تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803142066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير پي‌درپي مديران مشكل اساسي سازمان ميراث فرهنگي/ توسعه گردشگري جايگزين مناسبي براي صنعت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تغيير پي‌درپي مديران مشكل اساسي سازمان ميراث فرهنگي/ توسعه گردشگري جايگزين مناسبي براي صنعت نفت
كرج – خبرگزاري مهر: معاون امور مجلس، حقوقي و استان هاي سازمان ميراث فرهنگي كشور گفت: يكي از مشكلات سازمان ميراث فرهنگي در سال هاي اخير تغيير پي در پي مديران بوده است، ولي سياست هاي كلي سازمان در حال حاضر جايگزيني صنعت گردشگري به جاي صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم توديع و معارفه مديركل اداره كل ميراث فرهنگي البرز شامگاه شنبه با حضور معاون امور مجلس، حقوقي و استان هاي سازمان ميراث فرهنگي كل كشور، مديركل سابق اداره كل ميراث فرهنگي البرز، معاونت برنامه ريزي و اشتغال استانداري البرز و برخي از مسئولين استاني در سالن شهدا دانشكده پرديس كشاورزي كرج برگزار شد.

پس از پخش سرود ملي ايران و تلاوت قرآن كريم، اسد الله درويش اميري با اشاره به اهميت و جايگاه ميراث فرهنگي و صنايع دستي در كشور پرداخت و گفت: ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري هميشه دغدغه فكري مسئولين بوده و هست، و روحانيون و مردم و مجلسيان و مديران اجراي كشور و به نوعي همه و همه صنعت گردشگري را به عنوان يك صنعت غير دودزا پذيرفته اند.

درويش اميري در ادامه تاكيد كرد: بخش عظيمي از پايه و اساس اقتصاد كشور بايد بر توسعه صنعت گردشگري بنا شود.

وي اظهار داشت: كتابي توسط مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي به چاپ رسيده است، در اين كتاب نقطه نظرات مقام معظم رهبري در رابطه با تقويت و گسترش صنعت گردشگري منتشر شده است.

اين مسئول تصريح كرد: اين كتاب حاوي مطالب زيادي در رابطه با ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري مي باشد و به تمام ادارات استان ها ارسال خواهد شد تا با تكيه به توصيه هاي مقام معظم رهبري، مديران برنامه ريزي هاي مدوني براي توسعه اين صنعت انجام دهند.

صنعت گردشگري بهترين گزينه براي جايگزيني صنعت نفت است

درويش اميري گفت: تكيه بر صنعت نفت كار درستي نيست به علت اينكه اين منبع نيز روزي به پايان خواهد رسيد و اينك زمان آن فرا رسيده كه مسئولين و مديران كشوري به فكر توسعه صنعت گردشگري باشند كه به راستي جايگزين خوبي براي صنعت نفت خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: انجمني به نام انجمن دوستي بين كشور ايران و كشور تركيه وجود دارد، در اين انجمن راه كارهاي توسعه گردشگري توسط هر دو كشور بررسي مي شود و طبق آخرين اخبار همتايان ترك، در سال گذشته 180 ميليون دلار از بازديد توريست ها از مسجد اياصوفيه تركيه، نصيب دولت تركيه شده است و روزانه بيش از 15 هزار نفر از اين مسجد تاريخي ديدن مي كنند.

درويش اميري با اشاره به قابليت هاي اماكن مذهبي و تاريخي ايران جهت جذب توريست گفت: به راستي وقتي ما تمدني هفت هزار ساله را در كارنامه ايران ثبت شده داريم چرا از اين ظرفيت و قدمت به درستي استفاده نكرده ايم؟

نگراني ها از سازمان ميراث فرهنگي در حال دور شدن است

وي يادآور شد: ظرفيت هاي تاريخي كشور ما نسبت به كشور تركيه قابل مقايسه نيست، و در خيلي زمينه ها از آن ها جلوتر هستيم پس با يك مديريتي قوي مي توانيم به اين موقعيت جذب توريست دست يابيم.

وي در رابطه با جذب توريست هاي خارجي گفت: يك نگراني هميشه از قديم الايام در دل سازمان ميراث فرهنگي كشور وجود داشت و آن هم اين بود كه با حضور گردشگران خارجي در ايران مشكلاتي از جمله بي بندباري و بداخلاقي به وجود خواهد آمد.

درويش اميري تصريح كرد: همه جهانيان مي دانند كه ايران از فرهنگ بسيار غني برخوردار است و با ورود گردشگران خارجي دچار مشكل نخواهد شد و براي گردشگران خارجي نيز كشورهاي ديگري وجود دارد كه بخواهند هركاري انجام دهند.

وي اظهار داشت: به علت همين نگراني ها بسياري از فرصت ها را از دست داده ايم ولي خوشبختانه اين نگراني ديگر وجود ندارد و مي توانيم از اين پس شاهد حضور توريست ها در كشور باشيم.

يكي از مشكلات سازمان ميراث فرهنگي تغييرات پي در پي در بخش مديريتي است

درويش اميري تاكيد كرد: بخش خصوصي و صنايع دستي بايد در خدمت بخش توسعه گردشگري باشند تا هر روز بيشتر از ديروز شاهد گسترش اين صنعت در كشور باشيم.

وي يادآور شد: با گذشت 10 سال از تاسيس سازمان ميراث فرهنگي، اين سازمان با مشكلات زيادي دست به گريبان بوده است مشكلاتي مانند تغييرات در مديران سازمان به طوري كه در 10 سالي كه پشت سر گذاشته ايم، 6 مدير بر روي كار آمده و در مدت زمان كوتاهي تغيير كرده اند و اين بسيار بر پيكر سازمان ضربه وارد كرده است.

وي در رابطه با مديران اداره كل ميراث فرهنگي البرز گفت: استان نوپاي البرز شرايطي مشابه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كل كشور داشته و تا به حال 3 مديركل آمده و رفته اند.

درويش اميري افزود: مديران تا به شرايط عادت مي كردند مجبور به ترك پست خود مي شدند و اين مشكل برنامه ريزي هاي ادارات كل را با مشكل مواجه مي كرد.

كمبود نيروي انساني يكي ديگر از مشكلات سازمان ميراث فرهنگي است

وي با اشاره به صنايع دستي گفت: صنايع دستي خروجي هاي سازمان هستند و مانند بازوان سازمان مي باشند، و صنايع دستي ايران بر روي كشورهاي مختلف و همسايه تاثيرات فراواني گذاشته است.

درويش اميري يادآور شد: يكي ديگر از مشكلات سازمان ميراث فرهنگي كمبود نيروي انساني است، نيروي شاغل در سازمان ميراث فرهنگي كشور 6600 نفر مي باشد كه 5000 نفر از اين كاركنان به صورت قراردادي با سازمان همكاري مي كنند، و 1600 نفر از اين افراد در تهران شاغل هستند و با كمال تاسف مدارك تحصيلي اين افراد ديپلم و در برخي از موارد زير ديپلم هستند و اين مشكل در دوره دوم دولت دهم به وجود آمد.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به گستردگي حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري بايد در سال 44000 شغل فرصت شغلي ايجاد شود ولي در 4 سال گذشته سازمان با مشكل مواجه بوده است كه فرصت شغلي به وجود نيامده است.

درويش اميري اظهار داشت: با توجه به برنامه هاي كلان كشوري قرار بر اين است كه صنعت گردشگري جايگزين صنعت نفت شود ولي با وجود چنين مشكلاتي راهي بسيار طولاني در پيش روي اين صنعت نوپا در كشور وجود دارد.

استان البرز از ظرفيت هاي بالاي در بخش گردشگري برخوردار است

وي با اشاره به حضور دكتر محمدعلي نجفي در سازمان ميراث فرهنگي كل كشور افزود: دكتر نجفي همراه با يك تيم قوي در راس كارها قرار دارند و با شناخت كامل از ظرفيت جاذبه هاي گردشگري در ايران شاهد تحولات عظيمي در اين سازمان خواهيم بود.

وي افزود: سابقه 20 ساله وزارت نجفي در زمينه مديريت به خوبي ياريشان خواهد كرد كه با پشت سر گذاشتن مشكلات دريچه اي نو پيش روي سازمان ميراث فرهنگي بگشايند.

درويش اميري در پايان گفت: استان البرز داراي ظرفيت هاي خوبي در زمينه گردشگري است و مسافران زيادي از اين استان براي رفتن به شمال كشور عبور مي كنند و در اينجا بايد به مديركل اداره كل ميراث فرهنگي بگويم كارنامه عملكرد شما در معرض ديدگان همگان است و با عملكرد درست سعي كنيد آينه تمام نماي سازمان ميراث فرهنگي باشيد.

در ادامه مراسم معاونت برنامه ريزي و اشتغال استانداري البرز اظهار داشت: طرح جامع گردشگري بايد در اولويت كاري اداره كل ميراث فرهنگي البرز قرار بگيرد.

با ايجاد مراكز اقامتي در محور كرج – چالوس جذب توريست افزايش خواهد يافت

مهرداد مظفري تاكيد كرد: با مشاركت بخش خصوصي مي توان مراكز اقامتي در محور كرج – چالوس ايجاد كرد كه اين مهم در جذب توريست ها كمك زيادي خواهد كرد.

وي در پايان گفت: بايد زيرساخت هاي توسعه گردشگري در استان آماده شود و همچنين واگذاري اراضي به بخش خصوصي توسط اداره كل ميراث فرهنگي مورد بررسي و پيگيري قرار گيرد.

در پايان مراسم ابولفضل عبيدي با بيان اين مطلب اظهار داشت: از حسن اعتماد رييس سازمان ميراث فرهنگي كشور در اينجا تشكر مي كنم و ان شالله همراه با همكارانم پاسخ خوبي به اين اعتماد خواهيم داد.

وي در ادامه تاكيد كرد: برنامه ريزي من و همكارانم براي پيشبرد اهداف سازمان ميراث فرهنگي كشور و به تبع استان البرز حول محور توسعه گردشگري استان خواهد بود.

عبيدي افزود: براي پيمودن راههاي رسيدن به توسعه بايد نقشه راه را در پيش رو داشته باشيم و در اين خصوص اداره كل ميراث فرهنگي البرز با تهيه نقشه جامع توسعه گردشگري گام هاي بلندي خواهد برداشت.

مديركل اداره كل ميراث فرهنگي البرز در پايان يادآور شد: هدف نهايي ما در استان دست يافتن به توسعه صنعت گردشگري در بخش هاي مختلف گردشگري از جمله گردشگري سلامت، گردشگري ورزشي، گردشگري صنعتي و علمي و فرهنگي و تاريخي است.

در پايان مراسم، با اهدا هداياي به احد شريفي مديركل سابق اداره كل ميراث فرهنگي البرز، حكم ابولفضل عبيدي به عنوان مديركل جديد اداره كل ميراث فرهنگي براي حضار قرائت شد.

كد خبر: 2195492

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۹:۴۶

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن