تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819019950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثبات نقض توافق ژنو با تحريم جديد عليه ايران/ كميسيون امنيت ملي به تحريم‌هاي جديد ورود كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اثبات نقض توافق ژنو با تحريم جديد عليه ايران/ كميسيون امنيت ملي به تحريم‌هاي جديد ورود كرد
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به تحريم جديد برخي افراد و شركت‌هاي ايراني گفت: اين كمسيون علي‌رغم تعطيلي مجلس تحولات هسته‌اي را رصد مي‌كند.
علاء‌الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در واكنش به تحريم جديد 14 شركت و 4 شخصيتايراني از سوي ايلات متحده آمريكا، به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگارن گفت: اين اقدام نشان داد آمريكا علي‌رغم ادعاي ابرقدرت بودن در دنيا، دنباله‌روي سياست‌هاي لابي‌هاي صهيونيست است.

آمريكا توافق ژنو را نقض كرد
وي افزود: تحريم جديد شركت‌ها و اشخاص ايراني از سوي آمريكا بيانگر آن است كه اين كشور توافق اخير ژنو را نقض كرد.

آمريكا مستقل نيست
نماينده بروجرد با بيان اينكه اقدام اخير آمريكا بار ديگر نشان داد كه آنها قابل اعتماد نيستند، گفت: آمريكا با اين اقدامات نشان مي‌دهد كه در اجراي سياست‌هاي خود مستقل نيست.

ملت و مجلس از حقوق خود عقب‌نشيني نخواهند كرد
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: ملت ايران و نمايندگان آنها در مجلس نسبت به منافع ملي، حقوق ايران در عرصه هسته‌اي و خون شهداي هسته‌اي عقب‌نشيني نخواهند كرد و انتظار مي‌رود كه تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي با قاطعيت از منافع ملي دفاع كند.

تصميم انقلابي وزرات امور خارجه
وي در ادامه به اقدام امروز وزارت امور خارجه براي بازگرداندن هيات مذاكره كننده هسته‌اي كشورمان از مذاكرات كارشناسي با 1+ 5 در وين اتريش، اشاره كرد و ضمن حمايت از آن افزود: اقدام وزارت امورخارجه تصميم منطقي و انقلابي بود.

نمي‌توان به آينده مذاكرات خوش‌بين بود

رئيس كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس، با تأكيد بر اينكه آينده مذاكرات هسته‌اي به عملكرد كشورهاي غربي به‌ويژه آمريكا بستگي دارد، تصريح كرد: با توجه به رويكرد خصمانه اين كشور و نقض توافقات ژنو نمي‌توان به آينده روند مذاكرات هسته‌اي نگاه خوشبينانه‌اي داشت و عملا ما بايد با اتخاذ تصميمات لازم به فعاليت‌هاي صلح‌آميز خود در كشور شتاب بيشتري دهيم.

باكي از تهديد و تحريم آمريكا نداريم
همچنين نادر قاضي‌پور نماينده اروميه در اين رابطه به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: ما از تهديد و تحريم آمريكا باكي نداريم.

وي افزود: با انسجام ملي، اتكا به توليد داخلي و تبعيت از مقام معظم رهبري به مشكلات فائق خواهيم شد.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح كرد: تكيه به ظرفيت داخلي باعث رفع مشكلات خواهد شد.

برنامه هسته‌اي علت تحريم
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم؛ وزارتخانه‌هاي خارجه و خزانه‌داري آمريكا در بيانيه‌اي مشترك مدعي شدند: اين شركت‌ها و افراد كه بيشتر آنها ايراني هستند، به دليل كمك به برنامه هسته‌اي ايران تحريم شده‌اند.

"ديويد كوهن" معاون وزير خزانه‌داري در اين بيانيه با اشاره به توافقنامه اخير ايران و گروه 1+5 گفته است: "اين توافقنامه از تلاش‌هاي پيگير ما براي شناسايي و رسيدن به همه حمايت‌كنندگان از برنامه هسته‌اي ايران و همچنين تلاش كنندگان براي دور زدن توافقنامه جلوگيري نمي‌كند."

افزودن اسامي جديد به فهرست تحريم‌ها درحالي است كه بر اساس توافقنامه اوليه ايران و كشورهاي گروه 1+5 در ژنو، طرف غربي متعهد شده است كه در قبال اقدامات شفاف‌ساز ايران در زمينه هسته‌اي، از وضع هرگونه تحريم‌هاي جديد جلوگيري كند.

تحريم شركت هواپيمايي ايراني

از سوي ديگر وزارت بازرگاني ايالات متحده ديروز اعلام كرد كه ۱۹ شركت و يا فرد را در اروپا و آسيا كه با واسطه‌گري به شركت هواپيمايي ماهان كمك كرده‌اند تا تجهيزات مورد نياز خود را از آمريكا به دست آورد، تحريم كرده است.

وزارت بازرگاني آمريكا خاطرنشان كرده است كه اكثر اين ۱۹ شركت‌ و فرد واسطه در تركيه و بقيه آنها نيز در ارمنستان، يونان، ايران، تايلند و امارات متحده عربي مستقر هستند.

در بيانيه وزارت بازرگاني آمريكا به نام دو شركت هواپيمايي كوچك شامل "ورتير" و "آئوليان" متعلق به ارمنستان و يونان نيز اشاره و خاطرنشان شده است كه در نقض تحريم‌هاي شركت هواپيمايي ماهان نقش داشته‌اند.

در اين بيانيه در خصوص توجيه تحريم‌هاي جديد آمده است، افراد و شركت‌هاي واسطه‌اي به هواپيمايي ماهان در ايجاد يك شبكه غيرمجاز تهيه تجهيزات هواپيمايي كمك كرده‌اند كه اساسا با هدف دور زدن تحريم‌هاي ايالات متحده عليه ايران طراحي شده است.

اگر چه تحريم اين 19 شركت و فرد مربوط به تحريم‌هاي قبلي است، اما افزودن نام افراد و شركت‌هاي جديد به ليست تحريم‌ها در مقطع زماني كنوني بي‌شك پيام ناخوشايندي را در اذهان عمومي منعكس خواهد كرد به ويژه كه همچنان در خصوص حسن نيت آمريكا شك و ترديد وجود دارد.

در چنين شرايطي تحريم شركت‌ها و افرادي كه به شركت هواپيمايي ماهان براي تامين تجهيزات مورد نياز آن كمك كرده‌اند، شركتي كه به امور جابجايي مسافر و با جان مردم سرو كار دارد، بدون شك ترديد و بد بيني را نسبت به نيت آمريكا تشديد مي‌كند.

اين در حالي است كه شركت هواپيمايي ماهان يك شركت مسافربري است، وكمك به تامين تجهيزات اين شركت امري انساني و تحريم آن مساله اي ضدبشري و تاسف‌انگيز است.

وزارت بازرگاني آمريكا با استناد به اين بهانه، اين شركت‌ها را به "فهرست نهادهايي" اضافه كرده است كه از خريد بسياري از كالاها از ايالات متحده مانند خريد موتورهاي هواپيما و يا قطعات يدكي منع شده‌اند.

اعمال تحريم‌هاي جديد وازرت بازرگاني آمريكا عليه اين شركت ها در شرايطي صورت گرفته كه رييس كميته امور بانكي سنا گفته است اين كميته درباره بررسي تحريم‌هاي جديد عليه ايران، دست نگه مي‌‌دارد.

تيم جانسون، سناتور دموكرات، عصر سه‌شنبه ۱۹ آذر، در بيانيه‌اي اعلام كرد كه "رييس‌جمهوري و وزير خارجه، دلايل محكمي براي توقف تصويب تحريم‌هاي جديد عليه ايران مطرح كرده‌اند.

گفته شده است كه در پي پافشاري وزير امور خارجه آمريكا در مجلس نمايندگان اين كشور براي توقف تصويب تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران، رييس كميته امور بانكي سنا اعلام كرده كه خواست دولت را در اين باره مي‌پذيرد.

گفتني است؛ آمريكا هواپيمايي ماهان را سال ۱۳۹۰ به فهرست تحريم‌هاي وزارت خزانه‌داري خود افزود.

رويترز اعلام كرده است، ماهان يكي از چهار شركت هواپيمايي ايران است كه علي‌رغم تحريم‌هاي آمريكا و عدم امكان خريد قطعات يدكي از اين كشور توانسته است بازرسي‌هاي بين‌المللي ايمني لازم براي شركت‌هاي هوايي را پشت سر بگذارد.

انتهاي‌پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن