تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818728483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه ها به جاي پاسخ محوري بايد بر مبناي سوال محوري اداره شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دانشگاه ها به جاي پاسخ محوري بايد بر مبناي سوال محوري اداره شوند
سنندج - خبرگزاري مهر: نماينده مردم شهرستان هاي قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه چند سالي است كه بيشتر دانشگاه ها تنها به دنبال ارائه مدرك به دانشجويان هستند در حالي كه دانشگاه ها بايد به جاي پاسخ محوري بر مبناي سوال محوري اداره شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد قادرمرزي صبح شنبه در همايشي به مناسبت هفته پژوهش و فناوري با بيان اينكه دانشگاه و مراكز عالي بايد تبديل به محل توليد دانش شوند نه اينكه مدرك گرايي را ترويج دهند، اظهار داشت: تربيت افراد مدير براي هدايت آنچه ما وقع جامعه است الزامي است و بايد در اين راه آسيب هاي مطرح در حوزه پژوهش بازبيني و از آنها ممانعت به وجود آيد.

وي افزود: مشكلاتي در زمينه توليد علم و پژوهش در كشور وجود دارد كه بايد وضع موجود تغيير يابد تا از علم روز دنيا عقب نمانيم چرا كه انجام پژوهش براي توليد علم و دانش و رشد علمي در زمينه هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي ضروري است.

نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه نظام آموزشي ما محتوا محور است كه بايد جاي خود را به پژوهش محور بدهد تا موجب توسعه و رشد پايدار علم شود، ادامه داد: چند سال است كه كشور در زمينه پژوهش و علوم مرتبط در حال رشد است.

قادرمرزي با بيان اينكه متاسفانه كشور از نظر كيفيت مراكز عالي در وضعيت مطلوبي قرار ندارد، يادآور شد: تعدادي از دانشكده ها و مراكز عالي در سطح كشور صرف دادن مدرك تاسيس شده اند و فاقد هر گونه امكانات اوليه مانند كارگاه و آزمايشگاه هاي تخصصي هستند.

وي حاكميت كميت گرا را از ديگر مشكلات مراكز علمي دانست و بيان كرد: تعداد مراكز علمي از هزار و 300 واحد به دو هزار و 504 واحد رسيده است و 2.5 برابر افزايش رشته تحصيلي داشته ايم.

نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در دولت هاي نهم و دهم عدالت در توزيع دانشكده ها در سطح كشور محقق شد و 97 درصد شهرستان ها داراي دانشگاه شدند اما متاسفانه 70 درصد آنها عضو هيئت علمي ندارند و اين مهم از كيفي بر فعاليت دانشگاه ها تاثير گذاشته است.

قادرمرزي با بيان اينكه اعضاي هيئت علمي در دانشگاه ها فيلتر علمي ندارند و تنها به منظور رفع بيكاري به تدريس در دانشگاه مشغول مي شوند، اظهار داشت: اعضاي هيئت علمي بايد در نظر داشته باشند كه ارائه كپي، پيست پايان نامه و مقالات، خيانت محض به دانشجو و نظام پژوهش است و براي رفع وضع موجود از نظام آموزشي بايد اين وضع بهتر شود.

گفتني است در پايان اين همايش از 46 پژوهشگر و مخترع كردستاني تجليل شد و اولين نمايشگاه اشتغال و توسعه كارآفريني با حضور مسئولان دستگاه هاي اجرايي كردستان و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد.

كد خبر: 2195265

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۴:۵۱

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن