تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804288168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارتن‌خواب‌هاي تهران به گردش مي‌روند/ بي‌خانمان‌هاي پايتخت شناسنامه‌دار مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كارتن‌خواب‌هاي تهران به گردش مي‌روند/ بي‌خانمان‌هاي پايتخت شناسنامه‌دار مي شوند
معاون توسعه خدمات اجتماعي سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران با اعلام تلاش براي شناسنامه‌دار كردن بي‌خانمان‌هاي پايتخت، گفت: رفع معضل اوراق هويتي شاه كليد حل بسياري از مشكلات بي‌خانمان‌ها است و بسياري از خدمات از جمله دريافت يارانه و خدمات بهداشتي به دليل نداشتن اوراق هويتي غيرممكن شده است.

رضا جهانگيري‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس«شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص ثبت اطلاعات بي‌خانمان‌هاي مراجعه كننده به مددسراها و اوراق هويتي آنها گفت: با توجه به اين كه اين افراد اوراق هويتي ندارند اطلاعاتي كه به صورت خود اظهاري در اختيار ما قرار مي‌گيرد در يك بانك اطلاعاتي ثبت مي‌شود و مشخص مي‌شود كه فرد چند بار به مددسرا مراجعه كرده است و يا چند مرتبه از سطح شهر جمع شده است. اما در اين مورد مشكلاتي هم هست. از جمله اين كه به دلايل مختلفي چون بي‌اعتقادي اين افراد اطلاعات متفاوتي ارايه مي‌كنند، به همين دليل نمي‌توان 100 درصد به اين اطلاعات اعتماد كرد. مگر اينكه افراد را از روي چهره شناسايي كنيم ، در غير اين صورت امكان تشخيص اطلاعات غلط امكان‌پذير نيست.

وي ادامه داد: رفع معضل اوراق هويتي شاه كليد حل بسياري از مشكلات بي‌خانمان‌ها است، بسياري از خدماتي كه مي‌توان به اين افراد ارايه كرد به دليل نداشتن اوراق هويتي غيرممكن شده است. بحث پيگيري بيمه و حتي يارانه اين افراد به همين دليل بلاتكليف مانده است و ما به دنبال تاييد كلانتري و يا مراجع قضايي در مورد تائيئ هويت هستيم. خلاء‌هاي زيادي وجود دارد و يكي از آنها اين است كه خود اين افراد دغدغه حل مشكل را ندارند. البته از استانداري تهران خواسته‌ايم اين موضوع را پيگيري كند اما نتيجه اين شده كه اوراق هويتي همچنان بين زمين و آسمان مانده است.

در هيچ يك از مراكز متادون درماني نداريم

معاون خدمات اجتماعي سازمان رفاه در پاسخ به اين سوال كه «آيا در مددسراها و مراكز سازمان رفاه از متادون استفاده مي‌شود؟» گفت: در هيچ يك از مراكز متادون درماني نداريم؛ در حقيقت تنها مجوز سازمان براي خدمت به افراد معتاد استفاده از درمان‌هاي دارويي و پرهيزمدار است يعني يا روانپزشك تجويز دارو مي‌كند و يا بر اساس آموزش‌هايي كه براي اين افراد داريم خود فرد از مصرف مواد مخدر دوري كند و سازمان اجازه خدمات بازپروري به عنوان يك كمپ را ندارد.

جهانگيري‌فر در پاسخ به اين سوال كه «مسائل حقوقي كودكان با توجه به نداشتن اوراق هويتي چگونه پيگيري مي‌شود؟» گفت: موسسه بين‌المللي حقوق كودكان به عنوان ساختار غيردولتي و آموزش‌وپرورش و بهزيستي به عنوان نهادهاي دولتي پيگير حقوق كودكان هستند. اما به نظر من به درستي به حوزه كودكان پرداخته نشده است و بايد از جنبه‌هاي مختلف (حقوقي، خدماتي و حمايتي) كودكان مورد توجه قرار گيرند.

وي ادامه داد: همان طور كه روزي سازمان ملي جوانان داشتيم به نظر من بايد سازمان ملي كودكان داشته باشيم. كودكان هستند كه در صورت مراقبت درست جوانان خوب جامعه مي‌شوند و اگر كودكان خوب آماده شوند براي جواني شايد ديگر نيازي به سازمان ملي جوانان نداشته باشيم. مسائل حقوقي كودكان موضوعي است كه توسط مراجع قضايي دنبال مي‌شود و آنها بايد در اين مورد اظهار نظر كنند.

وي ادامه داد: خدمات فرهنگي شامل مطالعه كتاب، تماشاي فيلم و تلويزيون و تدارك برنامه‌هاي مناسبتي در طول ايامي كه هستند ارايه مي‌شود. مراكز در بعضي روزها با توجه به شرايط آب و هوايي و با افزايش باران و برف به صورت شبانه‌روزي پذيراي مددجويان است.

تدارك تورهاي زيارتي و تفريحي براي بي‌خانمان‌ها

معاون خدمات اجتماعي سازمان رفاه شهرداري از تلاش براي تدارك تورهاي زيارتي و تفريحي براي بي‌خانمان‌ها در سال جاري خبر داد و گفت: امسال قرار است خدمات جديدي مانند تورهاي زيارتي و تفريحي و برنامه‌هاي آموزشي و ترويجي در مددسراها ارائه شود كه آموزش‌ها شامل پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و ترويجي شامل مسائل مذهبي در راستاي سبك زندگي اسلامي خواهد بود.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن