تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819222073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عناوين رويدادهاي جهان در روز يكشنبه از نگاه فرانس پرس


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: عناوين رويدادهاي جهان در روز يكشنبه از نگاه فرانس پرس
تهران / واحد مركزي خبر/ سياسي 1392/09/24
خبرگزاري فرانسه عناوين مهمترين رويدادهاي جهان را در روز يكشنبه پانزدهم دسامبر، بيست و چهارم آذرماه،‌ به اين صورت اعلام كرد:

( عناوين رويدادهاي خاورميانه و شمال آفريقا در خبري جداگانه ارسال شده است)

آفريقاي جنوبي
كونو- پيگيري اخبار مربوط به تشييع جنازه و خاكسپاري نلسون ماندلا، رئيس جمهور پيشين آفريقاي مركزي و رئيس فقيد مبارزه با آپارتايد، در شرايطي كه قرار است مسير طولاني تشييع جنازه ماندلا روز يكشنبه به كونو، سرزمين آباء و اجدادي اش در جنوب آفريقاي جنوبي ختم شود. مراسم دولتي تشييع پيكر قهرماني مبارزه با آپارتايد در حضور چهار هزار و پانصد مهمان در روستاي كونو كه ماندلا كودكي اش را در آنجا سپري كرده است، برگزار خواهد شد و در نهايت جسد ماندلا ساعت هشت تا ده روز يكشنبه در مراسمي با حضور اعضاي خانواده اش دفن خواهد شد.

اوكراين
كيف- پيگيري اخبار و تحولات سياسي در اوكراين در شرايطي كه اعتراضات ضددولتي در اين كشور ادامه دارد و قرار است مخالفان ويكتور يانوكوويچ رئيس جمهور اوكراين، روز يكشنبه تظاهرات گسترده جديدي در ميدان استقلال كيف در اعتراض به تصميم دولت اوكراين كه براي نزديك شدن هر چه بيشتر به روسيه تلاش مي كند، برگزار كنند. در همين حال قرار است طرفداران رئيس جمهور نيز تظاهرات مشابهي در حمايت از دولت برگزار كنند. اين راهپيمايي ها و تجمعات از ساعت ده به وقت گرينويچ آغاز خواهد شد.

ايرلند
دوبلين- ايرلند از روز يكشنبه به طور رسمي به اولين كشور تحت حمايت مالي منطقه يورو تبديل خواهد شد كه زير فشارهاي ناشي از برنامه نجات اقتصادي اتحاديه اروپا رهايي خواهد يافت. قرار است اندا كني نخست وزير ايرلند روز يكشنبه ساعت بيست و يك و سي دقيقه به وقت گرينويچ در تلويزيون درباره اوضاع اقتصادي و بودجه ايرلند سخنراني كند.

آفريقاي مركزي
بانگي- پيگيري تحولات و تنش ها در جمهوري آفريقاي مركزي در شرايطي كه اوضاع اين كشور همچنان ملتهب است و به رغم درخواست هاي مكرر جامعه بين المللي براي برقراري آرامش و پايان هرج و مرج، خشونت هاي فرقه اي در اين كشور همچنان بيداد مي كند. ميشل جوتوديا رئيس جمهور آفريقاي مركزي كه خود از يك قبيله مسلمان است، شنبه شب اعلام كرد آماده است براي حل و فصل بحران كشور دست دوستي به سوي شبه نظاميان مسيحي كه با مسلمانان اين كشور درگير هستند، دراز كند و درباره امكان عفو با آنها صحبت كند.

شيلي
سانتياگو- دومين دور انتخابات رياست جمهوري شيلي روز يكشنبه برگزار خواهد شد و ميشل باشله رئيس جمهور سوسياليست پيشين شيلي كه از بخت زيادي براي پيروزي در انتخابات برخوردار است، در برابر ايولين ماتئي نامزد جناح راست قرار خواهد گرفت.

كنيا
نايروبي- پيگيري اوضاع سياسي و امنيتي در كنيا يك روز پس از حمله به يك اتوبوس در نايروبي پايتخت اين كشور كه چهار كشته و سي و شش زخمي برجا گذاشت. اين چهارمين انفجار خونين ظرف پنج روز گذشته در كنيا محسوب مي شود اين در حالي است كه دولت و مردم كنيا اين هفته پنجاهمين سالگرد استقلال كشورشان را جشن مي گيرند.

آلمان
برلين- پيگيري اخبار و تحولات سياسي در آلمان يك روز پس از آن كه حزب سوسيال دموكرات آلمان موافقت خود را با شركت در ائتلافي با حضور محافظه كاران آنگلا مركل صدر اعظم اين كشور اعلام كرد. قرار است تركيب كابينه جديد آلمان بر اساس نتايج انتخابات پارلماني بيست و دوم سپتامبر به طور رسمي اعلام شود. گفته مي شود حزب سوسيال دموكرات آلمان اسامي وزراي خود را در كنفرانسي مطبوعاتي كه ساعت دوازده به وقت گرينويچ برگزار مي شود اعلام خواهد كرد و پس از آن محافظه كاران نيز ساعت هفده و پانزده دقيقه در
كنفرانسي مطبوعاتي اسامي وزراي مورد نظر خود را اعلام خواهند كرد.

تركمنستان
عشق آباد- تركمنستان روز يكشنبه اولين انتخابات پارلماني چندحزبي خود را در حالي برگزار خواهد كرد كه يكي از احزاب بزرگ جناح مخالف كه مي توانست سلطه قربانقلي بردي محمدف رئيس جمهور اين كشور را به خطر اندازد، در اين انتخابات شركت نخواهد كرد. دفاتر راي گيري روز يكشنبه ساعت دو به وقت گرينويچ باز خواهد شد.

اسپانيا
بارسلون- اولين قطار سريع السير پاريس-بارسلون فعاليت خود را آغاز خواهد كرد. گفته مي شود اين قطار مسافران را ميان دو شهر در مدت شش ساعت و بيست دقيقه جابجا خواهد كرد.

پرتغال

فونكال- كريستيانو رونالدو ستاره پرتغالي باشگاه فوتبال رئال مادريد اسپانيا موزه اي را كه به فعاليت ها و افتخارات دوران ورزشي اش اختصاص يافته است، در منطقه ماديرا افتتاح خواهد كرد.
163/105

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن