاريخ بحرين و جهان ادامه يافته و به خود مي ‌بالد. به مناسبت سالروز ۱۰۰۰ روزه انقلاب مردمي بحرين، سازمان و جمعيت هاي انقلابي بحرين از جهانيان مي خواهند تا در كنار حق و بشريت بايستند، و حقوق و مطالبات قانوني آنها را خواستار شوند.
ديروز مردم بحرين با برگزاري تظاهراتي گسترده در سراسر اين كشور همبستگي خود را با كشته و يا بازداشت شدگان خيزش اخير عليه رژيم آل خليفه ابراز داشته‌اند. معترضان بحريني در اقدامي مشابه، تظاهراتي تحت عنوان «ملت ما اعلام يكپارچگي كرد»، در منطقه جد حفص در حومه غربي شهر منامه پايتخت اين كشور برگزار كردند. گزارش هاي منتشره همچنين حاكي از آن است كه درگيري هايي ميان معترضان و نيروهاي امنيتي روي داده است. اين درگيري ها پس از آن روي داد كه نيروهاي پليس ضد شورش بحرين تلاش كردند با شليك گاز اشك آور تظاهرات ضد رژيم را در روستاي النويدرات در نزديكي ستره بر هم بزنند. الوفاق، مهمترين گروه مخالف دولت در بحرين در تاريخ ۱۱ دسامبر اعلام كرد كه نيروهاي رژيم بحرين به ۱۲۵ خانه حمله و دست‌كم ۸۲ نفر را بازداشت كرده اند. معترضان مي‌گويند كه آن‌ها، تا رسيدن به خواسته خود براي تاسيس يك دولت منتخب دموكراتيك و پايان يافتن نقض حقوق بشر در اين كشور، به اعتراضات خود ادامه مي‌دهند. نظاميان عربستان سعودي و امارات متحد عربي، ۱۴ مارس ۲۰۱۱ ميلادي با ورود متجاوزانه به خاك اين كشور حوزه خليج فارس، به سركوب‌گري نيروهاي رژيم بحرين عليه معترضان پيوستند. دادگاه بحرين ۱۲ جوان را به اتهام دست داشتن در آتش سوزي پاركينگ خودروهاي شهر ستره به تحمل ۱۵ سال زندان محكوم كرد. حكم زندان يكي از اين جوانان به نام «طالب علي» به اتهام دست داشتن در چندين پرونده به ۵۰ سال رسيد كه نهايتا دادگاه او را به تحمل ۱۵ سال زندان محكوم كرد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن