تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805749807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صرفه جويي 15 ميليارد دلاري بنزين با جايگزيني CNG/ رشد 22 درصدي سهم CNG در سبد سوخت كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: صرفه جويي 15 ميليارد دلاري "بنزين" با جايگزيني CNG/ رشد 22 درصدي "سهم CNG" در سبد سوخت كشور
رئيس انجمن صنفي CNG گفت: از آغاز شكل‌گيري، فعاليت و رشد صنعت CNG در ايران تاكنون، نزديك به 30 ميليارد ليتر بنزين با CNG جايگزين شده است كه اين امر حدود 15ميليارد دلار صرفه‌جويي اقتصادي براي كشور به همراه داشته است.


اردشير دادرس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به زمان اجراي قانون سهميه بندي بنزين، ميزان سرمايه گذاري در اين صنعت اظهار داشت: از آغاز شكل‌گيري، فعاليت و رشد صنعت CNG در ايران تاكنون، نزديك به 30 ميليارد ليتر بنزين با CNG جايگزين شده است كه اين امر حدود 15ميليارد دلار صرفه‌جويي اقتصادي براي كشور به همراه داشته، اين مهم تنها با سرمايه‌گذاري سه ميليارد دلاري دولت در ساخت و توسعه اين جايگاه‌ها و همچنين توليد خودروهاي گازسوز محقق شده است.

وي تصريح كرد: اين امر افزون‌بر منافع اقتصادي، ثمره‌‌هاي ديگري همچون كاهش آلايندگي‌هاي زيست محيطي، جلوگيري از سرمايه‌گذاري در ايجاد زيرساخت جديد براي انتقال فرآورده‌هاي نفتي وارداتي، كاهش حجم تردد تانكرهاي حمل سوخت و هزينه‌هاي آن و در نتيجه كاهش تصادفات جاده‌اي را هم به دنبال داشته است.

رئيس انجمن صنفي CNG افزود: از سال 1383 كه سهم CNG در سبد سوخت بخش حمل و نقل سبك صفر بوده است، هم‌اكنون در سال 1392 به بيش از 22 درصد رسيده است. با آغاز اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، قيمت فروش گاز طبيعي به جايگاه‌هاي CNG به ازاي هر مترمكعب 2600 ريال در نظر گرفته شد كه پس از افزوده شدن كارمزد 400 ريال از سوي جايگاه‌ها به مصرف‌كنندگان عرضه مي‌شد.

وي ادامه داد: با اين قيمت فروش گاز به جايگاه‌هاي CNG ، سود خالص دولت از محل فروش گاز به اين جايگاه‌ها، همان‌طور كه محاسبه شد، رقم چشمگيري برآورد مي‌شود، اين در حالي است كه جايگاه‌داران اين بخش كه با تشويق و ترغيب دولت، زمين و سرمايه خود را در اختيار اين امر قرار داده‌اند، زيان‌ده شده‌اند.

دادرس در خصوص سهم CNG در سبد سوخت كشور پس از اجراي طرح سهميه بندي گفت: سهم CNG در سبد سوخت در سال 1384 و 1385 به ترتيب 1.2 و 1.8 درصد بود كه اين سهم پس اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين، در سال 1386 به 4.2 درصد، در سال 1387 به هفت درصد و در سال 1388 به 12.5 درصد رسيد.

وي تاكيد كرد: استفاده از CNG در ميان مردم رو به گسترش بود و پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در سال 1389 سهم CNG در سبد سوخت كشور به 20 درصد افزايش پيدا كرد. اين سهم در سال‌هاي 1390 و 1391 هم به 22 درصد رسيد.

رئيس انجمن صنفي CNG اظهار داشت: بر اساس آمار عرضه و تقاضاي جايگاه‌هاي CNG شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، در حالي كه سهم CNG در سبد سوخت پيشنهادي وزارت نفت، سهم كمي در نظر گرفته شده بود، مصوبه هيئت وزيران، اين سهم را 25 درصد اعلام كرد.

بر همين اساس، در سبد سوخت خودروهاي سبك كشور تنها 2 سوخت بنزين و CNG وجود دارد كه سهم CNG در پايان سال گذشته حدود 22 درصد بوده؛ هنوز برنامه مدون و مشخصي از سبد سوختي خودروهاي سبك از سوي نهادهاي مسئول ارائه نشده است.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن