تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802894726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده عكس جنجالي مراسم ماندلا


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: پشت پرده عكس جنجالي مراسم ماندلا
رابرتو اشميتز عكاس خبرگزاري فرانسه كه در هند و پاكستان عكاسي كرده است و عكس‌هاي اخيرش از اوباما و همسرش ميشل در جريان مراسم يادبود ماندلا بحث‌هاي فراواني در ميان كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به وجود آورده است، در اين باره در بلاگ خبرگزاري فرانسه توضيحاتي داده كه جالب است.
پارسينه: در نوشته اشميتز آمده است: «خب اين يك عكس است، عكس من، كه سريعا در دنياي شبكه اجتماعي و سايت‌هاي خبري منتشر شد. ‪"‬عكاسي از خود‪"‬ كه سه رهبر در جريان خداحافظي از نلسون ماندلا همانند كودكان به جاي اينكه در مراسمي اين‌چنيني عزاداري كنند و از آنها انتظارش مي‌رود از خود عكس مي‌گيرند.

در شكل كلي، عكاسان هميشه داستاني پشت عكس‌هايي كه گرفته‌اند براي روايت دارند. من روايت‌هاي خودم را براي عكس‌هايم كه از پاكستان و هند، جايي كه در آنجا مستقر هستم، دارم و اين بار درباره اين عكسم كه از استاديوم سووتو، جايي كه عده‌اي عكس خودشان را مي‌گيرند. من حدس مي‌زنم اين نشانه‌اي است از زمانه ما كه برخي اوقات تصاويري كه گرفته مي‌شوند توجه بيش از اندازه را به خود جلب مي‌كنند.

به هر حال، من به همراه عده‌اي از عكاسان خبرگزاري فرانسه به آفريقاي جنوبي براي بدرقه و تشييغ جنازه ماندلا رسيدم. ما در استاديوم ورزشي سووتو و زير باران شديد بوديم. بيش از دو ساعت از آغاز مراسم يادبود گذشته بود كه من اين عكس را گرفتم.

از پشت جايگاه، لحظاتي قبل اوباما، نلسون ماندلا را غولي تعبير كرد كه ملتي را به سمت عدالت پيش برد. بعد از ستايش خيلي غلوآميز او اولين رئيس‌جمهور سياه‌پوست آمريكا در فاصله ۱۵۰ متري جايي كه من بودم، نشسته بود. او در محاصره ديگر رهبران جهان قرار گرفته بود و من تصميم گرفتم حركات او را به كمك لنز ۶۰۰ ميلي‌متري و با اضافه كردن يك دوبل‌كننده قدرت لنز (۲ ايكس) زير نظر بگيرم.

اوباما در جاي خود و در ميان رهبران ديگر كشورها كه هر كدام از گوشه‌اي از دنيا آمده بودند، قرار گرفته بود. در ميان آنها نخست‌وزير بريتانيا ديويد كامرون و خانمي كه وقتي كه عكسش را گرفتم نشناختمش كنار اوباما بودند. بعدا فهميدم نخست‌وزير دانمارك هله تورنينگ اشميتد است. من يك آلماني - كلمبيايي هستم كه در هند زندگي مي‌كنم و احساس بدي نداشتم كه او را نتوانسته بودم بشناسم. در همان لحظه فكر كردم او شايد يكي از كارمندان اوباما باشد.

به هر حال يك لحظه متوجه شدم آن زن موبايلش را بيرون آورد و با لبخند، عكسي از خود، اوباما و كامرون گرفت. من با آگاهي و تفكر، آن لحظه را ثبت كردم. در استاديوم همه مشغول رقص بودند و مي‌خنديدند و به افتخار رهبري كه از دست داده بودند جشن گرفته بودند. فضا بيشتر شبيه يك كارناوال شادي بود، نه فضاي يك سوگواري.

دو ساعت از برنامه گذشته بود و دو ساعت ديگر باقي مانده بود. خيلي فضاي آرامي در آنجا حاكم بود. هيچ چيز مشكوكي كه جلب نظر كند در چشمي دوربينم نديدم، رئيس‌جمهور آمريكا يا هر كس ديگري. ما در آفريقا بوديم.

بعدا در شبكه‌هاي اجتماعي خواندم كه ميشل همسر اوباما، ناراحت و كج‌خلق به نظر مي‌آيد در لحظه‌اي كه نخست‌وزير دانمارك عكس مي‌گرفت. اما عكس‌ها مي‌توانند دروغ بگويند. در حقيقت فقط لحظاتي قبل‌تر بانوي اول آمريكا با دور و بري‌هاي خود شوخي مي‌كرد كه اشميتد و كامرون هم جزو آنها بودند. اين لحظه‌اي كه ثبت شده است، فقط شانسي بود.

من عكس‌ها را به صورت تك‌عكس گرفتم و اصلا فكر نكردم كه اينها در مجموعه‌اي مي‌توانند معني خاصي داشته باشند. در آن لحظه با خود فكر كردم رهبران دنيا هم مانند هر انساني عكس‌العمل نشان دادند، مانند خودم و شما. من شك دارم كسي يادآوري كرده باشد كه طول مدت‌زمان مراسم چقدر بوده است، زماني كه هزاران نفر در استاديوم مشغول جشن و شادي بودند.

براي من عكس گرفتن اين رهبران از خودشان كاملا يك حركت طبيعي بود. من چيزي نديدم كه به خاطر آن شكايتي كرده يا غر بزنم و به احتمال زياد براي آنها هم همانطور بوده است. تيم خبرگزاري فرانسه خيلي سخت مشغول كار بود تا مراسم در استاديوم در آفريقاي جنوبي را براي ملتي مخابره كند كه پدر خويش را از دست داده بود. ما 500 عكس مخابره كرده بوديم و تلاش مي‌كرديم چهره‌اي واقعي از مراسم را نشان دهيم و چيزهاي بي‌اهميت مي‌توانست كار اصلي و منتخب را تحت تاثير قرار دهد.

خيلي جالب است كه ما سياستمداران را همانند انسان‌هاي عادي نمي‌بينيم به خاطر اينكه معمولا همواره عادت داريم آنها را در وضعيت‌هاي كنترل‌شده ببينيم. ممكن است اين خيلي موضوع مهمي نباشد اگر ما به عنوان مطبوعات و اهالي رسانه به لحظاتي از زندگي شخصيت‌هاي برجسته دسترسي داشته باشيم تا نشان دهيم آنها هم مانند ما انسانند.

من اعتراف مي‌كنم اين مرا ناراحت مي‌كند كه به جاي مسائل مهم حقيقي هر روز در مسائل پيش پا افتاده‌اي غرق شده‌ايم.»

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن