تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803711171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طول و عرض يك قرن زندگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: طول و عرض يك قرن زندگي


ايشان از طول و عرض زندگي خود بهترين بهره را برده اند. بررسي اين زندگي صد ساله قابل تامل است.
موقعيت علمي، فرهنگي، اجتماعي ايشان ايجاب مي كند وي و نحوه عملكرد اينگونه افراد در دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي موضوع پايان نامه هاي متفاوت و در معرض ارزيابي و حلاجي قرار گيرد.
2- ما كمتر از شخصيت هاي بزرگ خود بهره مي بريم. آثار آنها را نمي بينيم يا كم مي بينيم بنده به بخش فني و مهندسي آن اشاره نمي كنم كه در اين حوزه دانشگاه صنعتي شريف سالها قبل كتاب قطوري در شناسايي آثار و احوال ايشان منتشر كرده اما در زمينه علوم انساني چندين كتاب و مقاله ارزشمند نوشته اند كه نكات بديعي دارد. مثلا همين مقاله مناظره اصحاب "علم و دين" كه ايشان بعنوان دانشمند مومن نوشته اند و بنده حدود 18 سال قبل در مجموعه "غرب و غرب شناسي" منتشر كردم مقاله بسيار دقيق و آموزنده اي است. نگاه به دين و كارآمدي آن در عصر حاضر و نحوه نگاه به علوم و تكنولوژي كه مشكل امروز برخي جوانان است.
3- نكته ديگر مساله "غرب" و "تكنولوژي" و "مديريت غرب" است كه باز در اين زمينه ايشان عصاره تجربه و دانش اند. با ريز بيني و ژرف نگري اين مساله مهم را ارزيابي كرده اند. اينكه مثلا غرب زدگي، غرب گرايي و يا بالعكس غرب زدايي و غرب ستيزي نتيجه اش چه شد؟ آثارش چيست نسل ما در مواجهه با آن چه بايد بكند؟
4- مسئله "زبان فارسي" كه بنياد فكر و عمل ما بران است از جمله علايق اين مرد بزرگ است. بسياري از ترجمه هايي كه حتي از بزرگان داريم به دليل عدم اشراف عميق به زبان و ادب فارسي الكن و نارساست و ايشان در اين زمينه آثار مفيدي دارند، "مهجوري و مشتاقي" "حديث آرزومندي" "برگ بي برگي"، نگاهي به شاهنامه، محمد اقبال و ...
5- "قناعت و صناعت" و تثثبيت اين دو در زندگي علمي ايشان متبلور و متجلي است. اين نهضتي كه اخيرا در اروپا پديد آمده تحت عنوان "ميني ماليست" ها كه از تجمل گريزانند و به زندگي ساده و شاد و دور از مصرف زياد معتقدند. من منزل ايشان را كه ديدم در عمل به اين مهم رسيدم، كتابخانه بسيار پر محتوي و كتاب هاي ناياب و دست نوشته هايي از استاد مطهري واستاد فروزانفر و جلال همايي و زندگي ساده و بي تكلف در غرب.
6- استفاده از استادان بدون مدرك اما شاخص توسط ايشان در دوران صدارت دانشگاه تهران واقعه مهمي بود. اينكه طلسم اداري و سيطره تفكرات قالبي شكسته شود و شخصيت هايي مثل استاد مطهري- استاد فروزانفر، استاد فاضل توني و ... بيايند به دانشگاه و تحول ايجاد شود. نكته اي كه هنوز هم با مدرك گرايي و سيطره كميت در مقالات علمي مشكل گزينش استادان متفكر است.
7- مسئله ضرورت "جهانشناسي و مديريت" شخصيت ايشان چند بعدي است و به دليل تكاپو و جدو جهد تام و تمام ايشان از همان دوران نوجواني و جواني و سفرهاي مختلف و متنوع در خلال قريب يك قرن و مديريت در مصادر مختلف در سطح كشور و جهان تجربيات و دانش گرانقدري در ذهن و ضمير خود دارند كه كشف و ارائه مناسب اين نكات براي جوانان مفيد و ارزشمند است. ايشان تاكيد مي كند كه اگر جهان را خوب مي شناخت به گونه اي ديگر عمل مي كرد و حالا جوانان راه نرفته را با بصيرت بپيمايند.
8- "دانش مديريت" براي بقاي خود عميقا به پژوهش هاي علوم ديگر وابسته است. علي رغم نتايج روشن تحقيقات رفتاري دانشمندان مديريت در دهه 60 و 70 هنوز در برخي زمينه ها نوعي ركود و انجماد حكم فرماست كه بايستي با تعامل چند رشته اي و بين رشته اي و بهره بري از بزرگان و متفكران جامعه شناس، روانشناس، فيلسوف و اهالي فرهنگ به رفع اين معضل كمك كرد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن