تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819353887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واژگان توافق‌نامه‌هاي ديپلماتيك بايد حساب شده باشد/ در واژه آزادي بيان با غرب اختلاف مبنايي داريم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: واژگان توافق‌نامه‌هاي ديپلماتيك بايد حساب شده باشد/ در واژه آزادي بيان با غرب اختلاف مبنايي داريم
معاون اول رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه ديپلمات هاي ما سنگردار ارزش ها خواهند بود، ادامه داد: در توافقات واژگان متن بايد دقيق و حساب شده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضائيه در سخنراني پيش از خطبه نماز جمعه اين هفته تهران گفت: گفتمان انقلاب، امام و رهبري يك گفتمان ثابت است، اين گفتمان مبتني بر توصيه عدالت اجتماعي، عزت جامعه اسلامي، ايستادگي در مقابل دشمنان است و بايد هميشه مورد تبيين قرار گيرد تا هيچ زماني راه گم نشود.

وي با بياني اين كه گفتمان انقلاب اسلامي توجه به محرومين و مستضعفين است، افزود: البته عده اي دنبال اين بودند كه برابري سوسياليسم را گسترش دهند. گفتمان انقلاب اسلامي گفتمان مردم سالاري ديني مبتني بر جمهوريت در كنار اسلاميت بود اما عده اي دنبال اين بودند كه دموكراسي غربي را با طرح كردن شعار غلط در بين مردم مطرح كنند.

وي با بيان اين كه گفتمان امام گفتمان صلح، مصلحت، عزت، حكمت و نفي هر گونه سلطه بود ادامه داد: عده اي به دنبال سازش بودند، گفتمان انقلاب به دنبال توسعه عدالت محور بود ولي عده اي دنبال توسعه با مدل امپرياليستي و سرمايه داري غربي بودند.

معاون اول قوه قضائيه با بيان اينكه همواره انقلابيون، عاشوريان و در راس آنها امام و رهبري اين جهت را تاكيد مي كردند، افزود: گفتمان انقلاب اسلامي توسعه سياسي با حفظ اصول و ارزش هاي اسلامي است ولي عده اي دنبال جامعه مدني همراه با تساهل و تسامح در عرصه سياست و حوزه فرهنگ بودند.

رئيسي ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامي دنبال به كارگيري افراد شايسته و صالح بوده و هست ولي بعضي دنبال تبارگرايي، فاميل بازي بودند، گفتمان ما گفتمان فرهنگ جهاد، مبارزه، كار و تلاش خستگي ناپذير بود و است ولي برخي به دنبال فرصت طلبي وتثبيت موقعيت بودند.

وي با بيان اينكه ما يك جامعه هدفدار هستيم، ادامه داد: مردم ما آگاهند و هوشيار و نسبت به اتفاقاتي كه در عرصه هاي مختلف رخ مي دهد با عنايت توجه دارند لذا همواره بايد اين كه گفتمان انقلاب اسلامي چه بود و چه مي خواستيم مورد توجه باشد تا خود را به جامعه قرآني نزديك تر كنيم.

معاون اول قوه قضائيه افزود: گفتمان ما هميشه ثابت است ولي ممكن است تاكتيك ها و روش ها عوض شود . ممكن است در يك حوزه اي انعطاف باشد ولي انفعال هرگز.

وي در ادامه به مساله هسته اي و مذاكرات ژنو اشاره كرد و گفت: موضوع هسته اي مساله بسيار مهم و اساسي است، عزيزاني كه در حوزه ديپلماسي حركت مي كنند حركت با صفايشان مورد توجه است، آنها به نام نظام سخن مي گويند و مذاكره مي كند اما نكته اي كه قابل توجه است اين است كه استراتژي ها و راهبردهاي اساسي امري ثابت است و ممكن است در يك موضوع، روش متفاوت با قبلي باشد.

رئيسي سپس به قرارداد الجزاير اشاره كرد و گفت: در قرارداد الجزاير يك واژه اي به نام تابعيت در متن توافقنامه ذكر شده بود، ما در نظام خصوصي مان تابعيت مضاعف را به رسميت نمي شناسيم ولي در نظام بين المللي و در كشورهاي اروپايي و آمريكايي تابعيت مضاعف را به رسميت مي شناند مثلاً به اين كه كسي تابعيت دو كشور را داشته باشد اعتقاد دارند ولي در كشور ما اين طور نيست، لذا از همين واژه سوء استفاده صورت گرفت و باعث شد بسياري از افراد ضد انقلاب رفتند عليه جمهوري اسلامي اقامه دعوي كردند و ميلياردها تومان از پول جمهوري اسلامي را به خاطر اموال بلوكه شده شان در ايران با واژه تابعيت از ما گرفتند.

وي ادامه داد: در توافقات بين المللي كاربرد واژگان متن بايد به قدري دقيق و حساب شده باشد كه مورد سوء استفاده دشمنان انقلاب اسلامي قرار نگيرد.

وي با بيان اين كه ملت ايران ملت بسيار بزرگ و حق خواهي است، ادامه داد: ملت ما در راه هدف دشمن شناسي و دشمن ستيزي هرگز حتي يك گام در برابر دشمن عقب نشيني نخواهد كرد.

معاون اول قوه قضائيه در ادامه به حقوق بشر غربي اشاره كرد و گفت: در حقوق بشري كه آنها مي گويند با آن چه كه ما مي گوييم اختلاف مبنايي بسياري وجود دارد، نگاه آنها به انسان با نگاه ما بسيار متفاوت است. غرب پرده دري ها، بي حجابي ها، بي عفتي ها و تهديد كردن فضاي خصوصي را به رسميت مي شناسد، آنها با ايجاد شبكه هايي مي خواهند بگويند حريم خصوصي معني ندارد ولي ما در دين مان ستر عيوب يعني پوشاندن عيوب ديگران را داريم، حجاب و عفاف داريم.

رئيسي به آزادي بيان مورد نظر غربي ها اشاره كرد و گفت: ما در واژه آزادي بيان نيز با آنها اختلاف مبنايي داريم، ما حتي آزادي گوش را هم داريم.

وي ادامه داد: ما با تهديدات بسياري از سمت دشمنان مواجه هستيم، در حوزه ديپلماسي عزيزان سنگردار ارزش ها خواهند بود ولي تهديدهاي بسيار ديگري در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سياست وجود دارد كه مرزبانان انقلاب اسلامي بايد از آنها مرزباني كنند و حق حتي يك لحظه غفلت را ندارند.

معاون اول قوه قضائيه سپس به مقوله مواد مخدر اشاره كرد و گفت: مساله مواد مخدر مساله بسيار مهمي است كه بخش بسيار از نيروهاي انقلاب را در قوه قضائيه، نيروي انتظامي و در بسياري از نهادهاي ديگر درگير خود كرده و شهداي بسياري نيز در اين راه داده شده است. بيش از 200 هزار هكتار كشت خشخاش و توليد مواد مخدر توسط ناتو انجام مي گيرد. لابراتورهايي در نقاط مرزي شكل گرفته كه مواد مخدر سنتي را به مواد مخدر صنعتي تبديل مي كند و اين كارها زير نظر آمريكايي ها انجام مي شود كه تمامي اينها جنايت عليه بشريت است.

وي در پايان گفت: كشور ما نيز يكي از قربانيان اين پديده است لذا بايد توجه كنيم كه تهديدات بسياري عليه كشور، مردم، نظام وجود دارد.

كد خبر: 2194537

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۲:۳۹

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن