تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802475678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه كشور نسبت به سال قبل شفافيت بيشتري دارد/ مجمع نمايندگان پيگير بررسي مجدد بودجه استان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بودجه كشور نسبت به سال قبل شفافيت بيشتري دارد/ مجمع نمايندگان پيگير بررسي مجدد بودجه استان است
گرگان – خبرگزاري مهر: نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي درباره بررسي بودجه سال 93 كه توسط دولت اعلام شده است گفت: مجمع نمايندگان استان با جديت تمام بودجه اختصاص داده شده به استان را بررسي مي كند تا ضمن اولويت بندي طرح هاي عمراني منطقه، مطالبات استان را به صورت كتبي هم به رئيس مجلس و هم به رئيس دولت اعلام كنيم.

عيسي امام در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بودجه كشور بر اساس رابطه بين منابع و مصارف بررسي مي شود و به عبارت ديگر درآمد و هزينه كشور بودجه را تعيين مي كند، لذا نمي توان بدون منابع هزينه هاي اضافي بر دوش كشور گذاشت.

وي افزود: درآمد كشور وابسته به نفت است و آنچه بر اساس تحريم ها اتفاق افتاد باعث شد تا ما در فروش نفت محدود شويم لذا نفت 2 ميليون 700 هزار بشكه اي در روز را بيش از يك ميليون بشكه نمي تواند بفروشد، الان هم اين تعداد بشكه نفت را با قيمت 100 دلار به ارزش 2650 تومان مي فروشد.

امام بيان كرد: علاوه بر نفت درآمدهاي ديگري مانند ماليات ، صادرات و واردات و غيره وجود دارد كه دولت با برآورد مجموع درآمد ها و بررسي هزينه هاي كشور و اولويت بندي طرح هاي عمراني اقدام به ارائه بودجه كرده است .

وي با ابراز خرسند از اين كه بودجه امسال نسبت به سال قبل از شفافيت بيشتري برخوردار است اعلام كرد كه در شرايطي كه كشور در آن قرار دارد، دولت با توجه به منابع نفتي بودجه كشور را انقباضي بسته است.

امامي تصريح كرد: بر اساس اين محدوديت پروژه هاي اولويت دار كشور در اين بودجه در نظر گرفته شده كه در قالب 246 پروژه تدوين شده و در اين حالي است كه طي سال هاي گذشته نزديك به 3 هزار پروژه نيمه كاره در كشور وجود دارد.

وي با بيان اين كه اين انتظار وجود دارد تا قمستي از منابع دولت كه از سال هاي گذشته در بانك هاي خارجي از بانك مركزي بلوكه شده است هرچه سريعتر به كشور برگردد، اضافه كرد: سياست دولت در كليات بودجه درست است اما بايد دولت به قوانين مانند قانون برنامه پنجم كه مطابق قانون بالادستي است عمل كند و بر اساس همين قانون 2 درصد بودجه كشور براي استانهاي محروم در نظر گرفته شده شده است.

نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر بي نتيجه بودن تلاش هاي نمايندگان در سال هاي گذشته براي اجراي بودجه 2 درصدي استان هاي محروم خاطرن نشان كرد: امسال هم مانند قبل پيگيري و رايزني هاي فراواني درباره استان هاي محروم داشتيم

ولي اين پيگيري ها مانند قبل نتيجه اي نداشت و متوجه شديم دولت از مجموع 4 هزار ميليارد تومان كه مي بايست براي رفع محروميت اختصاص دهد بويژه براي استان ما كه در بين 8 استان محروم كشور رتبه ششم را دارا است، متاسفانه رقمي حدود 700 ميليارد تومان را براي كشور در نظر گرفته است و نمي توان با توزيع آن براي رفع محروميت فعاليت چشم گيري داشت و با آن رشد توسعه استان را حداقل به ميانگين كشور رساند.

امامي با اعتراض به اين كه بودجه در نظر گرفته شده براي كل كشور است و استان هاي محروم بودجه اختصاصي ندارند عنوان كرد كه بعضي استان ها علاوه بر اين كه از سهم دو درصد برخوردار شده اند در درآمد هاي نفتي نيز سهيم هستند به نظر مي رسد بي توجهي صورت گرفته است.

وي وعده داد با توجه به وجود راهكار قانوني براي نمايندگان در قالب پيشنهاد در زمينه بررسي مجدد، در روزهاي آينده تلاش خواهند كرد از طريق قانوني حرف هاي خود را به دولت اعلام كنند.

امامي گفت: قرار است براي بررسي بودجه جلسه اي با حضور كارشناسان و مسئولان برگزار شود و در همين جلسه رديف هايي از بودجه كه به آنها كم توجهي شده يا سهم استان در آن به شدت كاهش پيدا كرده يا حتي جزو اولويت هاي مهم ما بوده ولوو اين كه پيشرفت فيزيكي كمتري داشته مانند مساله آب در استان ما كه هم در بخش آشاميدني و هم در بخش كشاورزي بسيار مهم است، در اين مرحله به آن تاكيد خواهيم كرد.

وي در پايان با بيان اين كه دولت بايد در بخش هاي آب رساني مانند سدسازي و آب بند توجه ويژه اي به استان ما داشته باشد اذعان كرد: بحث ها را با كارشناسان و مديران اجرايي بررسي خواهيم و در قالب پيشنهاد و هم از طريق تذكراتي كه در مجلس مي توان ارائه داد پيگير خواهيم بود.

كد خبر: 2194415

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۰:۲۲

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن