تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803150096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه خارگ:استكبار هميشه پيمان‌شكن بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه خارگ:استكبار هميشه پيمان‌شكن بوده است
امام جمعه خارگ اظهار داشت: مقامات آمريكايي زيرحرف خود زده‌اند و استكبار هميشه پيمان‌شكن بوده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از خارگ، حجت‌الاسلام موسي كمالي در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته خارگ با اشاره به عمل صالح به عنوان يكي از مصاديق تقوا اظهار كرد: يكي ديگر از اعمال صالح خدمت به خلق است و مردم نيز جزيي از خانواده خداوند هستند.

وي با بيان اينكه خدمت به خلق بهترين شيوه براي تشكر از خداوند است تصريح كرد: بر انجام مواسات در اسلام تاكيد شده است و به معناي همكاري، تعاون، غمخواري و مددكاري است و پيامبر نيز فرمودند كه هركس مي‌خواهد مومن حقيقي باشد، بايد فقيران و نيازمندان را ياري دهد.

امام جمعه خارگ خاطر نشان كرد: معناي ديگري كه امام صادق (ع) براي مواسات نقل فرموده‌اند، به معناي ضد منع است به اين معنا كه مخالف آن مانع شدن از خلق خواهد بود و بنا به روايتي از پيامبر اكرم (ص)، هر كس كه به كار ديگران اهتمام نداشته باشد، از مسلمين نيست.

وي با اشاره به داستاني از آيت‌الله بروجردي افزود: ايشان خواب ديد كه در مجلسي وارد شده‌اند كه پيامبر (ص) نيز در آن حضور دارند و كنار ايشان سيدجواد طباطبايي نشسته است و از خودش پرسيد يعني ايشان چه كاري انجام داده‌اند كه با وجود اين همه آدم، سيدجواد بايد كنارش نشسته باشد كه پيامبر (ص) به ايشان جواب داد كه ايشان در كمك به مردم و خدمت به خلق از همه كوشاتر بوده‌اند.

كمالي عنوان داشت: بر اساس همين اتفاقات است كه پيامبر (ص) مي‌فرمايد فردي كه بيشترين تلاش را براي رفع مشكلات مومنين يك قوم انجام دهد، او سيد و آقاي قبيله است و بزرگي فرد به تلاش براي مردم است.

وي با بيان روايتي ديگر از پيامبر اكرم (ص) ذكر كرد: ايشان فرموده‌اند كسي كه صداي كمك برادر مسلماني را بشنود و به او كمك نكند، مسلمان نيست و اين امر مختص زمان پيامبر نبوده است و در همه زمان‌ها بايد انجام شود و همانگونه كه در صدر اسلام، انصار بدون هيچگونه چشمداشتي به مهاجرين كمك كردند، ما نيز از آنان درس بگيريم و به همديگر كمك كنيم.

شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي نزديك شدن به تفكرات و تدابير رهبري، بيشتر تلاش كند

وي افزود: اين شورا در بحث مقابله تهاجم فرهنگي، رشد جمعيت و ديگر مواردي كه مقام معظم رهبري اشاره داشته‌اند نتوانسته آنطور كه بايد و شايد گام بردارد و دغدغه‌هاي ايشان را برطرف كند و خواهش ما اين است كه اين شورا بيشتر تلاش كند و خود را به تفكرات و تدابير مقام معظم رهبري برساند و اين نيازمند تلاشي مضاعف خواهد بود.

اسكتبار هميشه پيمان‌شكن بوده است و براي مقابله با آن بايد مقاومت كرد

كمالي با اذعان به پيمان‌شكني مقامات آمريكايي در بحث مذاكرات ژنو تصريح كرد: سردمداران آمريكا با سخناني كه در جوامع عمومي و رسانه‌ها مطرح كرده‌اند، دارند به نحوي زير عهد خود مي‌زنند و مي‌گويند كه ايران حق غني سازي را ندارد و برخي مسائل ديگر را مطرح مي‌كنند و اين‌ها همه براي خوشنودي هم‌پيمانان اسرائيلي‌شان است.

وي با اشاره به سخنان جان كري افزود: وي در سخنان اخير خود اشاره داشته است كه نبايد اجازه غني‌سازي به ايران داده شود و در ادامه و براي رفع تحريم‌ها ما بايد دست از حمايت حزب‌الله و سوريه برداريم و اين نشان مي‌دهد كه استكبار هميشه پيمان‌شكن بوده است و بنابراين بايد مقاومت كرد و استقامت كرد تا بتوانيم روي پاي خود بايستيم.

توسعه پژوهش، مراحل آزمون و خطا را كاهش خواهد داد

امام جمعه خارگ با اشاره به 25 آذر ماه روز پژوهش خاطر نشان كرد: پژوهش يكي از امور اصلي در بحث پيشبرد اهداف يك جامعه است و اگر ما خواهان اين هستيم كه بسياري از كارهاي ما اصولي حل شود، بايد به اجراي اين امر و توسعه تحقيق و پژوهش در جامعه بكوشيم.

وي اذعان داشت: پژوهش به عنوان يكي از كليدي‌ترين برنامه‌ها بايد بصورت ويژه در دستور كار قرار بگيرد و اگر اين امر محقق شود، قطعاً دوره آزمون و خطا را بسيار كاهش خواهد و اين مسئله در كاهش زمان، هزينه، و افزايش دقت كار و تسريع در انجام آن موثر خواهد بود.

بايد در عرصه نفت به خود كفايي رسيد

وي با اشاره به شهادت شهيد تندگويان گفت: عزيزان ما در صنعت نفت بايد ايشان و فداكاري وي را به عنوان سرلوحه كار خود قرار دهند و همانگونه كه ايشان از پشت ميزنشيني در تهران دست كشيد و شخصاً وارد عمل شد، عمل كنند.

خطيب نماز جمعه خارگ اشاره داشت: ما بايد از ايشان بياموزيم كه تنها صحبت نباشد و در كنار آن عمل نيز اجرا شود و ما بايد در عرصه صنعت نفت، تلاش كنيم تا به خودكفايي برسيم و بتوانيم محكم روي پاي خود بايستيم.

هدف دشمن، دوري روحانيت از مردم و دانشجويان است

كمالي با اشاره به روز شهادت آيت‌الله دكتر محمد مفتح در سال 58 خاطر نشان كرد: اين روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاري شده است و دشمن يكي از اهدافش اين است تا كه روحانيت را از دانشگاه جدا كند و ما بايد هوشيار باشيم تا فاصله بين اين دو نيفتد و اگر فاصله بين اين دو افتاد قطعاً دشمن توانسته موفق عمل كند و قصد او دور كردن روحانيت از مردم و دانشجويان است.

نگاه حسنوند به خارگ ويژه بود/ با تدبير مهندس سالاري، مشكلات موجود رفع خواهد شد

وي با تشكر از زحمات فريدون حسنوند، استاندار سابق بوشهر افزود: ايشان زحمات زيادي براي استان به ويژه براي خارگ كشيدند و نخستين استانداري بودند كه نگاهي ويژه به جزيره استراتژيك خارگ داشتند و هميشه پيگير رفع مشكلات اين جزيره بودند و از همين جا بايد تشكر ويژه‌اي از ايشان داشته باشيم.

امام جمعه خارگ با تبريك به مهندس سالاري مبني بر انتصاب ايشان به عنوان استاندار جديد استان بوشهر افزود: ما براي مهندس سالاري نيز آرزوي موفقيت در اين عرصه را داريم و اميدواريم با تدبير و درايت ايشان، رفع مشكلات استان، به ويژه مشكلات جزيره خارگ مثل اياب و ذهاب، اشتغال، توسعه امكانات رفاهي مردم، و مسكن اين جزيره در زمان ايشان بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و اين مشكلات برطرف شود.

انتهاي پيام/66006/ق40

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن