تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802995149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه خرم‌آباد:وحدت حوزه و دانشگاه حركت پابه‌پاي علم و دين است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: امام جمعه خرم‌آباد:وحدت حوزه و دانشگاه حركت پابه‌پاي علم و دين است
نماينده ولي‌فقيه در لرستان با بيان اين‌كه ملت ايران هيچ‌گاه زير بار اين‌كه از حق مسلم خود كوتاه بيايند نخواهند رفت، خاطرنشان كرد: در زمينه توافق ژنو اگر گروه 1 + 5 بخواهند از خط قرمز ما عبور كنند آن توافق‌ها كاغذ پاره‌اي بيش نيست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،منطقه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي امروز جمعه 22 آذر در جمع نمازگزاران خرم‌آباد در مصلي الغدير اين شهر به توافقات ژنو و پاره‌اي اظهارات آمريكا در مورد اين توافق اشاره كرد و ادامه داد: آمريكا به‌دليل شكست‌هايي كه در عراق، افغانستان، فلسطين و خاورميانه خورده مي‌خواهد با اين ياوه‌گويي‌ها شكست‌هاي پي در پي خود را توجيه كند، آمريكائيان با اين حرف‌ها مي‌خواهند سردمداراني كه از آنان پيروي و حمايت مي‌كنند را راضي نگه دارند.

وي ادامه داد: آمريكا مي‌خواهد در وحدت ملي ايران اسلامي رخنه و شكاف و دو دستگي ايجاد كند تا برخي به طرفداري از توافق ژنو و برخي به مخالفت با اين توافق برخيزند و به اين وسيله وحدت ملي ايران اسلامي دچار رخنه و شكاف شود كه نخبگان و مردم و سياستمداران بايد در برابر اين توطئه دشمن هوشيار و آگاه باشند.

ميرعمادي افزود: ما بايد هوشيار باشيم و بر محور ولايت حركت كنيم و آنچه را رهبر تشخيص دادند براساس آن حركت كنيم و وحدت خود را حفظ كنيم چون تهديدهاي آمريكا خيال خام است و خودشان به اين موضوع واقفند كه اگر اقدامي بر عليه مردم ايران انجام دهند مردم ايران با استواري در مقابل‌شان خواهند ايستاد.

وي در بخش ديگري از سخنانش در بيان مناسبت‌هاي هفته به شنبه 23 آذر روز تجليل از شهيد تندگويان اشاره كرد و گفت: اين روز به نام روز پژوهش نام‌گذاري شده است و با توجه به اين‌كه همه پيشرفت‌ها و همه قدرت و اقتدار يك ملت به پژوهش‌هاي علمي بستگي دارد لذا مي‌طلبد اين مبحث پژوهش مورد توجه نخبگان و پژوهشگران قرار بگيرد.

وي ادامه داد: اگر امروز دشمن از كشور ما در هراس است به‌خاطر پيشرفت‌هاي علمي است كه ما در عرصه‌هاي مختلف به دست آورده‌ايم.

خطيب جمعه خرم‌آباد در ادامه به 26 آذر روز حمل و نقل اشاره و خاطرنشان كرد: حمل و نقل محور همه فعاليت‌هاي سياسي، اقتصادي، گردشگري، كشاورزي، صنعتي است اگر حمل و نقل يك كشور رونق پيدا كند آن كشور مي‌تواند در ساير زمينه‌ها موفق باشد.

وي در بخش ديگري از سخنانش به 27 آذر سالروز شهادت شهيد مفتح كه به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاري شده است اشاره كرد و گفت: شهيد مفتح يك انسان متفكر، مبارز، انقلابي و آگاه به مسائل روز بود كه فعاليت‌هاي علمي فراوان داشت و آثار فراواني از وي برجاي مانده است و نقش اين شهيد در پيروزي انقلاب اسلامي بر كسي پوشيده نيست.

نماينده ولي فقيه با اشاره به تلاش‎هاي شهيد مفتح در ايجاد وحدت بين حوزه و دانشگاه و تاكيد بر اينكه روش شهيد مفتح بايد الگوي ما قرار بگيرد، خاطرنشان كرد: وحدت حوزه و دانشگاه حركت پابه‌پاي علم و دين، پيوستگي علم و دين و سعادت دنيا و آخرت مردم را تامين مي‌كند كه در اين راستا بايد اقدامات عملي انجام بگيرد.

ميرعمادي با يادآوري اين‌كه وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسي در سرنوشت كشور و مردم دارد، تصريح كرد: اگر حوزه و دانشگاه در كنار هم قرار بگيرند شاهد پيشرفت‌هاي علمي همه جانبه و استحكام باورها و ارزش‌هاي ديني در جامعه خواهيم بود و اگر اين دو در كنار هم نباشند پيشرفتي حاصل نمي‌شود و ارزش‌ها ناديده گرفته مي‌شود.

نماينده ولي‌فقيه مهم‌ترين مانع در وحدت حوزه و دانشگاه را تفكر اسلام منهاي روحانيت بيان كرد و افزود: شهيد مفتح دريافت كه اگر حوزه و دانشگاه و روحاني و استاد و دانشجو در كنار هم قرار بگيرند خوشبختي جامعه فراهم مي‌شود لذا با تز جدايي دين از سياست به مقابله برخاست و توانست قدم‌هاي موثري در ايجاد وحدت بين حوزه و دانشگاه بردارد.

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن