تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قهر اعضاي هيات اجرايي بهترين فرصت است آيين‌نامه غيرقانوني، چيدمان جديد انتخابات كميته المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: قهر اعضاي هيات اجرايي بهترين فرصت است آيين‌نامه غيرقانوني، چيدمان جديد انتخابات كميته المپيك
سعيد زاهديان
«چه خبر؟» پرسش مرسومي است كه از ما خبرنگاران زياد پرسيده مي‌شود. ديروز اگر از اغلب بچه‌هاي ورزشي‌نويس اين سوال را مي‌پرسيديد، اغلب دوستان به نتايج بازي‌هاي ليگ، محروميت امير علي‌اكبري و ماجراهاي علي دايي اشاره مي‌كردند اما مهم‌ترين خبر ديروز اينها نبود. اگر بچه‌هاي خبرنگار فرصت داشتند و به كميته ملي المپيك سرك مي‌كشيدند، خبر تدوين آيين‌نامه انتخابات كميته ملي المپيك سوژه داغي به دست آنها مي‌داد. ظاهرا دوباره تلاش‌ها براي چيدمان جديد انتخابات آغاز شده است و اين‌بار آيين‌نامه‌اي جديد و البته غيرقانوني كه با اساسنامه منافات دارد، به محلي براي مناقشه تبديل شده است.
گفته مي‌شود اين آيين‌نامه با هدف جلوگيري از ورود عده‌اي به صحنه رقابت تدوين شده است و احتمالا اعضاي هيات اجرايي كه دوشنبه صبح ساعت 6 با چشم‌هاي پف كرده دور هم نشسته‌اند را از خواب بيدار خواهد كرد!
مخالفان اين آيين‌نامه معتقدند كه همه چيز در اساسنامه قيد شده، از برگزاري انتخابات تا اعضاي مجمع، پس نيازي به چنين آيين‌نامه‌اي نيست و اگر چنين اتفاقي رخ دهد، هدفي جز چيدمان انتخابات وجود ندارد.
وقتي اساسنامه را ورق مي‌زنيم، حق با مخالفان آيين‌نامه انتخابات است چرا كه در تمام دوره‌هاي قبلي هم چنين چيزي وجود نداشته و همواره انتخابات كميته المپيك با استناد به اساسنامه برگزار شده است.
چيزي كه بيش از همه منتقدان آيين‌نامه را نگران كرده، اختلافات دروني ميان اعضاي هيات اجرايي كميته است كه باعث شده تا تعدادي از آنها جلسات هفتگي را تحريم كنند، غافل از اينكه با اين تصميم خود فرصت را در اختيار ساير اعضا گذاشته‌اند تا هر طرحي را تصويب و آماده ارائه به مجمع كنند.
نكته جالب درخصوص آيين‌نامه انتخابات، زمان تصويب آن است. به فرض اگر اعضاي هيات اجرايي با اين طرح غيرقانوني موافقت كنند، باز هم بايد اعضاي مجمع به آن رأي بدهند و اين مساله در حالي است كه مجمع كميته المپيك تا روز انتخابات جلسه‌اي نخواهد داشت.
با اين تفاسير، پرسش جالبي پيش روي ما قرار مي‌گيرد؛ نخست اينكه قرار است در مجمع ابتدا آيين‌نامه انتخابات به رأي گذاشته شود و پس از تصويب انتخابات با همان آيين‌نامه اجرا شود؟ اگر در اين آيين‌نامه قيد شده باشد كه فقط روساي فدراسيون حق شركت در مجمع و رأي دادن را دارند، آن‌وقت تكليف گروهي از اعضاي مجمع كه به‌عنوان سرپرست فدراسيون يا نماينده آن در مجمع شركت كرده‌اند چه مي‌شود و آنها بايد سالن را ترك كنند؟ اين ابهامات در حالي ديروز مطرح شد كه هنوز خبر تدوين آيين‌نامه به صورت رسمي اعلام نشده ولي مي‌توان پيش‌بيني كرد كه واكنش تند تعدادي از اعضاي هيات اجرايي را به‌دنبال خواهد داشت و جلسه دوشنبه صبح را به محلي براي بحث و جدل شديد ميان مخالفان و موافقان تبديل خواهد كرد. اين شايد مهم‌ترين عامل براي آن دسته از اعضاي هيات اجرايي باشد كه جلسات را تحريم كرده‌اند تا براي حضور در جلسه فردا صبح ترغيب شوند و مخالفت خود را اعلام كنند.
طبق اساسنامه، تنها آيين‌نامه براي مواردي خاص نظير كميسيون ورزشكاران قيد شده و از اساس طرح آيين‌نامه انتخابات غيرقانوني است و همين موضوع محور اصلي جلسه سر صبح فردا خواهد بود.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن