تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802519946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشك‌هاي امير علي‌اكبري در برنامه ورزش از نگاه دو سرازير شدمربي مجارستاني يك قرص زير زبانم گذاشت/ قرباني مافياي كُشتي شدم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اشك‌هاي امير علي‌اكبري در برنامه ورزش از نگاه دو سرازير شدمربي مجارستاني يك قرص زير زبانم گذاشت/ قرباني مافياي كُشتي شدم
قهرمان سنگين وزن كشتي ايران گفت: با محروميت مادالعمر، من قرباني مافياي كشتي شدم.


به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، امير علي‌اكبري كه 4 روز پيش از سوي فدراسيون جهاني (فيلا) به دليل مثبت اعلام شدن دوپينگش مادام‌العمر محروم شده است، شب گذشته در برنامه ورزش از نگاه دو و در قسمت خط قرمز اين برنامه حاضر شد و صحبت‌هاي تكان‌دهنده‌اي را مطرح كرد.

وي در ابتداي صحبت‌هاي خود گفت: به اينجا آمده‌ام و حرف‌هايي بزنم و صحبت‌هايي را مطرح كنم كه شايد براي خيلي‌ها تلخ باشد اما به خداوند بزرگ قسم مي‌خورم تمامي حرف‌هايم بر مبناي صداقت و درستكاري است و مي‌خواهم بگويم اين مسئله دوپينگي كه به من ربط دادند را هرگز انجام ندادم و حاضرم به خاطرش در هر محكمه و دادگاهي حضور پيدا كنم.

علي‌اكبري در ادامه گفت: من اگر مي‌دانستم بدنم ناسالم است قبلا هم به تست دوپينگ بين تمرين نمي‌رفتم و البته اين را هم بگويم من روزهاي تلخ وشيريني را در كنار بابك قرباني داشتم و اميدوارم مشكل او هر چه سريع‌تر مرتفع گردد.

وي در خصوص اينكه آيا در سال 90 براي اولين بار از سوي فدراسيون جهاني با محروميت مواجه شد،كسي در اردوي تيم ملي پيگيري وضعيت تغذيه ازيكنان را انجام مي‌داد يا خير، گفت: در اردوها دكتر اميرسلطان پيگير وضعيت تغذيه بازيكنان بود ولي آن شرايط خاص براي من و بابك قرباني افتاد و تاوان آن اشتباه را هم به بدترين شكل ممكن دادم.

وي با تاكيد بر اينكه در آن برهه در تمرينات تيم ملي كشتي فرنگي حضور پيدا مي‌كرد، گفت: با وجود آنكه دو طلاي جوانان جهان را داشتم اما از سوي بقيه طرد شده بودم ولي وظيفه خود مي‌دانستم كه به بچه‌ها كمك كنم. فرقي نمي‌كند پرچم كشورمان توسط علي‌اكبري بالا برود يا ديگران. ولي با وجود همه بي‌مهري‌هايي كه به من شد تصميم گرفتم دوباره به كشورم برگردم و خدمت كنم.

علي‌اكبري افزود: درست است كه توجهي به من نمي‌شد اما انصافا انتظاري هم نداشتم چون توجه‌ها بيشتر به كشتي‌گيران المپيكي كشورمان بود و من به عنوان يك سرباز صفر هر چه مي‌گفتند تمكين مي‌كردم و فقط در خدمت تيم بودم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه پيشنهاد كشور آذربايجان چه زماني به او مطرح شد، گفت: اين پيشنهاد دقيقا بعد از سال 2010 و اختلافي كه من و بابك قرباني با دنيازف به وجود آمده بود، مطرح شد. حتي همان زماني كه محروم شدم آنها به من پيشنهاد داده بودند به آن كشور بروم و قول دادند كه محروميتم را درست مي‌كنند. آنها خواستند به كشور آنها بروم تا محروميتم را درست كنند تا در نهايت در المپيك براي جمهوري آذربايجان كشتي بگيرم. البته ما 3 تا 6 ماه بايد محروم مي‌شديم و بي‌دليل يك سال و نيم افزايش محروميت را تحمل كرديم. متاسفانه در كشور خودم وعده و وعيدهايي داده شد كه محروميت تو را درست مي‌كنيم اما بعدها متوجه شدم حتي يك نامه هم به فيلا ارسال نكردند كه اين كشتي‌گيران مرتكب اشتباهي شدند تا ما را ببخشند. حتي يك نامه كسر محروميت هم براي ما نزدند كه بتوانيم در خدمت كشتي باشيم و دروغ‌هايي به ما گفته شد با وجود آنكه وظيفه خودم مي‌دانستم در كشورم بمانم.

به گزارش خبرگزاري فارس، امير علي‌اكبري تصريح كرد: هيچ اشكالي ندارد كه اين صحبت‌ها را مي‌كنم و پاي آن هستم. من در محروم‌ترين نقطه تهران به دنيا آمده و بزرگ شدم و افتخار مي‌كنم كه اين صحبت را انجام دادم. خوشحالم كه از آنجا به اينجا رسيدم. خوشحالم كه پيشنهادي را رد كردم كه ممكن بود زندگي‌ام را زير و رو كند. هر صحبتي انجام مي‌دهم با سند و مدرك مكتوب است و هيچ ترسي از گفتن آنها ندارم. هنگامي كه به كشور آذربايجان رفتم نزديك به 500 هزار دلار به من مي‌دادند تا برايشان كشتي بگيرم. حتي آنها به من قول دادند اگر مدال المپيك را بگيرم 2 ميليون دلار به من خواهند داد. شايد باور نكنيد اما براي آذربايجاني‌ها فرقي نمي‌كند امير علي‌اكبري كشتي بگيرد يا شخصي ديگر. هر كس براي آنها مدال بگيرد وضعيتش همين گونه خواهد بود. حتي پيشنهاد دادند ماهيانه مبلغ 12 هزار دلار به من حقوق مي‌دهند. همه اين مبالغ براي يك سال بود. البته آنها اصلا ليگ ندارند و بر اساس نيازهايشان نيرو جذب مي‌كنند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود تاكيد كرد: خيلي ديگر از ملي پوشان ما كه به آنها پيشنهاد داده شد دوست نداشتند به اين كشور سفر كنند و مي‌خواستند در كشور خودشان كشتي بگيرند. آنها هم مي‌گفتند براي پول كشتي نمي‌گيرند ولي شرايط در آن زمان به حدي سخت شده بود كه مجبور شدم چنين تصميمي را بگيرم.

علي‌اكبري در خصوص اينكه آيا به لحاظ روحي و رواني بعد از آن تصميم دچار عذاب وجدان شده يا خير،‌گفت: شما شكي در اين موضوع نداشته باشيد. حتي زماني كه پيشنهاد به من ارائه شد مصاحبه كردم و گفتم مي‌خواهم بروم. جالب است بدانيد آقايان به من گفتند برو. دوستان با من رفتاري كردند كه من بروم و من رفتم و چند ماهي هم در آنجا ماندم اما چون در كشورم كشتي گرفته بودم به احترام مردم ايران حيف دانستم كه به كشورم پشت كنم. به پول پشت كردم حتي مطالبات سال 2010 من باقي مانده اما درب اتاق هيچ مسئولي را به خاطر طلبم نزدم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين موضوع به خاطر دوپينگ او در مرحله اول بود يا خير،‌گفت: من 6 ماه بعد از آن مسابقه محروم شدم و مدال طلايم به قوت خود باقي است. آنقدر در خصوص طلبم پيگيري كرده‌ام كه خسته شده‌ام. اگر من به ميلياردها پول پشت كردم به اين خاطر بوده كه به كساني فكر مي‌كردم كه ارزشش را دارند.

علي‌اكبري با اشاره به نفوذ كشور آذربايجان در فدراسيون جهاني كشتي و مراوداتي كه آنجا صورت مي‌‌گيرد،‌گفت: كشور آذربايجان در زمان مارتينتي خيلي نفوذ داشت و حالا هم كه لالوويچ آمده در حال نفوذ كردن هستند. آنها اينقدر نفوذ داشتند كه هيچ نامه‌اي برگشت داده نمي‌شد چون رئيس فدراسيون كشتي آذربايجان معاون مارتينتي بود. آنقدر براي آنها مدال طلا در هر رشته‌اي مهم است كه حد و اندازه ندارد. آنها كاري با ورزشكارانشان انجام مي‌دهند كه از لحاظ نياز مالي اشباع شوند.

امير علي‌اكبري كه در برنامه ورزش از نگاه دو سكوت خود را بعد از 72 ساعت شكسته بود در خصوص محمد بنا گفت: محمد بنا به كساني امتياز مي‌دهد كه كشتي آنها را قبول داشته باشد. او كشتي را مثل كف دستش مي‌شناسد و همه چيز را خوب مي‌بيند. محمد بنا با وجود آنكه نفر موفقي بودم و مدال‌هاي گوناگوني مي‌گرفتم اما هيچ امتيازي براي من قائل نمي‌شد شايد در تمرينات هواي من را داشت ولي در مسابقات انتخابي تفاوتي بين من و ديگران قائل نمي‌شد. من نمي‌دانم مشكل سامان طهماسبي با محمد بنا چه بود ولي در مورد خودم صحبت مي‌كنم.

وي در خصوص مشكلات كشتي‌گيران در ايران گفت: من از نظر پرداختي‌ها صحبت مي‌كنم. ايران از اين لحاظ آخرين كشور در دنيا محسوب مي‌شود. اگر كشور آمريكا به قهرمانش 250 هزار دلار مي‌دهد از كنار او يك ميليون دلار به خاطر تبليغات درآمدزايي مي‌كند و اسپانسرها حامي آن ورزشكاران خواهد بود.

علي‌اكبري در پاسخ به اين سؤال كه چه طور شد تصميم گرفت به ايران برگردد، گفت: هيچ چراغ سبزي براي بازگشت نديدم ولي در آن 4-5 ماهي كه در كشور آذربايجان حضور داشتم خيلي فكر كردم و به اين نتيجه رسيدم كه من كسي نيستم كه به خاطر پول كشتي بگيرم. من حتي 30 درصد از مبلغ قراردادم را از آنها گرفتم و همين حالا كه با شما صحبت مي‌كنم به آنها بدهكار هستم. اينها را مي‌گويم بدانيد اهل شعار نيستم. همان پول را نزد آنها گذاشتم و به اينجا برگشتم و تا همين امروز يك ريال هم از كشور خودم دريافت نكردم. متاسفانه در آن چند ماهي كه در آنجا حضور داشتم از آن 30 درصد دريافتي‌ام مقداري را خرج كردم تا امورات زندگي‌ام را بگذرانم. به همين دليل است كه مي‌گويند به آنها بدهكار هستم. حتي از وزير ورزش آقاي عباسي خواستم كه كمكم كند ولي او نامه‌اي صادر كرد كه پولي به من بدهند اما اتفاي نيفتاد. آنها من را تحت فشار گذاشتند كه پولشان را برگردانم. مطالبات خود را مي‌خواهند و فعلا كه اين مسائل پيش آمده حرفي و حديثي مطرح نشده اما بايد پولشان را بدهم.

وي ادامه داد: من آنجا تغيير تابعيت دادم براي كشتي‌ گرفتن و نامه‌اي را هم كه از وزير گذشته (عباسي) گرفتم در بايگاني خاك مي‌خورد چون وزير عوض شده است. به همين خاطر از سوي كشور آذربايجان تحت فشار هستم.

امير علي‌اكبري ادامه داد: 45 روز قبل از مسابقات جهاني از ما تست دوپينگ گرفتند كه تست من منفي بود و 20 روز بعد از مسابقات يونيورسياد باز هم تست دادم و مجددا پيراهن تيم ملي ايران را به دست آوردم و همه رقبايم را هم شكست دادم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در مسابقات جهاني احساس مي‌كرد كه بدنش نياز به مكمل دارد يا خير، گفت: تمام بازيكنان تيم ملي شاهد هستند كه وقتي از مسابقات يونيورسياد برگشتم 116 كيلو بودم و در انتخابي و وزن‌كشي 114 كيلو وزن كشيدم. آنقدر از داستان دوپينگ دوره اول زجر كشيده بودم كه مي‌ترسيدم از پروتئين استفاده كنم كه از وزن 120 كيلو برسم. باور كنيد جرات استفاده از هيچ مكملي را نداشتم و مربيان هم تشخيص دادند در همان 114 كيلو وزن‌كشي كردم. من در هر تمرين 10-12 هزار كالري مي‌سوزاندم در حالي كه در يك وعده تغذيه‌ام 8 هزار كالري آن جبران مي‌شد. واقعا زجر كشيدم و تمرين كردم. اما از كوچكترين مكملي كه فكرش را بكنيد استفاده نكردم كه حرف و حديثي پيش نيايد.

وي ادامه داد: شايد باور نكنيد حتي بين تمرينات آب از كلمن نخوردم و از آب‌هاي معدني پلمپ استفاده مي‌كردم. همش پيش خودم مي‌گفتم نكند دوباره چيزي استفاده كنم كه علي‌اكبري محروم شود. بازيكنان تيم ملي شاهد هستند كه به صورت شخصي هزينه مي‌كردند كه بدنم كم نياورد و براي خودم گوشت و عسل و غيره مي‌خريدم تا خداي ناكرده ضعيف نشوم و در اردوي تيم ملي كم نياورم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در مسابقات اتفاقي پيش نيامد، گفت: من در اين مدت چند ماه مسابقات به شدت همه چيز را كنترل مي‌كردم و حالا هم مي‌گويم با زدن اين حرف‌ها كسي را متهم نمي‌كنم. هنگامي كه به فينال در مجارستان رسيدم به خاطر دردي كه در رباط پايم احساس كردم براي ماساژ به اتاق ماساژور تيم ملي مجارستان رفتم. آن ماساژور چند سالي در تيم ملي ما كار مي‌كرد. هنگامي كه ماساژ مي‌گرفتم آنها چيزي زير زبان من گذاشتند با عنوان «ديكنوفناك» البته من آن مربي را مي‌شناختم و اعتماد زيادي به او داشتم شايد باور نكنيد بلافاصله شك كردم اين چه چيزي بود كه من خوردم. در عرض 2 دقيقه برگشتم كه پاكت آن را ببينم ولي چيزي در آنجا نبود.

وي تأكيد كرد: وقتي آن مربي نگراني من را ديد با شوخي به من گفت نگران نباش تست تو در نمي‌آيد! من خيلي استرس داشتم چون فقط 10 دقيقه تا فينال باقي مانده بود و نمي‌توانستم در آن زمان حساس پيگير باشم البته ديكنوفناك تقريبا حالت گچي دارد و علت شك من اين است كه چيزي كه خوردم مقداري ترش بود. من به خاطر اعتمادي كه به آن مربي داشتم و حرفي كه با حالت شوخي به من زد باعث شد تا در آن شرايط فراموش كنم. من هيچ وقت آن طعمي كه در آن اتاق مزه كردم تجربه نكرده بودم.

علي‌اكبري تأكيد كرد: باور كنيد تنها چيزي كه در اين 4 ماه بدون اطلاع خوردم همين بود و همه چيز را كنترل مي‌كردم. من قبول دارم كه نبايد نديده چيزي مي‌خوردم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه مگر تيم ملي پزشك نداشت كه تو به اتاق تيم ملي مجارستان رفتي، گفت: ماساژور تيم ما حرفه‌اي نبود و نمي‌توانست دردي كه من از ناحيه رباط احساس مي‌كردم را كم كند البته باز هم مي‌گويم نيت من متهم كردن آن مربي نيست.

به گزارش فارس، بهداد سليمي، اميد نوروزي و فردين معصومي نفراتي بودند كه در حمايت از امير علي‌اكبري روي خط برنامه ورزش از نگاه 2 آمدند و علاوه بر دادن دلداري به علي‌اكبري به او لقب پهلوان دادند. همچنين حميد سوريان و خيلي ديگر از ورزشكاران به دليل كمبود وقت نتوانستند به صورت مستقيم در برنامه صحبت كنند.

علي‌اكبري بعد از صحبت‌هاي اين ورزشكاران در خصوص اينكه آيا تحقيقي در مورد پاكت آن ماده‌اي كه استفاده كرده انجام داد يا خير، گفت: چون بايد بدنم را گرم مي‌كردم وقتي نداشتم تا اينكه 72 ساعت پيش اعلام كردند كه تست دوپينگم مثبت درآمده است. معمولا اين ماده‌ها در عرض 15 دقيقه جذب بدن مي‌شوند و فكر مي‌كنم سه ساعت طول كشيد تا تست دوپينگ بدهيم.

وي درخصوص اينكه آيا فكر مي‌كند اين موضوع به بحث بدهي‌اش به كشور آذربايجان ربط دارد يا خير،‌ گفت: امير علي‌اكبري به كشوري پشت كرده كه مسئولين اين كشور با وادا بازي مي‌كنند.چون من آنجا بودم و اين مسائل را از نزديك مي‌ديدم. باور نمي‌كنيد نفراتي بوده‌اند كه تست دادند و دوپينگ‌شان مثبت بود و درحالي كه 20 روز به مسابقات باقي مانده همه چيز پاك شد و در مسابقات شركت كردند. آنقدر برش دارند و پول خرج مي‌كنند كه هيچ كاري برايشان غيرممكن نيست. جالب است ما در فيلا اصلا نفوذي نداريم از حق ما دفاع كند.

علي اكبري ادامه داد:‌در اين چند روز آنقدر حملات غيرمنصفانه به من شد كه هر دو تلفنم را خاموش كردم و وقتي شايعه را شنيدم از طرف فدراسيون پيگيري كردم كه آنها مي‌گفتند هنوز چيزي قطعي نيست و در حال پيگيري هستند. قانوني وجود دارد كه مي‌توانستيم از اينجا نماينده‌اي را بفرستيم تا نمونه B آزمايش را بررسي كنند و حتي پلمپ آزمايش تحت نظارت نماينده آن كشور برگزار شود اما متاسفانه از ايران كسي اعزام نشد و يك نفر از افراد همان كشور كه نمونه‌گيري در آنجا انجام مي‌شود شخصي بالاي سر كار بود و متاسفانه امير علي‌اكبري دچار حادثه‌اي شد كه بايد تا ابد از كشتي خداحافظي كند. بعد از 15 سال خون دل خوردن صبح و شب نخوابيدن و با درد استراحت كردن بايد كشتي را كنار بگذارم.

به گزارش فارس امير علي‌اكبري در اين لحظه با چشماني اشك‌بار با مردم صحبت مي‌كرد. وي كه از شرايط به وجود آمده خيلي ناراحت بود به حالت گريان گفت: ماده‌اي كه به من اعلام كردند در بدنم وجود دارد حداقل 6 ماه در بدن مي‌ماند. جالب است حالا دو ماه از مسابقات گذشته و اگر بعد از اين هم از من تست بگيرند بايد تست دوپينگم مثبت باشد. من اين آمادگي را دارم هر جا كه بخواهند تست دوپينگ دوباره بدهند اما مي‌دانم كشتي براي امير علي‌اكبري تمام شد چون اين مافيا با هر كسي كه مدال سنگين‌وزن را از آنها بگيرد همين برخوردها را مي‌كند. فقط يك خواهش دارم كشتي من تمام شد اما پاكي من را ثابت كنند. حاضرم در اين برنامه تلويزيوني از من تست بگيرند و جوابش را به مردم بگويند. قضاوت‌هايي را كه در اين سه روز نسبت به من شده طوري است كه حال من با حال يك آدم اعدامي هيچ تفاوتي ندارد. من به خاطر مردم كشورم از ميلياردها پول گذشتم ولي حالا اينگونه در مورد من قضاوت مي‌كنند.

علي‌اكبري در ادامه صحبت‌هاي احساسي خود گفت: مربيان بالاي سر من بودند و آن مسكني كه آنها به عنوان ديكلوفناك به من دادند اثري نكرد و دردي از من كم نكرد. اين برنامه طوري صورت گرفت كه مطمئن باشيد حكم من شكسته نمي‌شود. يادتان مي‌آيد در مسابقات گوانگجو در مسابقه ماقبل فينال نزديك به 30 هزار دلار پخش كردند كه ملي پوش كشورمان مدال نگيرد حتي محمدي مي‌گفت من ديدم كه مسئولان در حال شمردن پول هستند آنها دوست ندارند مدال طلاي سنگين وزن به ايران برسد و كشورهايي مثل روسيه، تركيه و آذربايجان اجازه نمي‌دهند كه اين حكم بشكند و كشتي براي امير علي‌اكبري تمام شده است. من اينجا آمدم از آبرو و حيثيم دفاع كنم و در حالي كه از زندگي در اروپا گذشتم آرزويم اين بود كه مردم خوشحال شوند حالا هم مي‌گويم اگر 16 سال زندگي ورزشي من دود شد و به هوا رفت به عشق اين مردم بوده و فقط يك آه در سينه دارم.

وي در پايان گفت: آرزو مي‌كنم حالا كه اين اتفاق برايم افتاده روزي جانم را براي مردم بدهم تا آنها بفهمند كه من در اين چند سال چه هدفي داشتم و چرا از پول گذشتم.

به گزارش خبرگزاري فارس، امير علي‌اكبري با حكم فدراسيون جهاني فيلا به صورت مادام‌العمر از فعاليت در كشتي محروم شد تا يكي از ستارگان سنگين‌وزن كشتي براي هميشه كشتي را كنار بگذارد.

در ادامه برنامه ورزش از نگاه دو شب گذشته دو كارشناس و استاد دانشگاه و همچنين حميدرضا علي‌عسكر بازيكن پرسپوليس در خصوص حملات سايبري يه صفحات شخصي ليونل مسي صحبت و به بحث و تبادل نظر پرداختند كه در نهايت باز هم اين حركت محكوم شد.

انتهاي پيام/خ

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن