تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803037895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس خانه مطبوعات هرمزگان: معاون فرهنگي منطقه آزاد كيش در گفتار خود تجديد نظر كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس خانه مطبوعات هرمزگان: معاون فرهنگي منطقه آزاد كيش در گفتار خود تجديد نظر كند
رييس خانه مطبوعات هرمزگان گفت: دامنه فعاليت مطبوعات و نمايندگي رسانه هاي هرمزگان، سراسر استان است و مناطق آزاد مستثني نيستند. رئيس خانه مطبوعات هرمزگان: معاون فرهنگي منطقه آزاد كيش در گفتار خود تجديد نظر كند


رييس خانه مطبوعات هرمزگان گفت: دامنه فعاليت مطبوعات و نمايندگي رسانه‌هاي هرمزگان، سراسر استان است و مناطق آزاد مستثني نيستند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، شيرزاد عزتي در جمع اهالي مطبوعات و رسانه‌هاي استان با بيان اينكه كيش بخشي از هويت هرمزگان است تصريح كرد، منطقه آزاد به معناي جدا سازي فرهنگ يك جزيره از سرزمين اصلي نيست.

وي ادامه داد: هرمزگان از گاوبندي تا جاسك و از حاجي آباد تا ابوموسي و كيش است و اين شامل همه حوزه‌هاي صنعتي، تجاري و به خصوص فرهنگي است.

رييس خانه مطبوعات اضافه كرد: منطقه آزاد با هدف تسهيل سرمايه گذاري ايجاد شده نه اينكه فرهنگ مردم را از سرزمين اصلي جدا كند.

عزتي تاكيد كرد: منطقه آزاد در تمام شاخص‌هاي فرهنگي زير مجموعه قوانين ملي است و رسانه‌هاي ما همه مجوز فعاليتشان استان هرمزگان است و كيش هم در مجوز‌ها استثنا نشده است.

اين فعال مطبوعاتي يادآور شد: مگر كيش سرزمين محصور شده و پادگاني است كه رسانه‌هاي سرزمين اصلي حق فعاليت را نداشته باشند؟

رييس خانه مطبوعات هرمزگان در پاسخ به بخشي از مصاحبه معاون فرهنگي منطقه آزاد كيش با يكي از خبرگزاري‌ها اظهار داشت: اين مسئول اظهارات بي‌مبنا و اساس بيان كرده‌اند و رسانه‌هاي هرمزگان حق دارند در سرزمين خود گسترده فعاليت داشته باشند.

عزتي خانه مطبوعات هرمزگان را تشكل قوي و مستقل و خانه امن جامعه مطبوعاتي هرمزگان دانست و افزود: خانه مطبوعات براساس اساسنامه مي‌تواند شعبه و شعبه‌هايي در سراسر هرمزگان راه اندازي نمايد و در اين راستا در شهرستان قشم و ساير شهرستان‌ها نيز اين اقدام صورت گرفته و تاكنون مشكلي وجود نداشته است.

وي با بيان اينكه خانه مطبوعات هرمزگان در فضاي همدلي و انسجام دور پنجم فعاليت خود را انجام و اقدامات قابل توجهي انجام داده است، بيان داشت: هيچ كس حق ندارد به دلايل شخصي و مغرضانه به اين خانه كه برآمده از آراي جامعه مطبوعاتي استان است تعرض نمايد.

عزتي در ادامه گفت: راه اندازي نمايندگي و شعبه خانه مطبوعات هرمزگان در شهرستان‌هاي تابع استان با هدف ساماندهي خبرنگاران و دفاع از حقوق آنان در مواقع لزوم و رفع مشكلاتشان بوده است و هيچ مغايرتي با قانون نداشته بلكه جز اختيارات ماست.

رييس خانه خاطر نشان كرد: دفا‌تر و شعب خانه مطبوعات در سراسر استان ايجاد و فعاليت‌ها ادامه مي‌يابد.

عزتي تصريح كرد: معاون يك منطقه حق ندارد جامعه مطبوعاتي هرمزگان را به سخره بگيرد بنابراين اگر اهل تحليل هستند به عنوان كار‌شناس در جاي ديگر صحبت كنند.

وي گفته‌هاي اين مقام مسئول را توهين به جامعه مطبوعاتي و همه تشكل‌ها دانست و افزود: خانه مطبوعات عنواني كليشه‌اي نيست، بلكه فعاليت قانوني و براساس اساسنامه داشته كه لازم است اين مقام مسئول در اين زمينه اطلاعات خود را افزايش دهند.

عزتي با بيان اين مطلب كه به استقلال حوزه رسانه اعتقاد دارد، تاكيد كرد: حوزه فرهنگ موضوعي نيست كه آن را جدا از فرهنگ ايران در جزاير دانست.

وي با بيان اينكه اهانت معاون فرهنگي منطقه آزاد كيش بي‌پاسخ نمي‌ماند، خواستار تجديد نظر در گفتار اين معاون شد.

وي با تكذيب گفته‌هاي خبرنگار كيش در خصوص نماينده خانه مطبوعات قشم هم گفت: تعامل بسيار خوبي با منطقه آزاد قشم وجود دارد و در اين خصوص تاكنون مشكلي پيش نيامده ضمن اينكه مديران اين منطقه به صراحت در بحث فرهنگي با سرزمين اصلي همفكر و هم نظر هستند.

رئيس خانه مطبوعات در خصوص انتشار مكاتبات داخلي اداره كل ارشاد با منظقه آزاد كيش را توسط معاون آن سازمان را رفتار شايسته‌اي ندانست و افزود: از ديدگاه ما اشكالي براي مكاتبهٔ مدير كل با حوزه شهرستان‌هاي هرمزگان وجود ندارد و موضوعي كه مي‌توانست به سادگي حل و فصل شود نياز به رسانه‌اي شدن آن توسط افراد خاص نبود.

عزتي تاكيد كرد: سازمان، قوانين و مقرراتي دارد و تشكل‌ها هم اساسنامه و مقررات خاص خود را دارند و چنان چه در حوزه مطبوعات مشكل و تضادي هم وجود باشد فصل الخطاب ما وزارت ارشاد خواهد بود.

وي با اشاره به تعامل مثبت اداره كل ارشاد هرمزگان گفت: تمامي اقدامات ارشاد در حوزه مطبوعات به صورت كار گروهي و مشورتي و توافق با خانه مطبوعات بوده و بر اساس همين تعاملات نمايندگان خانه مطبوعات از طريق ارشاد استان معرفي شدند و طبق اساسنامه اين هماهنگي ضروري است.

عزتي ارتقاء جايگاه مطبوعات را از كار‌شناس به معاونت را در اداره كل ارشاد كاري ارزشمند دانست و افزود: تمامي اتفاقات در حوزهٔ مطبوعات مشورتي بوده و در طول فعاليت مدير كل جديد برخلاف گدشته باب تعامل با اهالي رسانه باز بوده و مانند گذشته يك سويه نگري و خودماني سازي جايي ندارد.

اين فعال مطبوعاتي اضافه كرد: تا زماني كه اين روند مشورتي و تعاملي ادامه داشته باشد جامعه مطبوعاتي همراه و مدافع اقدامات اين عزيزان خواهد بود.

عزتي از برگزاري نشست مشترك روساي ادارات ارشاد هرمزگان و نمايندگان شعبه خانه مطبوعات در شوراي اداري ارشاد هرمزگان خبر داد و افزود: خانه مطبوعات تفكيك حوزه فرهنگ و جزاير از سرزمين اصلي را خطري مي‌داند كه منجر به رخ داد اختلافات خواهد شد.

وي تصريح كرد: اگر حوزه‌هاي فرهنگي، اعتقادي و اجتماعي با پول اداره شود به تبع آن مشكلات امنيتي دور از ذهن نيست.

عزتي اين موضوع را هشداري دانست براي همه مسوولان و بزرگان در سطوح ملي و استاني كه بايد با دقت نظر بيشترو با حساسيت خاص به اين موضوعات توجه كنند.

رئيس خانه مطبوعات يادآور شد: در دور پنجم بنا به درخواست خبرنگار شهرستان‌ها و تعامل خوبي كه با ارشاد هرمزگان وجود داشت موضوع راه اندازي شعبه‌هاي خانه مطبوعات در شهرستان‌ها در شوراي مركزي مطرح و مصوب و بر اساس شاخص‌ها و استانداردهاي مورد نظر اين طرح اجرا شد.

عزتي افزود: با توجه به دور بودن مسافت شهرستان‌ها تا مركز استان اين اقدام براي رسيدگي به امور صنفي خبرنگاران و رسانه‌هاي زير مجموعه در سراسر استان ضروري بود و اين روند ادامه خواهد داشت.

وي بيان داشت: نماينده خانه مطبوعات در كيش طبق قانون رسميت دارد و به زودي با مديرعامل محترم منطقه و ساير مسوولان در اين خصوص ديدار و گفتگو خواهيم داشت.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن