تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802444065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارگاه آموزشي توجيهي كاداستر به ميزباني منابع طبيعي و آبخيز داري گيلان در رشت برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كارگاه آموزشي توجيهي كاداستر به ميزباني منابع طبيعي و آبخيز داري گيلان در رشت برگزار شد
رشت - خبرگزاري مهر: كارگاه يك روزه آموزشي توجيهي كاداستر به ميزباني منابع طبيعي و آبخيز داري گيلان در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر ضرورت اجراي طرح تهيه نقشه هاي اراضي ملي به روش كاداستر كارگاه آموزشي و توجيهي اين امر به ظهر شنبه ميزباني گيلان و با حضور خيري مدير كل دفتر مميزي اراضي سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيز داري كشور، مفيدي مدير كل ثبت اسناد و املاك و رحماني مدير كل منابع طبيعي و آبخيز داري گيلان و كارشناساني از استان هاي همدان، البرز و زنجان در رشت برگزار شد.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيز داري گيلان در اين جلسه گفت: اين خطه از لحاظ جايگاه منابع طبيعي و وجود جنگل يكي از استان هاي ويژه كشور است.

رحمت الله رحماني با بيان اينكه گيلان با توجه به جمعيت ساكن و مساحت پر تراكم ترين استان كشور هست، افزود: اين موضوع اهميت كار منابع طبيعي را صد چندان مي كند زيرا از يك ميليون و چهارصد و هفتاد و يك هزار و يكصد هكتار مساحت گيلان 70 درصد آن را اراضي ملي و منابع طبيعي تشكيل مي دهد.

وي اظهارداشت: اين امر موجب مي شود كه مراجعات مردمي بسيار زيادي در رابطه با تعيين تكليف اراضي و تفكيك عرصه هاي ملي و منابع طبيعي از زمين هاي شخصي افراد داشته باشيم.

مديركل منابع طبيعي گفت: در عين حالي كه تمامي اقدامات زير بنايي و طرح هاي توسعه استان بايد در حوزه اراضي ملي صورت گيرد و به عنوان مثال مي توان گفت بدون استثنا منابع طبيعي و آبخيز داري گيلان در تمامي مصوبات هيئت دولت نقش و تاثير بسزايي داشته و دارد.

رحماني با اشاره به لزوم پاسخگويي سريع به مراجعه كنندگان و متقاضيان اعلام كرد: براي يكسو سازي و هماهنگي هر چه بيشتر و دقيق تر بين ادارات كل منابع طبيعي و آبخيز داري و ثبت اسناد و املاك بايستي از روش هاي روز آمد و دقيق استفاده كرد و بنابر اين بهره مندي از روش كاداستر مي تواند در مناطقي كه از لحاظ نقشه و تعيين حدود دچار مسئله هستيم به كمك كارشناسان آمده و به رفع سريع و مطمئن موضوع كمك كند تا خداي ناكرده بخشي از اراضي ملي كه انفال الهي محسوب مي شود در اختيار اشخاص حقيقي قرار نگيرد و يا زمين هاي متعلق به مردم كه سالها بر روي آن به كشت و زرع پرداخته اند منابع ملي محسوب نشده و حق الناسي بر عهده مسئولان و دولت قرار نگيرد.

مديركل ثبت اسناد و املاك گيلان نيز در اين مراسم با ابراز حمايت از انجام پروژه تعيين حدود اراضي به روش كاداستر اظهار داشت: يكي از دغدغه هاي سازمان ثبت اسناد و به تبع آن ثبت اسناد گيلان در صدور اسناد مالكيت قطعي براي اشخاص حقيقي و حقوقي، وجود يا عدم وجود اراضي ملي در بخش يا تمامي عرصه مورد درخواست متقاضي است كه با همكاري متقابل و ديرينه دو سازمان از 50 سال پيش تلاش شده است تا بر اساس واقع و به روشي اصولي تفكيك اراضي ملي از مستثنيات افراد انجام شود و انعقاد تفاهم نامه اخيري كه بين سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيز داري كشور با سازمان ثبت اسناد و املاك صورت گرفته است نقطه عطفي در ادامه اين مسير و همكاري هاي متقابل است.

مفيدي از تلاش منابع طبيعي و هماهنگي اداره كل ثبت در رابطه با اخذ سند براي بيش از 98 درصد اراضي ملي و منابع طبيعي گيلان خبر داد و افزود: در كميته اي كه به همين منظور تشكيل شده است كارشناسان با نهايت تلاش و دقت عمل سعي دارند تا براي باقيمانده اراضي ملي نيز اسناد مالكيت به نام دولت جمهوري اسلامي را صادر كنند.

گزارش خبرنگار مهر، د ادامه اين كارگاه مدير كل دفتر مميزي سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيز داري كشور و معاونان حفاظت و امور اراضي دو استان زنجان و همدان به عنوان اجرا كنندگان طرح كاداستر به صورت پايلوت به ايراد سخن و طرح مباحث مربوطه پرداخته و با پاسخگويي به نقطه نظرات و سئوالات كارشناسان حاضر در جلسه به تبين اهداف، دستاوردها و چگونگي اجراي دقيق تر اين طرح مبادرت ورزيدند.

كد خبر: 2195320

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۵:۴۲

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن