تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819093259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه دهدشت:دانشگاه نبايد جولانگاه مسائل سياسي شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه دهدشت:دانشگاه نبايد جولانگاه مسائل سياسي شود
امام جمعه دهدشت داشتن فكر سياسي براي دانشجو را لازم خواند و با اذعان به اينكه شتاب علمي با حركت سياست‌زدگي گرفته مي‌شود، گفت: دانشگاه نبايد جولانگاه مسائل سياسي شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از كهگيلويه، نماز جمعه اين هفته دهدشت با حضور پرشور مسئولان و اقشار مختلف مردم در مصلاي امام خميني(ره) دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سيدنصير حسيني در خطبه اول نماز جمعه، با توصيف صفات خداوند، اظهار داشت: چيزي كه باعث مي‌شود انسان از بركات الهي در زمين محروم بماند و مشكلات اقتصادي، اجتماعي، جنگ و خونريزي رواج پيدا كند، گناه بشر است.

امام جمعه دهدشت با بيان اينكه برخي انسان‌ها تا زماني‌كه دچار مشكل نشوند به ياد خدا نمي‌افتند، تصريح كرد: كشورهاي اروپايي با وجود برخورداري از نعمت‌هاي سرشار الهي، به نام دموكراسي عليه بشريت جنگ و خونريزي به پا مي‌كنند.

خطيب جمعه دهدشت تلاش رسانه‌هاي غربي را مخالفت با ارزش‌هاي ديني و جنگ با خدا و انبياي الهي دانست و افزود: هدف اين رسانه‌ رواج فحشاء و برهنگي است.

حسيني زحمات چندين ساله انبياي الهي در راه دين و ارزش‌هاي اسلام را در معرض خطر خواند و با بيان اينكه منشأ خيلي از امراض و گرفتاري‌ها، سوء اراده انسان است، ابراز داشت: اگر ما راه انبياي الهي را برويم دچار لغزش نخواهيم شد.

*بي‌مهري برخي مسئولان باعث كند بودن روند ساخت مصلاي دهدشت شد

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه، با اشاره به افتتاح مصلاي امام خميني(ره) تصريح كرد: انتظار مي‌رفت با گذشت بيش از يك‌سال از آغاز عمليات اين مجتمع فرهنگي، امروز به طور كامل مورد بهره‌برداري قرار مي‌گرفت اما متأسفانه بي‌مهري مسئولان و رفتار ناعادلانه بعضي از مسئولان، باعث شد وضعيت ساخت مصلا به اين شكلي باشد كه مي‌بينيم هنوز نواقصاتي دارد.

حسيني نماز جمعه را پايگاه اسلام خواند و با بيان اينكه مردم انقلابي و قدرشناس دهدشت سال‌ها روي ريگ ودر سرما و گرماي طاقت‌فرسا در بدترين شرايط نماز جمعه را رها نكردند، خطاب به مسئولان گفت: راه‌اندازي مصلاي امام خميني(ره) با گذشت چند سال از برگزاري نماز جمعه و حضور باشكوه مردم متدين دهدشت، با اين وضعي كه هنوز از سقف آن آب چكه مي‌كند شايسته اين مردم شريف نيست.

امام جمعه دهدشت تأكيد كرد: مردمي كه در سخت‌ترين شرايط، پاي ارزش‌هاي ديني ايستادند، اگر روي تيغ و نيزه هم باشد، نمازشان را مي‌خوانند ودر مقابل دشمنان گستاخ، مصمم و با اقتدار ايستادگي خواهند كرد اما وظيفه ما توجه به مشكلات مردم، توجه به اشتغال، توجه به مجتمعات فرهنگي مثل مصلا است و اميدواريم مسئولان به اين موارد عنايت داشته باشند.

حسيني از كساني كه تلاش كردند تا مصلاي دهدشت با پيشرفت 90 درصدي امروز پذيراي نمازگزاران باشد تقدير وبا بيان اينكه خدمت به مسجد، مصلا و همپاي اولياي خدا عرضه مي‌خواهد، خاطرنشان كرد: اميدواريم بقيه مراحل ساخت هم ادامه پيدا كند.

*قبح بودن پديده خودكشي به مردم تبيين شود

رئيس شوراي فرهنگ عمومي كهگيلويه، در بخش ديگري از سخنانش، پديده شوم خودكشي را مورد تبيين قرار داد و با اشاره به رفتار غيراصولي مردم در مراسم تشييع و خاكسپاري افرادي كه دست به خودكشي مي‌زنند، مصوبه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مبني بر عدم حضور علني روحاينون در مراسم اين افراد را متذكر و يادآور شد: قبر اين چنين افرادي بايد در پايين‌ترين شكل كمي و كيفي قبور مسلمانان باشد و مسلمانان در تشييع جنازه آنها شركت نكنند.

حسيني برگزاري مراسم مجلل براي اين افراد را مشوق سايرين در خودكشي دانست و با قبح و زشت خواندن اين گناه بزرگ، افزود: با اين رفتاري كه در مراسم آنها صورت مي‌گيرد قبح اين گناه زشت و زننده را كم جلوه مي‌دهند.

خطيب جمعه دهدشت 15 صفر سالروز شهادت آيت‌اله دكتر محمد مفتح در سال 58 و روز وحدت حوزه و دانشگاه را از مناسبت‌هاي پيش رو عنوان و با بيان اينكه حوزه و دانشگاه دو مركز پيشرفت ملت و كشور است، تصريح كرد: امروز اگر علم نباشد، قدرت، پيشرفت و تكنولوژي هم نخواهد بود.

حسيني اخلاق در كنار علم و صنعت را ضروري خواند و تأكيد كرد: اگر پيشرفت علمي بدون معرفت و اخلاق باشد، هيچ ارزشي ندارد.

امام جمعه دهدشت داشتن فكر سياسي براي دانشجو را لازم خواند و با اذعان به اينكه شتاب علمي با حركت سياست‌زدگي گرفته مي‌شود ابراز داشت: دانشگاه نبايد جولانگاه مسائل سياسي شود.

حسيني با اشاره به اختلاط زن و مرد در دانشگاه‌ها، اين كار را خلاف تفكر ديني و اخلاق دانست و گفت: بايد به اين مسئله توجه شود و همانند مدارس، دانشگا‌ه‌هاي ما نيز تفكيك جنسيتي شوند.

انتهاي پيام/82016/ي40

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن