تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821068575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجفي: مديريت مشايي در سازمان قابل دفاع است


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: نجفي: مديريت مشايي در سازمان قابل دفاع است
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري پژوهشگاه را قلب تپنده سازمان دانست و گفت: پوسته پژوهشگاه براي آزادكردن اطلاعات و تسهيل دسترسي به آنها بايد باز شود.

به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، دكتر محمدعلي نجفي، در نخستين روز از هفته پژوهش با حضور در جمع پژوهشگران و كاركنان پژوهشگاه سازمان، بيان رنج ها و نابساماني ها را براي ارزيابي و تجربه اندوزي مثبت دانست و گفت: نبايد در گذشته باقي بمانيم، بايد به آينده توجه داشته باشيم تا از اين وضعيت نابسامان خارج شويم.

وي با اشاره به اينكه براي بهبود وضعيت پژوهشكده نيازمند حركت‌هاي زيرساختي هستيم، ادامه داد: اقداماتي كه بايد در حوزه پژوهش انجام شود زمانبر است و همه آن در اختيار سازمان و پژوهشگاه نيست.

معاون رئيس جمهور، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را از معدود سازمان‌هايي دانست كه تا اين اندازه نيازمند كار تحقيقاتي و پژوهشي است و تصريح كرد: پژوهش قلب تپنده سازمان است و بايد در تمام اركان آن مورد توجه قرار گيرد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي افزود: پژوهشگاه يكي از بخش‌هايي است كه در چند سال گذشته بيشترين آسيب را ديده اما بايد دربازه عملكرد گذشتگان با احتياط و دقت اظهارنظر كرد.

نجفي حوزه پژوهش را بسيار گسترده ارزيابي كرد و گفت: سازمان ميراث فرهنگي نيازمند پژوهش‌هاي بنيادي، پژوهش‌هاي كاربردي و پژوهش‌هاي توسعه اي است.

معاون رئيس جمهور تصريح كرد: بايد از پژوهش‌ها ابزاري براي كاراتركردن اقدامات سازمان استفاده كنيم، پژوهشگر بايد بداند سازمان در چه حوزه‌اي نيازمند پژوهش است و نسبت به نيازها و رويكردها تحقيق كند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: مهمترين مشكل ما در حوزه پژوهش در سطح كشور فقدان تقاضاي موثر پژوهشي است، معظلي كه در همه بخش‌ها اعم از كشاورزي، صنعت و ... با آن مواجه هستيم.

نجفي با اشاره به اينكه پژوهش‌هايي كه در كشور انجام مي‌شود كمتر تقاضامحور است، تصريح كرد: پژوهشگران در اين حوزه مقصر نيستند بلكه اين مسئولان و مديران هستند كه بايد تقاضا را براي پژوهشگران مشخص كنند.

معاون رئيس جمهور گفت: در سازمان ميراث فرهنگي هم وضعيت اينگونه است، پژوهشگران از نيازهاي پژوهشي مطلع نيستند و موضوع برنامه‌هاي پژوهشي را براساس سلايق، نظر و آنچه خودشان مفيد مي دانند انتخاب مي‌كنند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي يادآور شد: در حوزه پژوهش‌هاي گردشگري در كنار موضوعات خاص اين حوزه، فرهنگ، مسائل فرهنگي و جامعه شناختي گردشگري بايد در راس پژوهش هاي گردشگري قرار گيرد، اقتصاد و بازاريابي هم از ديگر موضوعاتي است كه در بخش گردشگري بايد مورد مطالعه قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه در سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بايد از ظرفيت بخش خصوصي و مردم استفاده كرد، افزود: از توان مردم براي حفظ و احيا ميراث فرهنگي استفاده نشده، موضوعي كه بايد با پژوهش راهكاري براي آن پيدا كرد تا ميراث فرهنگي را از اين وضعيت غربت نجات داد.

معاون رئيس جمهور اظهار داشت: مطالعات تطبيقي و مقايسه اي براي استفاده از تجارب مفيد كشورهاي ديگر به نحو درست بايد در دستور كار قرار گيرد، مي توان اين مطالعات را در ارتباط با كشور خودمان ملي، بومي و عملياتي كنيم.

نجفي ادامه داد: فضاي كار تحقيقاتي در ارتباط با سازمان بسيار گسترده و آنچه انجام شده بسيار كم است، بايد خودمان را براي ورود به ميدان جديد پژوهش و تحقيق آماده كنيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خود را همخون و همخوان با حوزه پژوهش معرفي كرد و گفت: در پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي نيروهاي متفكر و فرهيخته‌اي فعاليت دارند كه از توان آنها استفاده درستي نشده است.

وي ادامه داد: تمام آنچه در سال جاري انجام مي شود براساس تصميم گيري‌هايي است كه در گذشته صورت گرفته و دست ما براي انجام اقداماتي كه در نظر داريم در حال حاضر بسته است.

نجفي افزود: مشكل مقررات مالي و رعايت نكاتي كه در بودجه پيش بيني شده برخي اقدامات ما را به سال آينده موكول مي كند، اما در رابطه با پژوهشگاه طي 2 هفته آينده ساختماني كه نام پژوهشگاه بر آن گذاشته شده به طور كامل در اختيار پژوهشگران قرار مي كيرد.

معاون رئيس جمهور گفت: براساس قانون ما در پژوهشگاه سازمان گروه‌هاي پژوهشي داريم كه با مجوز وزارت علوم امكان ارتقاء اين گروه‌ها به پژوهشكده وجود دارد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي در ادامه نيروي انساني سازمان را با كار تخصصي آن هماهنگ ندانست و گفت: سازمان به نسبت كار تخصصي كه بايد انجام دهد سازمان كم سوادي است، سطح تحصيلات 2000 نفر از كارمندان سازمان 60 درصد داراي مدرك فوق ديپلم به پايين و 50 درصد مدرك ديپلم به پايين دارند كه اين براي سازمان ميراث فرهنگي وضعيت مناسبي نيست.

نجفي تصريح كرد: بايد براي اين معضل چاره انديشي كرد و راه ورود افراد غيرمتخصص به سازمان را مسدود كرد، تعداد بسياري از افراد بيكار فارغ التحصيل با مدرك فوق ليسانس و دكتري در جامعه هستند كه مي توانيم از توان و ظرفيت آنها براي تخصصي كردن اقدامات استفاده كنيم.

معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه سياست هاي سازمان در بخش پژوهش بسيار گسترده است اما در كوتاه مدت امكان اجراي تمام آنها وجود ندارد، ادامه داد: در قضاوت عملكرد افراد بايد بيشتر دقت كنيم، مجموعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي در دوره مديريت آقاي مشايي قابل دفاع است اما بعد از آن دچار افول شد و با انتقال سازمان به شيراز و اصفهان وضعيت بسيار بدي به وجود آمد.

نجفي در ادامه آزاد كردن اطلاعات و تسهيل دسترسي به آنها را از وظايف مديريتي پژوهشگاه دانست و گفت: فعاليت‌هايي كه تحت عنوان پژوهش انجام مي شود بايد در دسترس دانشجويان و پژوهشگران قرار بگيرد، پوسته پژوهشگاه بايد باز شود چراكه بدتيرن بخل، بخل علم است.

وي تصريح كرد: معاونت هاي سازمان ميراث فرهنگي بايد در سياست گذاري هاي پژوهشگاه دخيل باشند تا پژوهش ها در حوزه هاي كاربردي انجام شود، كار پژوهش نبايد منحصر به پژوهشگاه و سازمان ميراث فرهنگي باشد در سطح كشور و در مجموعه سازمان نيروها و ظرفيت‌هاي بسياري وجود دارند كه مي توان از آنها استفاده كرد.

معاون رئيس جمهور اظهار داشت: مراكز آموزش عالي، دانشجويان و محققان بايد در پروژه‌هاي تحقيقاتي دخيل باشند.

معاون رئيس جمهور در پايان اين نشست از 4 كتاب، مجموعه مقالات باستان شناسي و تاريخ شهر همدان به تاليف علي هژبري، طبيعت گردي در ايران نوشته نسرين صالحي و علي فياضي، گنجينه غار كلماكره تاليف ليلا خسروي و تحليل بناهاي تاريخي و روش هاي مقاوم سازي لرزه اي نوشته علي بايراك دار، رونمايي كرد.

نظر شما:
------------

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن