تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات كم سابقه وزيرخارجه تركيه درباره ارامنه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اظهارات كم سابقه وزيرخارجه تركيه درباره ارامنه
وزير خارجه تركيه در اظهارتي كم سابقه تبعيد ارامنه در سال ۱۹۱۵ ميلادي توسط امپراطوري عثماني را كاري غير انساني و اشتباه ارزيابي كرد.

به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ رسانه هاي خبري تركيه امروز جمعه اعلام كردند، احمد داوود اوغلو وزير خارجه تركيه در ديدار هفته جاري خود به شهر ايروان پايتخت ارمنستان، تبعيد ارامنه در سال 1915 ميلادي توسط امپراطوري عثماني را اقدامي غير انساني توصيف كرده است.

بر اساس اين گزارش داوود اوغلو اين اظهارات را در جمع خبرنگاران تركيه اي كه همراه وي به ارمنستان سفر كرده بودند مطرح كرد. اين نخستين سفر وي به ايروان از زمان تيرگي روابط دو كشور در 4 سال گذشته به شمار مي رود.وي تاكيد كرد، تبعيد گسترده ارامنه به سوريه در جريان جنگ جهاني اول توسط امپراطوري عثماني اقدامي كاملا نادرست و اشتباه بوده است. اين كار غير انساني بوده است.

ارامنه بر اين باورند كه در جنگ جهاني اول طي سال هاي 1915 تا 1917 ميلادي بيش از 1/5 ميليون نفر از جمعيت ارامنه توسط عثماني ها كشته شده اند.ولي تركيه بر اين باور است كه 500 هزار نفر از ارامنه در جريان جنگ جهاني اول به علت جنگ و گرسنگي كشته شده اند و به طور كلي اتهام نسل كشي و كشتار جمعي را رد مي كند.

داوود اوغلو در ديدار با همتاي ارمني خود ابراز اميدواري كرد كه روابط دو كشور بار ديگر احيا شود. آنكارا در سال 1993 ميلادي در اتحاد با آذربايجان مرزهاي خود را با ارمنستان مسدود كرد. در مناقشه قره باغ تركيه از باكو حمايت كرده است. حاكميت اين منطقه از سوي نهادهاي بين المللي به آذربايجان داده شده ولي جدايي طلبان مورد حمايت ارمنستان در جنگ دهه 1990 ميلادي كه منجر به كشته شدن بيش از 30 هزار نفر شد اين منطقه را تصرف كرده اند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن